|
| Lak 180 grader!!??? Fra : Brian Nørrelund Ande~ |
Dato : 03-04-03 15:44 |
|
Hejza
Jeg har læst mange steder, at man kan lakere sin motor indvendig, med en lak
som kan tåle 180 grader..
Og nu til spørgsmålet: Hvor finder jeg sådan en lak henne ???
/Brian
| |
Calle. (03-04-2003)
| Kommentar Fra : Calle. |
Dato : 03-04-03 15:51 |
|
Brian Nørrelund Andersen wrote:
> Hejza
>
> Jeg har læst mange steder, at man kan lakere sin motor indvendig, med
> en lak som kan tåle 180 grader..
> Og nu til spørgsmålet: Hvor finder jeg sådan en lak henne ???
>
f.eks grill/pejse maling
--
Automatik Mekaniker
Calle
| |
Hans Joergensen (03-04-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 03-04-03 16:43 |
|
Brian Nørrelund Andersen wrote:
> Jeg har læst mange steder, at man kan lakere sin motor indvendig, med en lak
> som kan tåle 180 grader..
Hvorfor i alverden vil du det ?
Eller mener du udvendig?
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
H-J M (03-04-2003)
| Kommentar Fra : H-J M |
Dato : 03-04-03 16:56 |
|
> Hvorfor i alverden vil du det ?
Bedre flow.. ligesom at pudse krumtaphuset.. Jeg tror det er det han mener
med lakere motoren indeni...
--
Mvh.
Hans-Jacob
http://www.ruben.fm/format.html --> Vildere video :)
| |
Brian Nørrelund Ande~ (03-04-2003)
| Kommentar Fra : Brian Nørrelund Ande~ |
Dato : 03-04-03 18:50 |
|
"H-J M" <zster87@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e8c59b8$0$52125$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hvorfor i alverden vil du det ?
> Bedre flow.. ligesom at pudse krumtaphuset.. Jeg tror det er det han mener
> med lakere motoren indeni...
>
>
> --
> Mvh.
> Hans-Jacob
> http://www.ruben.fm/format.html --> Vildere video :)
>
Hej
Ja jeg mener indvendig. Har læst dette på mange sider:
EKSTRA hurtige tricks til Yamaha FS1.
* Hvis du alligevel har din motor adskildt hvad ville så være bedre
end at få sat virkelig fart i dyret;
1.Tag motorblokkene og rengør dem for olierester og andet snavs.
2.Giv nu begge motorblokkes inderside (kun i selve krumptapsdelen) en
ordentlig omgang med noget benzin & varmefast lak. Vær grundig så
der kommer lak på alle steder.
3.Læg motorsiderne til at tørre. Giv dem gerne et døgn for at være sikker
på et godt resultat.
4.Tag membran huset og giv ligeledes det en omgang med den benzin &
varmefaste lak.
5.Saml motoren og indstil karburator samt tænding.
* Forbered dig på en VILD tur!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så nu tænkte jeg, det må jeg sku prøve..
Og Calla, jeg kunne godt regne ud at det f.eks til grill/pejs, men hvor
køber man det..
/Brian
Også Automatikmekaniker
(Audomatikfagtekniker)
| |
Holger Danske (03-04-2003)
| Kommentar Fra : Holger Danske |
Dato : 03-04-03 18:55 |
|
Brian Nørrelund Andersen <streamer@mail.dk> wrote:
> "H-J M" <zster87@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3e8c59b8$0$52125$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>> Hvorfor i alverden vil du det ?
>> Bedre flow.. ligesom at pudse krumtaphuset.. Jeg tror det er det han
>> mener med lakere motoren indeni...
>>
>>
>> --
>> Mvh.
>> Hans-Jacob
>> http://www.ruben.fm/format.html --> Vildere video :)
>>
> Hej
>
> Ja jeg mener indvendig. Har læst dette på mange sider:
> EKSTRA hurtige tricks til Yamaha FS1.
> * Hvis du alligevel har din motor adskildt hvad ville så være bedre
> end at få sat virkelig fart i dyret;
> 1.Tag motorblokkene og rengør dem for olierester og andet snavs.
> 2.Giv nu begge motorblokkes inderside (kun i selve krumptapsdelen) en
> ordentlig omgang med noget benzin & varmefast lak. Vær grundig så
> der kommer lak på alle steder.
> 3.Læg motorsiderne til at tørre. Giv dem gerne et døgn for at være
> sikker på et godt resultat.
> 4.Tag membran huset og giv ligeledes det en omgang med den benzin &
> varmefaste lak.
> 5.Saml motoren og indstil karburator samt tænding.
> * Forbered dig på en VILD tur!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> Så nu tænkte jeg, det må jeg sku prøve..
>
> Og Calla, jeg kunne godt regne ud at det f.eks til grill/pejs, men
> hvor køber man det..
Brug Araldit, 2-Komponent, sørg for at dine motordele er godt varme, og så
pensel det på, det har jeg lige gjort med min FS-1 'er.
Varmen gør at du får tid til lige at "glatte" det lidt !!
Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
-- Cum insantientibus fuere necesse est --
( Blandt vanvittige må man selv være gal.)
| |
Klaus G. (03-04-2003)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 03-04-03 19:17 |
|
> 5.Saml motoren og indstil karburator samt tænding.
> * Forbered dig på en VILD tur!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
....og der står ikke noget om hvorfor... Kunne være højere kompression i
krumtapshuset?
--
Klaus G. / Seth-Enoch
| |
Hans Joergensen (03-04-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 03-04-03 20:22 |
|
Brian Nørrelund Andersen wrote:
> * Forbered dig på en VILD tur!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så bliver det næppe vildere ... :)
Jeg vil tro du nok ikke engang ville kunne måle effektforøgelsen på
en dyno...
Men, hvorfor ikke istedet polere alle overfalder i krumtaphuset, det
vil formodentlig blive mindst lige så glat som med lak, og du står
ikke med risikoen for at lakken falder af..
> Og Calla, jeg kunne godt regne ud at det f.eks til grill/pejs, men hvor
> køber man det..
De fleste farvehandlere har varmefast maling, men det er nok næppe
benzinfast i sig selv...
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Brian Nørrelund Ande~ (10-04-2003)
| Kommentar Fra : Brian Nørrelund Ande~ |
Dato : 10-04-03 15:25 |
|
Heyza
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnb8p2fh.p2p.haj@enterprise-server.dk...
> Brian Nørrelund Andersen wrote:
> > * Forbered dig på en VILD tur!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> Så bliver det næppe vildere ... :)
> Jeg vil tro du nok ikke engang ville kunne måle effektforøgelsen på
> en dyno...
>
> Men, hvorfor ikke istedet polere alle overfalder i krumtaphuset, det
> vil formodentlig blive mindst lige så glat som med lak, og du står
> ikke med risikoen for at lakken falder af..
Ja det kan du have ret i, men det er jo ikke lige så ment at kommer til at
poler overfladen i krumtaphuset.. Såå derfor har jeg valgt at prøve med lak.
>
>Brug Araldit, 2-Komponent, sørg for at dine motordele er godt >varme, og så
>pensel det på, det har jeg lige gjort med min FS-1 'er.
>Varmen gør at du får tid til lige at "glatte" det lidt !!
>
>Allan
>
Okay, hvad er det for noget (Araldit, 2-Komponent)?? Er det nemt at pensle
ud, så det bliver _HELT_ glat..? Selvfølgelig efter man har varmet blokken..
Og hjalp det så noget på dyret, efter det (Araldit, 2-Komponent) kom på ??
| |
Calle. (10-04-2003)
| Kommentar Fra : Calle. |
Dato : 10-04-03 16:02 |
|
Brian Nørrelund Andersen wrote:
> Heyza
>
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrnb8p2fh.p2p.haj@enterprise-server.dk...
>> Brian Nørrelund Andersen wrote:
>>> * Forbered dig på en VILD tur!!!!!!!!!!!!!!!!!
>>
>> Så bliver det næppe vildere ... :)
>> Jeg vil tro du nok ikke engang ville kunne måle effektforøgelsen på
>> en dyno...
>>
>> Men, hvorfor ikke istedet polere alle overfalder i krumtaphuset, det
>> vil formodentlig blive mindst lige så glat som med lak, og du står
>> ikke med risikoen for at lakken falder af..
>
> Ja det kan du have ret i, men det er jo ikke lige så ment at kommer
> til at poler overfladen i krumtaphuset.. Såå derfor har jeg valgt at
> prøve med lak.
>
Jo en børste med silicium-belagte nylonhår i boremaskinen gør
underværker.
--
Calle
| |
Holger Danske (10-04-2003)
| Kommentar Fra : Holger Danske |
Dato : 10-04-03 18:17 |
|
Brian Nørrelund Andersen <streamer@mail.dk> wrote:
> Heyza
>
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrnb8p2fh.p2p.haj@enterprise-server.dk...
>> Brian Nørrelund Andersen wrote:
>>> * Forbered dig på en VILD tur!!!!!!!!!!!!!!!!!
>>
>> Så bliver det næppe vildere ... :)
>> Jeg vil tro du nok ikke engang ville kunne måle effektforøgelsen på
>> en dyno...
>>
>> Men, hvorfor ikke istedet polere alle overfalder i krumtaphuset, det
>> vil formodentlig blive mindst lige så glat som med lak, og du står
>> ikke med risikoen for at lakken falder af..
>
> Ja det kan du have ret i, men det er jo ikke lige så ment at kommer
> til at poler overfladen i krumtaphuset.. Såå derfor har jeg valgt at
> prøve med lak.
>
>>
>> Brug Araldit, 2-Komponent, sørg for at dine motordele er godt
>> >varme, og så pensel det på, det har jeg lige gjort med min FS-1 'er.
