Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl - indbygget blitz på Canoin EOS D30
Fra : Lars [8210]

Dato : 03-04-03 15:31

Hej NG

Når jeg forsøger at tage billeder med Blitz - så bliver
resultet meget ringe og jeg får fejlen ERR 82.

Manualen oplyser følgende:

ERR 82: STROBE
cannot be charged.

REMEDIAL MEASURE: Try clearing the error by turning the main
power switch OFF and
then back ON. If this does not solve the problem, have the
EOS D30 examined by a
qualified service technician.

Det hjælper ikke at slukke og tænde som foreslået - fejlen
opstår igen!

Er der nogen der ved hvad der kan gøres bortset fra et
værksted??

På forhånd tak for hjælpen

Lars

Fra : Lars [8210]

Dato : 03-04-03 16:09

Hej igen

Ja der skal selvfølgelig stå Canon EOS D30

Og jeg får en anden fejl medd. også

ERR 80: SHUTTER

1) When the EOS D30's self-check system detects that the
shutter has not been fully
charged (ready to shoot).

2) When the EOS D30's self-check system detects that the
shutter operation sequence
has not been completed correctly.

3) When the built-in flash cannot be recharged after the
E-TTL preflash but before the
main exposure.

[...]

Samtidig med dette kan jeg ikke hente billederne ind på
PC'en via Zoombrowser (

Jeg får fejlmeddelelsen:

Failed to copy file. Possible causes are:
- the Camera is not connected proberly
- the battery level is too low
- the source is missing or read-only
- the target folder is missing or read only
or the target file excists and is read-only

Og spå Zoombrowser eller kold....( fryser)

Med evnlig hilsen

Lars

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-04-03 19:20

"Lars [8210]" skrev
> - the battery level is too low

= mest sandsynlige årsag.
Rens batteripoler og batterikontakter i kameraet.
Kan udmærkest gøres med en grov klud.
Check at batterierne har deres fulde styrke. Almindelige
alkaline batterier holder forbavsende kort tid.
Rens altid friske batterier inden du sætter dem i kameraet, det
kan gøres ved lige at køre enden (på batteriet) ned ad et
cowboybukselår.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Lars

Dato : 03-04-03 20:07

Peter Schrøder wrote:
> [...]
> Rens altid friske batterier inden du sætter dem i
kameraet, det
> kan gøres ved lige at køre enden (på batteriet) ned ad et

Hej peter

Det vil jeg prøve, men der er kommet flere fejl siden.

Der er batterigreb ( BG-ED3 ) på..

Næste fejl jeg har fået er:

[...]

Og så kan jeg ikke hente billeder ind via USB'en - via
ZoomBrowser EX Version 2.4 - får også der fejlmeddelelse!

På forhånd tak for hjælpen

mvh

Lars

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 04-04-03 08:38

"Lars [8210]" <lars9999@NOSPAMexcite.com> wrote in news:b6hiqq$agm$1
@sunsite.dk:

> ERR 80: SHUTTER

Hvis Peter's udmærkede råd omkring batterier ikke virker, så kan det være at
du skal en tur forbi din fotohandler for at få Canon til at se på kameraet.
Lukkeren i en D30 kan holde til omkring 40-50.000 billeder, og et af de
første tegn på en lukker der er ved at stå af er at blitz'en og blitz-
synkroniseringen fejler.

Jeg mener at det koster omkring 1700-2000 at få skiftet lukkeren, men du må
ikke holde mig op på det...

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.darling.dk