Hjælp til hovedret
Fra : Elin Poulsen

Dato : 30-03-03 18:09

Hej!
Er der nogen der har en god ide til en god men nem hovedret til 16
tøser.Noget der kan laves i god tid og blot varmes.
Til forret har jeg tænkt mig at lave torskefad.Jeg har en ide om noget med
svinemørbrad.

Elin

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-03-03 18:20

"Elin Poulsen" <evp@12mail.dk> writes:

> [...]
> tøser.Noget der kan laves i god tid og blot varmes.
> Til forret har jeg tænkt mig at lave torskefad.Jeg har en ide om noget med

Skær svinemørbraden i skiver og rist dem på en pande, tag dem af og
lig dem i et ildfast fad. Rist masser af champignoner og
forårsløg på panden. Hæld kaffefløde over og smag til med sherry og
estragon. Hæld det hele over kødet og sæt det i køleskabet. Når det er
ved at være madtid kommer du det i ovnen med et eller andet over.
Altså folie eller et låg.

Serveres med salat, flutes og kogte ris.

Det har altid være et hit herhjemme og det er dejlig let, både at lave
og at spise.

Ellers kan man jo altid vikle den ind i bacon og stege den i en gryde
med nogle enebær og lidt rødvin og servere den med kartofler, brun
sovs og waldorfsalat. Det er dog noget sværere at lave i god tid.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland