Jordtemperatur for tomatplanter???
Fra : Klaus Eriksen

Dato : 21-03-01 17:26

Mine udplantningsplanter til drivhuset står i vindueskarmen i køkkenet og
hilser foråret velkomment - på trods af de seneste dages kulde og sne.

Og indenfor den næste måneds tid skal tomatplanterne (Elin og Isabelle)
plantes ud i drivhuset. Jeg har registreret den laveste jordtemperatur i
drivhuset til at være 7 grader (mandag d. 19. marts kl. 6:30) - det er
formentlig for koldt for selv de mest hårdføre tomatplanter, men hvor varmt
skal det som minimum være i jorden, før end jeg kan udplante mine tomater?

mvh. Klaus

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-03-01 17:55

> [...]
varmt
> skal det som minimum være i jorden, før end jeg kan udplante mine tomater?

I mine noter står der, at jorden skal være mindst 10 grader hele døgnet -
hvordan det så skal forstås. Noterne er et sammenrend af forskellige
hjemmesider, der så er samlet til noget, jeg kan bruge, og jeg tror de er
gode nok.

Mvh Maria

Fra : LEIF & ANNIE JOHANSE~

Dato : 22-03-01 04:50

Prøv at dække jorden i drivhuset med fiberdug om natten(kan købes
på planteskoler), så kan du holde en jordtemperatur der er ca. 5
grader højere.
Jeg har både kål og tomater i drivhuset nu og de gror fint, i dag
var temperaturen i drivhuset over 20 grader det meste af dagen.
for at komee over disse uhyggeligt kolde nætter har jeg en lille
600 W elktrisk olieovn tændt om natten, det har kun kostet ca. 20
kr. de sidste 14 dage.

Med venlig hilsen
Leif Johansen

--
Hjemmesiden for havefolket, både nybegynderen og den mere erfarne
http://www.havesider.dk

"Klaus Eriksen" <klaus_eriksen@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:99akis$2de$1@news.cybercity.dk...