Metal Compilation
Fra : Cecilie

Dato : 30-03-03 01:28

Hvis jeg skulle lave en metal compilation-cd, hvilke numre ville så være
obligatoriske (Klassikerne)?

1. Judas Priest - Breaking the law

Og så lige bonusspørgsmålet:
Hvor og hvornår kommer det hersens metal-radio-program?

Mvh Cecilie

Fra : Theis Duelund Jensen

Dato : 30-03-03 08:11

2. Pretty Maids

-TDJ

Fra : -V-

Dato : 30-03-03 10:36

Cecilie wrote:
> Hvis jeg skulle lave en metal compilation-cd, hvilke numre ville så
> være obligatoriske (Klassikerne)?
>
> 1. Judas Priest - Breaking the law

2. Anthrax - Among the Living
3. Iron Maiden - Number of the Beast.
4. Black Sabbath - alt
5. Slayer - Reign In Blood
6. Accept - Fast As A Shark (eller Balls to the Wall)
7. Van Halen - Jump/Eruption/Hot For Teacher
8. Deep Purple - Smoke On The Water
9. Nazareth - Razamanaz
10. Ted Nugent - Cat Scratch Fever
11. Motorhead - Ace Of Spades
12. Def Leppard - Pour Some Sugar On Me/Animal
13. Quiet Riot - Cum On Feel The Noize
14. Megadeth - Peace Sells
15. Saxon - Wheels Of Steel
16. Diamond Head - Am I Evil
17. Thin Lizzy - Whiskey In The Jar
18. Alice Cooper - Elected/Schools Out
19. Twisted Sister - I Wanna Rock
20. Mötley Crue - Shout At The Devil

Og det var så den første cd af en hel række, for der er den ondenlyneme
mange numre, som kunne klassificeres som klassikere.

Du kunne også begrænse udvalget lidt ved at vælge årstal og en
subgruppering.

-V-

Fra : Kong Kent

Dato : 30-03-03 11:43

> [...]
> 17. Thin Lizzy - Whiskey In The Jar
> 18. Alice Cooper - Elected/Schools Out
> 19. Twisted Sister - I Wanna Rock (/We're not gonna take it!)

Hvor er Metallica og AC/DC?? :)

Jeg ville være slemt skuffet, hvis jeg fik en Metal Greatest Hits uden
AC/DC's "Highway To Hell" og Metallicas "The Thing That Should Not Be" :)

Kent Kirkegaard Jensen.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.

Fra : S. Sørensen

Dato : 30-03-03 14:30

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> wrote in message

> Hvor er Metallica og AC/DC?? :)
>
> Jeg ville være slemt skuffet, hvis jeg fik en Metal Greatest Hits uden
> AC/DC's "Highway To Hell" og Metallicas "The Thing That Should Not Be" :)

Personligt savner jeg også Rainbow og Dio...

Fra : -V-

Dato : 30-03-03 15:49

"S. Sørensen" skrev

> Personligt savner jeg også Rainbow og Dio...

Metallica glemte jeg i skyndingen!!! Jeg kan huske, at jeg sad og tænkte på
om det skulle være One eller et andte, og blev enig med mig selv om, at det
skulle det ikke.
OK, jeg har taget jeres anker til efterretning og fortsætter kortvarigt:

21. Metallica - Shortest Straw/Master of Puppets/Fight Fire With Fire
22. AC/DC - Back In Black/Shot Down In Flames/Thunderstruck/Hells Bells
23. Rainbow - I Surrender
24. Dio - Stand Up And Shout!/Don't Talk To Strangers

Er I så tilfredse?

-V-

Fra : zcully

Dato : 30-03-03 12:23

"Cecilie" <cecilie@risagers.dk> wrote in message
> [...]
>
> 1. Judas Priest - Breaking the law
>

> Og så lige bonusspørgsmålet:
> Hvor og hvornår kommer det hersens metal-radio-program?

Ram Jam - Black Betty
Alice Cooper - Poison

Fra : Michael Castensen

Dato : 30-03-03 14:46

"zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in news:3e86d391$0$29527$ba624c82
@nntp04.dk.telia.net:

> Alice Cooper - Poison

Det er jo pop!

Mvh
Michael.

Fra : Kong Kent

Dato : 30-03-03 18:20

> Det er jo pop!

HØRT!

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 30-03-03 21:12

> Det er jo pop!

Metal-pop

Jacob

Fra : Michael Castensen

Dato : 30-03-03 22:44

"Jacob Buus Smidt" <jacob.smidt@tiscali.dk> wrote in news:GgIha.2444
$mI2.494626@news000.worldonline.dk:

> Metal-pop

Det er faktisk et udemærket nummer.

Mvh
Michael.

Fra : S. Sørensen

Dato : 31-03-03 12:25

"Michael Castensen" <@> wrote in message
> "zcully" <zcully@hotmail.com> wrote in news:3e86d391$0$29527$ba624c82
> @nntp04.dk.telia.net:

> Det er jo pop!
>
> Mvh
> Michael.

