SCSI
Fra : Per Krog

Dato : 02-04-03 20:44

Hej

Jeg kan ikke få forbindelse til interne og externe SCSI-enheder på en PM
6400/200. Enhederne fungerer på en anden maskine. Er det SCSI-porten, der er
stået af eller hvad? Hvad kan/skal der evt gøres?

Venligst

Per

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 02-04-03 22:44

Hej Per.

Per Krog <pleakrog@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> 6400/200. Enhederne fungerer på en anden maskine. Er det SCSI-porten, der er
> stået af eller hvad? Hvad kan/skal der evt gøres?

Hvilket system kører du? Kan Apple System Profiler se enhederne? Er det
de samme kabler, du bruger, og kan du evt få dem til at virke én ad
gangen, husk at prøve både termineret og utermineret. Husk også at sikre
dig, at der ikke er SCSI-id-konflikter.

Du kan også prøve med programmer som FWB Hard disk toolkit, som kan "se"
mange typer scsi mv-enheder, selvom macen ellers ikke kan.

Håber du kan komme videre.

Mvh Sebastian

> Venligst
>
> Per

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-04-03 00:30

Hej Per

Det lyder lidt underligt, at en anden maskine godt kan se / vedkende sig
enhederne, men ikke en 6400. Normalt er både HD og CD drev i 6400 hhv. ATA og
ATAPI - altså IDE, men den har da en onboard SCSI-2 controller, så det burde
være muligt. - Men der kan selvfølgelig være en defekt i controlleren....

Sidder kablet _helt_ fast i stikket - både i bundkortet og i selve enheden? -
Hvis den ikke er skubbet helt på plads, kan en 1/2mm være nok til, at der ikke
er kontakt.

Og du har selvfølgelig husket at sætte ID jumpere rigtig og terminere korrekt?

Har du eksterne SCSI enheder, der måske bruger samme ID, - så vil enhederne
heller ikke registreres.

- Og så noget, der overhovedet ikke har med SCSI controlleren at gøre.... Er
dit PRAM batteri god nok? - På nogle af de der maskiner i serie 5xxx og 6xxx
kan det give sig de mest underlige udslag, hvis batteriet er ved at være fladt.

Per Krog wrote:

> Jeg kan ikke få forbindelse til interne og externe SCSI-enheder på en PM
> 6400/200. Enhederne fungerer på en anden maskine. Er det SCSI-porten, der er
> stået af eller hvad? Hvad kan/skal der evt gøres?

mvh. Erik Richard