>> Varmen gør at du får tid til lige at "glatte" det lidt !!
>>
>> Allan
>>
>
> Okay, hvad er det for noget (Araldit, 2-Komponent)?? Er det nemt at
> pensle ud, så det bliver _HELT_ glat..? Selvfølgelig efter man har
> varmet blokken.. Og hjalp det så noget på dyret, efter det (Araldit,
> 2-Komponent) kom på ??
Hvis man har blandet det ordentligt, kan næsten ikke gøres forkert, og
emnerne er de der ca. 50 grader, også medens man arbejder med det, en
varmepistol er perfekt, så er det nemt at arbejde med, og få _helt_ glat.
Araldit er en 2 komponent cement lim, det fås i et hav af forskellige
mærker, men sørg for at få en der kan tåle varme, kan købes i ethver
byggemarked..
Jeg ved ikke hvor meget det har hjulpet endnu, jeg har ikke monteret motoren
endnu, den er en del af et større projekt, med at lave en decideret
racermodel !!
Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
-- Cum insantientibus fuere necesse est --
( Blandt vanvittige må man selv være gal.)
| |
Hekto (10-04-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-04-03 20:13 |
|
In article <b74etq$3do$1@sunsite.dk>, Holger Danske says...
> Araldit er en 2 komponent cement lim, det fås i et hav af forskellige
> mærker, men sørg for at få en der kan tåle varme, kan købes i ethver
> byggemarked..
>
Alm. Araldit kan ikke tåle varme!
Den hærder hurtigere ved temperaturer op til 90 grader, og dekomponerer
ved 120 grader. Imellem ca. 80 grader og 120 grader er den stort set
flydende i uhærdet stand, og gummi-blød i hærdet stand.
Jeg ville ikke bruge alm. araldit! Der er ikke meget epoxy-baseret der
kan tåle varme.
--
/Hekto
Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 TIL SALG!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Calle. (10-04-2003)
| Kommentar Fra : Calle. |
Dato : 10-04-03 22:08 |
|
Hekto wrote:
> In article <b74etq$3do$1@sunsite.dk>, Holger Danske says...
>> Araldit er en 2 komponent cement lim, det fås i et hav af forskellige
>> mærker, men sørg for at få en der kan tåle varme, kan købes i ethver
>> byggemarked..
>>
> Alm. Araldit kan ikke tåle varme!
> Den hærder hurtigere ved temperaturer op til 90 grader, og
> dekomponerer ved 120 grader. Imellem ca. 80 grader og 120 grader er
> den stort set flydende i uhærdet stand, og gummi-blød i hærdet stand.
>
> Jeg ville ikke bruge alm. araldit! Der er ikke meget epoxy-baseret der
> kan tåle varme.
epoxy-maling (pulver) skal op over de 140 for at hærde
--
Calle
| |
Hekto (10-04-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-04-03 22:22 |
| | |
Calle. (10-04-2003)
| Kommentar Fra : Calle. |
Dato : 10-04-03 22:25 |
|
Hekto wrote:
> In article <3e95de2e$0$134$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Calle.
> says...
>> epoxy-maling (pulver) skal op over de 140 for at hærde
>>
> Yep! ... men det er jo heller ikke noget man 'rører sammen'.
Nej, men stadig er det epoxy
--
Calle
| |
Hekto (10-04-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-04-03 18:59 |
|
In article <slrnb8p2fh.p2p.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Så bliver det næppe vildere ... :)
> Jeg vil tro du nok ikke engang ville kunne måle effektforøgelsen på
> en dyno...
>
Nej, der er nok 12- 14 ting der ville give mere, inden man var nødt til
den slags, for at piiiiiine den sidste 1/24 HK ud af bæstet! ;0)
--
/Hekto
Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 TIL SALG!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Hans Joergensen (10-04-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 10-04-03 20:09 |
|
Hekto wrote:
> Nej, der er nok 12- 14 ting der ville give mere, inden man var nødt til
> den slags, for at piiiiiine den sidste 1/24 HK ud af bæstet! ;0)
Hvis man vil ha' en vild knallert, så bør man sguda næsten købe din
KR1 :)
// Hans, der har købt en vild knallert af Brian her tidligere.
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en billig løsning"
| |
Hekto (10-04-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 10-04-03 20:28 |
|
In article <slrnb9bga9.qq5.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Hvis man vil ha' en vild knallert, så bør man sguda næsten købe din
> KR1 :)
>
Tjaaa ... den er sq ikke poléret i krumtaphuset, skyllekanalerne eller
andre steder.
Den skal bare have enorme mængder benzin og godt med luft! Justerede
kaburatorer forleden dag. Den går ca. 5 min. i tomgang + lidt gas
indimellem, på 1/4 liter!!!
Motoren indeholder 5 knallerter, og yder det samme som 10; men vejer
for een! ... hvem gider så male med araldit i krumtaphuset???
--
/Hekto
Suzuki LS650 + GS450 * Kawasaki KR-1 TIL SALG!
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
|
|