Alice er gud.. basta!

S. Sørensen
Den stolte ejer af 44 Alice Cooper cd'er....

Fra : Kong Kent

Dato : 31-03-03 12:29

> Alice er gud.. basta!
>
> Den stolte ejer af 44 Alice Cooper cd'er....

hehe... Alice Cooper er skam ganske underholdende musik, men metal? Nope.
Ikke i dette, eller det forrige årtusinde. Hård rock? Afgjort, og af den
bedre skuffe.

Kent - stolt ejer af bl.a. 39 AC/DC cd'ere og 56 Metallica cd'ere

Fra : S. Sørensen

Dato : 31-03-03 18:12

> hehe... Alice Cooper er skam ganske underholdende musik, men metal? Nope.
> Ikke i dette, eller det forrige årtusinde. Hård rock? Afgjort, og af den
> bedre skuffe.

Indrømmet Poison er ikke voldsomt Heavy meeeeeeen...
Hvis Alice ikke er metal i nogen henseende så kan vi vel også godt droppe
følgende :
Highway To Hell med AC/DC (maximalt hard rock)
en stor del Black Sabbath og ikke at forglemme Rainbow.
Derudover ville Nazareth, Def Leppard, Thin Lizzy og Mötley Crüe +
temmelig mange flere man kan se i denne tråd også være svære at få det
prædikat på.

;)

Steinbjørn

Fra : Lin

Dato : 31-03-03 08:21

Hvor gammel skal metallen være for at være en klassikker? Jeg kunne da godt
komme med et par forslag, men de fleste ligger under den "kriminelle
lavalder". Det gør dem dog ikke mindre lytteværdige eller egnede til en "New
Classics" compilation.

1. Danzig: Mother (1988)
2. Type O Negative: Black No. 1 (1993)
3. Anthrax: Only (1993)
4. Monster Magnet: Space Lord (1998)
5. Sisters of Mercy: Temple of Love (1992)
6. White Zombie: Thunder Kiss (1992)
7. Machine Head: From this Day (1999)
8. Nine Inch Nails: the Perfect Drug (1997)

-Lin

Fra : Kong Kent

Dato : 31-03-03 08:38

> [...]
> komme med et par forslag, men de fleste ligger under den "kriminelle
> lavalder". Det gør dem dog ikke mindre lytteværdige eller egnede til en

Helt enig. Man kan jo lave tonsvis af metal-compilations, og jeg er p.t.
meget fristet til at lave en "Black Metal Compilation", men frygter kun en
meget lille brøkdel vil kunne genkende bare nogle ganske få af de navne jeg
ville nævne :)

Nu tillader jeg mig i stedet at kommentere dine. *hehe*

> 1. Danzig: Mother (1988)
> 2. Type O Negative: Black No. 1 (1993)

Gode valg! Men "Christian Woman" og "Love You To Death" er imho lige så gode
Type-O sange som Black No. #1, og Danzig har lavet adskillige andre sange
der er bedre end Mother, men de er ikke eksponeret kommercielt i nærheden af
Mother, der dog også rangerer blandt de bedste fra Glenn og co.

> 7. Machine Head: From this Day (1999)

Delvist uenig. "From This Day" er en udmærket sang på en overset skive, men
deres tonstunge "Davidian" og "Old" fra deres debut-skive er meget bedre, og
"Ten Ton Hammer" og "Take My Scars" er også rigtig gode fra deres 2. album

Men ikke desto mindre synes jeg det er vovet af dig, at kalde "From This
Day" deres bedste, for den er uden tvivl god! Den bedste på "The Burning
Red" albummet.

Fra : Jackie

Dato : 31-03-03 13:09

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget lille brøkdel vil kunne genkende bare nogle ganske få af de navne

Jeg undrede mig også over hvor store Black -og Deathmetal hits er blevet af.
Hvad med F.eks.

Satyricon - Mother North (Black metal klassiker)
Morbid Angel - Fall from Grace (Eller en af de andre numre fra "Blessed are
the Sick")
Death - Flattering of Emotions
Bolt Thrower - Cenotaph
Paradise Lost - Embers fire (Gotisk rock, men alligevel holder det)
Cradle of Filth - Born on Burial Gown (Svært at vælge et nummer fra dette
ekstrem fede Sort metal band)

Hygge
Jackie

Fra : -V-

Dato : 05-04-03 19:20

"Jackie" <jackieloa@hotmail.com> skrev:

Tak for forslag. Jeg har nu hørt de fleste af dine numre igennem.

> Satyricon - Mother North (Black metal klassiker)

Har ikke hørt det endnu. Will do.

> Morbid Angel - Fall from Grace (Eller en af de andre numre fra "Blessed
are
> the Sick")

Nope, holder ikke i mit univers.
Minder mig for meget om Obituary - kan du genkende det?

> Death - Flattering of Emotions

Fedt at høre. Eller rettere: fedt at genhøre. Hørte lidt Death for nogle år
siden, men det hang ikke rigtigt ved. Det gør det nu.

