|
| Topfart Fra : Kim Larsen |
Dato : 05-04-03 13:21 |
|
Hej i gruppen
Jeg har en Aprilia Rally med et kit 3 og en molossi udstødning, det er et
ret ok optræk i dyret, men topfarten er ikke den store, ca.. 75 km/t, men
til gengæld så holdes farten stort set hele tiden, både op ad bakker og i
modvind, men også når det er stille i vejret og lige vej. Hvad kan jeg gøre
for at få en ca. 10 km/t mere, men stadig beholde optrækket og "sejtrækket"
?
Når jeg skriver at jeg har et kit3 (polini) og en molossi udstødning, så er
det kun det der er på, og ikke andet, selvfølgelig er begrænsningerne væk
Kim Larsen
| |
Brian Axelgaard (05-04-2003)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 05-04-03 17:59 |
|
Kim Larsen wrote:
> Hej i gruppen
>
> Jeg har en Aprilia Rally med et kit 3 og en molossi udstødning, det
> er et ret ok optræk i dyret, men topfarten er ikke den store, ca.. 75
> km/t, men til gengæld så holdes farten stort set hele tiden, både op
> ad bakker og i modvind, men også når det er stille i vejret og lige
> vej. Hvad kan jeg gøre for at få en ca. 10 km/t mere, men stadig
> beholde optrækket og "sejtrækket" ?
Mon ikke den rammer begrænseren i dni CDI-tænding? Det lyder ellers
underligt at den kan holde fart op ad bakker, i modvind osv...
| |
Kim Larsen (05-04-2003)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 05-04-03 22:36 |
|
"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e8f0b27$0$4384$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Kim Larsen wrote:
> > Hej i gruppen
> >
> > Jeg har en Aprilia Rally med et kit 3 og en molossi udstødning, det
> > er et ret ok optræk i dyret, men topfarten er ikke den store, ca.. 75
> > km/t, men til gengæld så holdes farten stort set hele tiden, både op
> > ad bakker og i modvind, men også når det er stille i vejret og lige
> > vej. Hvad kan jeg gøre for at få en ca. 10 km/t mere, men stadig
> > beholde optrækket og "sejtrækket" ?
>
> Mon ikke den rammer begrænseren i dni CDI-tænding? Det lyder ellers
> underligt at den kan holde fart op ad bakker, i modvind osv...
>
>
Vil det sige at jeg kan skifte denne cdi-tænding, og så skulle der ske noget
?
I dag hvor der har været en ret kraftig vind (nej, ikke sådan en der kommer
bag fra), der lå jeg næsten lige så meget ned som jeg gør i sving når jeg
havde sidevind, når jeg kom til modvind, så gik den kun 5 km/t ned i
hastighed, det er da godt gået, og den evne vil jeg nødig af med, men lidt
mere fart under andre omstændigheder, det ville jeg ikke blive ked af.
Kim Larsen
| |
Elbarto (12-04-2003)
| Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 12-04-03 22:58 |
|
"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e8f4c23$0$10377$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e8f0b27$0$4384$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Kim Larsen wrote:
> > > Hej i gruppen
> > >
> > > Jeg har en Aprilia Rally med et kit 3 og en molossi udstødning, det
> > > er et ret ok optræk i dyret, men topfarten er ikke den store, ca.. 75
> > > km/t, men til gengæld så holdes farten stort set hele tiden, både op
> > > ad bakker og i modvind, men også når det er stille i vejret og lige
> > > vej. Hvad kan jeg gøre for at få en ca. 10 km/t mere, men stadig
> > > beholde optrækket og "sejtrækket" ?
> >
> > Mon ikke den rammer begrænseren i dni CDI-tænding? Det lyder ellers
> > underligt at den kan holde fart op ad bakker, i modvind osv...
> >
> >
>
> Vil det sige at jeg kan skifte denne cdi-tænding, og så skulle der ske
noget
> ?
> I dag hvor der har været en ret kraftig vind (nej, ikke sådan en der
kommer
> bag fra), der lå jeg næsten lige så meget ned som jeg gør i sving når jeg
> havde sidevind, når jeg kom til modvind, så gik den kun 5 km/t ned i
> hastighed, det er da godt gået, og den evne vil jeg nødig af med, men lidt
> mere fart under andre omstændigheder, det ville jeg ikke blive ked af.
