Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera i "rigtig" billedformat
Fra : Jens Hansen

Dato : 05-04-03 20:05

Hejsa!

Jeg er på jagt efter et nyt digicam.
Mit nuværende kamera tager billeder i 1800 x 1200 pixel. - Og passer derfor
perfekt til udskrift af billeder grundet 3:2 formatet.

Problemet er nu, at ALLE de kamerer som jeg har kig på tager billeder i
formatet 4:3... Altså vil mine billleder blive beskåret ved udskift hos
f.eks. JapanPhoto.

Hvilke digicam tager billeder i det "rigtige" format?

Fra : Per Jefsen

Dato : 05-04-03 20:47

> Hvilke digicam tager billeder i det "rigtige" format?

Kodak LS443

mvh

Per

Fra : Per Jefsen

Dato : 05-04-03 20:49

> Kodak LS443

Du kan vælge mellem opløsningerne 2448x1632, 1800x1200 og 1224x816; alle
3:2

mvh

Per

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-04-03 21:06

"Jens Hansen" <ukendt@ukendt.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> f.eks. JapanPhoto.
>
> Hvilke digicam tager billeder i det "rigtige" format?

Jeg sad lige og kiggede i menuerne på mit Olympus C-4000, og så derinde at
det også kan tage billeder i 3:2 formattet.
Olympus C-5050 kan med garanti også, når mit kan...?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Boya

Dato : 05-04-03 21:28

"Anders Houmark" <anders@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> det også kan tage billeder i 3:2 formattet.
> Olympus C-5050 kan med garanti også, når mit kan...?

Mit Olympus C300 Zoom har også indstilling til begge formater, så mon ikke
de fleste Olympus kameraer har det ?

Hilsen Bo YA

Fra : Tony L

Dato : 05-04-03 22:07

> [...]
at

> Mit Olympus C300 Zoom har også indstilling til begge formater, så mon ikke

Olympus C-5050 Zoom kan selvfølgelig også i f.x. 2560 x 1696 størrelser

TonyL

Fra : Jens Hansen

Dato : 06-04-03 00:15

Det forstår jeg altså ikke... Hvad så med C50?

Fra : emj

Dato : 06-04-03 02:10

On Sun, 6 Apr 2003 01:15:05 +0200, "Jens Hansen" <ukendt@ukendt.nu>
wrote:

>Det forstår jeg altså ikke...
C-5050 har en mulig størrelse på 2560x1696 = 3:2

>Hvad så med C50?
Den har ikke nogen mulig 3:2 størrelse. Det skal du selv udskære.
Hilsen emj

--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php
Prøv et gæstelogin gratis i 14 dage

Fra : BJ

Dato : 06-04-03 07:21

Hejsa

Canon G2 har følgende muligheder mht. billedestørrelser:

640x480, 1024x768, 1600x1200, 2272x1702

Hvh. Bo

G1&G2 billeder:
http://www.visuelweb.dk/galleri.htm

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-04-03 07:35

In article <3e8fc755$0$136$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, BJ wrote:
> Hejsa
>
> Canon G2 har følgende muligheder mht. billedestørrelser:
>
> 640x480, 1024x768, 1600x1200, 2272x1702

Og ingen af disse er 3:2 som det skulle være. Mit Nikon CP4500
har et 3:2 format lige omkring max opløsning.