> Bolt Thrower - Cenotaph

Jo, jah. Skal nok lige høre det en gang mere eller to, så kan dte være at
det sidder der bedre.

> Paradise Lost - Embers fire (Gotisk rock, men alligevel holder det)

Nej. Har stadig tre PL-albums (Draconian Times, One Second, Gothic), som jeg
forærer væk til personer, som selv gider at afhente på Nørrebro.

> Cradle of Filth - Born on Burial Gown (Svært at vælge et nummer fra dette
> ekstrem fede Sort metal band)

Det er så grunden til at jeg er så glad lige nu! Tæske-tæske fedt, intet
mindre.
Benhårdt nummer. Du siger at resten af pladen er ligeså god? Det bliver jeg
nødt til at tjekke ud.
Thanks!!!

Tør jeg anbefale dig at lytte til Opeth?
Mere progressivt end det ovenstående, og så langt langt mere involverende.
Prøv det.

-V-

Fra : S. Sørensen

Dato : 06-04-03 20:51

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Nej. Har stadig tre PL-albums (Draconian Times, One Second, Gothic), som
jeg
> forærer væk til personer, som selv gider at afhente på Nørrebro.

Min kæreste vil gerne aftage dem for dig. Hvis det er sådan du står og
syntes de fylder..

Mvh.
Steinbjørn

Fra : -V-

Dato : 06-04-03 23:46

S. Sørensen wrote:
> "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Min kæreste vil gerne aftage dem for dig. Hvis det er sådan du står og
> syntes de fylder..

Som sagt: jeg hører dem ikke og hun skal være velkommen.
Hvis du til gengæld har en Cradle of Filth, som du er træt af at støve af,
så siger du bare til.

Send mig en mail (erstat 'sn' med 'h'), så kan vi snakke om det.

-V-

Fra : -V-

Dato : 06-04-03 23:46

Fra : S. Sørensen

Dato : 07-04-03 08:11

> [...]
> så siger du bare til.
>
> Send mig en mail (erstat 'sn' med 'h'), så kan vi snakke om det.

Er prøvet, men af uransagelige årsager får jeg den åbenbart tilbage i
hovedet igen.
Er din hotmail aktiv?

Steinbjørn

Fra : -V-

Dato : 07-04-03 08:58

S. Sørensen wrote:
> Er prøvet, men af uransagelige årsager får jeg den åbenbart tilbage i
> hovedet igen.
> Er din hotmail aktiv?

Overfyldt inbox, er rettet.
Prøv igen.

-V-

Fra : Lin

Dato : 31-03-03 13:18

Tak for kommentarerne. Faktisk havde jeg på listen glemt en ret vigtig, i
mine øjne, sang - nemlig Ministry's "Psalm 69". Ministry er vel en slags
techno-metal, hvis vi går ind i sub-grupperinger. I min lokale Stereostudio
butik (Odense) ville de fleste kunstnere, jeg har nævnt - måske lige m.u.a.
af TON og Danzig - blive katagoriseret under "indie". En underlig,
hat-og-briller-katagori man bruger, hvis man ikke kender musikken på den CD
man skal placere.

Mit specielle forhold til Machine Head "The Burning Red" album kommer sig
af, at jeg havde fornøjelsen af at interviewe dem på Roskilde 2000, og
således måtte SANGEN komme derfra. Danzigs "Mother" er udvalgt netop fordi
den hører til blandt de få af hans sange, som flest folk kender og er
desuden indbegrebet af Danzigs satans rå lyd (som - endelig! - kan genhøres
på nyeste "I Lucifieri"). En skam at folks kendskab til D. er begrænset, for
bandet har lavet meget fed, black musik - hvis man lige ser bort fra den
mystiske techno-afstikker, "Blackacidevil", som jeg aldrig har forstået. I
Type O's "Black No. 1" er TON's rødder ligeså genkendelige og i min mening,
et godt sted at starte for Type O-newbies. Men Bloody Kisses er i det hele
taget et meget gennemført album (omend ikke så humoristisk som "Slow, Deep
and Hard"). Jeg venter spændt på deres nye, der skulle komme engang i juni.
Arbejdstitlen har ændret sig et par gange, p.t. hedder den vist "Life is
Killing Me" hvilket tegner godt, idet deres sidste 2 albums haft karakter
af, at de egentlig burde ændre navn/blodtype til Type O Positive....hmm...
Man hører jo ikke TON for at komme i godt humør, vel?!!?!!

Yow-de-lay-ih
-Lin

Fra : Cecilie

Dato : 31-03-03 17:28

> [...]
> meget lille brøkdel vil kunne genkende bare nogle ganske få af de navne

Gør bare det :)
Kan godt lide black metal (i hvert fald det jeg har hørt), men kender ikke
så meget til det.

Fra : -V-

Dato : 01-04-03 07:40

"Kong Kent" skrev:

> [...]
frygter kun en
> meget lille brøkdel vil kunne genkende bare nogle ganske få af de navne

Bare fyr den af - go ahead!!!!

-V-