3 sp. ang. installering af ram i iBook SE
Fra : Per Madsen

Dato : 01-04-03 22:38

Jeg har lige købt en 366 mHz iBook SE m. 64 mb ram. Da jeg ikke skal
bruge den til noget tungt, har jeg tænkt mig at smide 256 mb ram ekstra
i den og installere OS X(lige nu kører den med OS 9.2.1 DK). I den
forbindelse har jeg lige et par spørgsmål.

1) Softopdatering fortæller mig at jeg har al den nyeste software til
systemet. Betyder det også at jeg har den seneste firmware.?

2) Hvor ser jeg evt. om jeg har den nyeste firmware?

3) Er det nødvendigt at pille batteriet ud inden jeg sætter ram'ene i.

4) Nogen anbefalinger omkring en ny hd til iBook'en (mærke, størrelse
osv)?

Takker
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 01-04-03 22:53

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> [...]
>
> 1) Softopdatering fortæller mig at jeg har al den nyeste software til
> systemet. Betyder det også at jeg har den seneste firmware.?

nej

> 2) Hvor ser jeg evt. om jeg har den nyeste firmware?
det ved jeg ikke men du kan downloade den der hører til din iBook på:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75128
den fortæller dig når ud prøver at kører den om den behøves eller ej !

> 3) Er det nødvendigt at pille batteriet ud inden jeg sætter ram'ene i.

det plejer jeg ikke at gøre... men det kan da godt være man burde ?

> 4) Nogen anbefalinger omkring en ny hd til iBook'en (mærke, størrelse
> osv)?

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75128
jeg har lige her til aften sat sådan en fætter i og den er jeg glad
for... har dog hørt at IBM kommer med nogle 60 gb inden for et par
uger...

> Takker

velbekommen

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 01-04-03 22:56

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]

hov det skulle være :
http://zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=26478

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 01-04-03 23:29

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

Hej Michael

Takker mange gange!!

> [...]
> jeg har lige her til aften sat sådan en fætter i og den er jeg glad
> for... har dog hørt at IBM kommer med nogle 60 gb inden for et par

Er det ikke et helvede at sætte en ny hd i en iBook SE? Fandt dette
link:

http://www.tznet.com/tittle/PHOTOS_1/iBook1.html

Jeg var lige ved at skvatte ned af stolen, da jeg kom til billede nr.
30.

Det ser mildt sagt lidt vildt ud, og jeg tror sgu ikke rigtig jeg tør gå
i gang med det. Jeg er ikke tekniker ;-(

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 02-04-03 07:37

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> http://www.tznet.com/tittle/PHOTOS_1/iBook1.html

*LOL*

--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Morten Lind

Dato : 02-04-03 07:37

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Det ser mildt sagt lidt vildt ud, og jeg tror sgu ikke rigtig jeg tør gå
> i gang med det. Jeg er ikke tekniker ;-(

*LOL*
Det forstår jeg s´gu´ godt, Per......ka´ du ikke bare gå baglæns
M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-04-03 23:31

> [...]

> Det ser mildt sagt lidt vildt ud, og jeg tror sgu ikke rigtig jeg tør gå
> i gang med det. Jeg er ikke tekniker ;-(

Det er da ingenting! Sidste weekend forsøgte vi at skille en Krups
Cappucino-maskine ad. Jeg ved nu ikke, om det er så slemt med den iBook.
Der er visse ting, som ser værre ud, når de bliver forklaret, end når
man gør dem i praksis.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Madsen

Dato : 03-04-03 00:26

> [...]
> Cappucino-maskine ad. Jeg ved nu ikke, om det er så slemt med den iBook.
> Der er visse ting, som ser værre ud, når de bliver forklaret, end når

Umiddelbart har jeg mere mod på at udføre en firdobbelt by-pass
operation end at skifte hd'en i min iBook.
Men måske findes der en venlig freelance tekniker her i O'ense, der vil
gøre det til en billig penge...
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 03-04-03 07:29

> Umiddelbart har jeg mere mod på at udføre en firdobbelt by-pass
> operation end at skifte hd'en i min iBook.
> Men måske findes der en venlig freelance tekniker her i O'ense, der vil
> gøre det til en billig penge...

Hej Per....
Du kunne i nødstilfælde skrive til Jan, om ikke han indimellem kommer
til Odense? Det er der jo nogle mennesker, der gør.

Jan er dygtig til den slags......http://mac112.dk

Hej fra
Morten

Fra : Per Madsen

Dato : 03-04-03 08:23

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> Du kunne i nødstilfælde skrive til Jan, om ikke han indimellem kommer
> til Odense? Det er der jo nogle mennesker, der gør.

Hej Morten

Tak for rådet. Jeg kontakter ham lige
--
Mhv.