>
> Kim Larsen
>
Min gør samme nummer og der er kun en løsning Gearing!
Det er ganske simplet fordi din scooter har nok kræfter ti at trække std
gearingen ud og stadig have HK
Erik Elbarto
| |
Kim Larsen (13-04-2003)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 13-04-03 08:31 |
|
> >
> Min gør samme nummer og der er kun en løsning Gearing!
> Det er ganske simplet fordi din scooter har nok kræfter ti at trække std
> gearingen ud og stadig have HK
>
> Erik Elbarto
>
>
Jamen en gearing vil jo også forringe det optræk jeg har nu.
Jeg har dog gået og tænkt over det, og jeg tror jeg lader den være hvor den
er, for så kan jeg ikke komme over den hastighed der gør, hvis jeg bliver
snuppet, at jeg mister kørekortet
Kim Larsen
| |
chaoz (07-04-2003)
| Kommentar Fra : chaoz |
Dato : 07-04-03 09:22 |
|
Hvad for nogle begrænsninger har du taget... der sidder jo 2 skiver,,,
hvis du kun fjerner den ene vil den gøre dette somn du beskriver... ps
har selv en rally der kører 63 km/t .... der er kun taget skiverne,
blendrøret sidder stadig derpå... så 75 kommer min da osse til at køre,
da burde din bare rykke noget mere med tun på!!
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
Kim Larsen (07-04-2003)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 07-04-03 15:02 |
|
"chaoz" <chaoz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3e913597$0$118$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvad for nogle begrænsninger har du taget... der sidder jo 2 skiver,,,
> hvis du kun fjerner den ene vil den gøre dette somn du beskriver... ps
> har selv en rally der kører 63 km/t .... der er kun taget skiverne,
> blendrøret sidder stadig derpå... så 75 kommer min da osse til at køre,
> da burde din bare rykke noget mere med tun på!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Okay, jeg har nu ikke selv fjernet nogle skiver, det har min daværende
forhandler, men jeg mener nu at han kun fjernede 1 ring, men jeg kan huske
forkert, det må jeg så have undersøgt. Hvor sidder de to skiver der skal
fjernes ?
Kim Larsen
| |
chaoz (09-04-2003)
| Kommentar Fra : chaoz |
Dato : 09-04-03 10:51 |
|
"Kim Larsen" skrev d. 07-04-03 15:02 dette indlæg :
>
> "chaoz" <chaoz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e913597$0$118$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Hvad for nogle begrænsninger har du taget... der sidder jo 2
skiver,,,
> > hvis du kun fjerner den ene vil den gøre dette somn du beskriver...
ps
> > har selv en rally der kører 63 km/t .... der er kun taget skiverne,
> > blendrøret sidder stadig derpå... så 75 kommer min da osse til at
køre,
> > da burde din bare rykke noget mere med tun på!!
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>
> Okay, jeg har nu ikke selv fjernet nogle skiver, det har min daværende
> forhandler, men jeg mener nu at han kun fjernede 1 ring, men jeg kan
huske
> forkert, det må jeg så have undersøgt. Hvor sidder de to skiver der
skal
> fjernes ?
>
> Kim Larsen
Der sidder 2 skiver den ene sidder i Variomatoren, (Det er højst
sansynligt den din forhandler har fjernet), og så sidder der en i
slyngkoblingen..(Den er der ikke ret mange der ved noget om..). ps. du
SKAL have åbnet koblingshuset for at få skiven ud!
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
Kim Larsen (09-04-2003)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 09-04-03 21:15 |
|
> Der sidder 2 skiver den ene sidder i Variomatoren, (Det er højst
> sansynligt den din forhandler har fjernet), og så sidder der en i
> slyngkoblingen..(Den er der ikke ret mange der ved noget om..). ps. du
> SKAL have åbnet koblingshuset for at få skiven ud!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Jeg har nu undersøgt sagerne lidt, og det viser sig at det er på en Rally
30'er der er to begrænsninger, men min er en 45'er, så der har kun været den
ene
Kim Larsen
| |
|
|