Kylling med hel kanel???
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 04-04-03 17:03

Jeg har haft en opskrift på en vist nok nordafrikansk gryderet med
kylling, flåede tomater og hel kanel. Men desværre kan jeg ikke finde
opskriften, og jeg kan simpelthen ikke huske, hvad der mere skal i. er
der nogen, der kender noget, der ligner?

Venlig hilsen dikte

Fra : Jakob T. Eriksen

Dato : 04-04-03 17:18

"Benedikte Brisson" <ardeadikte@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> opskriften, og jeg kan simpelthen ikke huske, hvad der mere skal i. er
> der nogen, der kender noget, der ligner?

Ingen idé, men jeg bliver nødt til at skrive at det gibbede i mig da jeg
læste overskriften som "kylling med hel kamel" - og så er det jo kun en
lille ironisk bonus at der rent faktisk er tale om en nordafrikansk ret

Fra : PiaR

Dato : 04-04-03 17:21

Søger man på google.com på kylling + kanel får man to,
i mine øjne, lækre opskrifter:

http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/p0480015.html

http://www.longovital.dk/koge12.asp

mvh PiaR

Fra : Jette Mogensen

Dato : 05-04-03 06:49

> [...]
> opskriften, og jeg kan simpelthen ikke huske, hvad der mere skal i. er
> der nogen, der kender noget, der ligner?

Jeg har en opskrift fra norsk tv-den er vældig god

Dagens rett: Kyllinggryte fra Marokko

Ingredienser:
Denne retten lages ofte i en Tagine en marokkansk leirgryte.

1 kylling
2 ss olivenolje
1/2 kanelstang
1 boks hermetiske tomater
4 dl kyllingkraft/ hønsebuljong
salt, pepper
8-10 stenfrie svisker
1 1/2 dl vann
1 ss honning
1 ss revet frisk ingefær
1-2 ss rosiner
1/2 krm safran

Beskrivelse
Del kyllingen i 8 biter. Varm olje i en vid gryte og brun kyllingbitene.
Tilsett kanel, tomater, buljong, salt og pepper. Kok opp og la trekke i ca
40 min. Ha i svisker, honning, ingefær, rosiner og safran de siste 10 min av
trekketiden.
Server med couscous eller ris.

Håper det smaker!

mvh Jette