SACD hvor køber man dem?
Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 20-03-01 21:33

Nu er jeg blevet den lykkelige ejer af en Sony DVP9000, og den kan afspille
SACD. Nu er mit spørgsmål så, hvor kan man købe SACD'er?

Mvh Martin sjøstrand.

Fra : John K

Dato : 21-03-01 02:08

> Nu er jeg blevet den lykkelige ejer af en Sony DVP9000, og den kan
afspille
> SACD. Nu er mit spørgsmål så, hvor kan man købe SACD'er?

KT-Radio i Odense har SACD'er stående.

Hvor i landet befinder du dig?

Mvh

John K

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 21-03-01 12:14

> KT-Radio i Odense har SACD'er stående.
> Hvor i landet befinder du dig?

> Mvh
> John K

I Kerteminde 20 km. fra Odense, så det passede jo meget godt Tak skal du
have.

Mvh Martin Sjøstrand.

Fra : peet_dk

Dato : 21-03-01 14:45

hvad er SACD'er?

--
peet_dk was here.....
ICQ# 71309759 www.icq.com

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 21-03-01 21:45

> hvad er SACD'er?

Super Audio CD. Nogle cd'er hvor der hverken er skåret de øvre eller nedre
frekvenser af, dem som man siger man egentligt ikke hører, men det skulle
alligevel give bedre lyd. Er det ikke cirka sådan?

Mvh Martin sjøstrand.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 21-03-01 22:08

"Martin Sjøstrand" <sjoestrand@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> frekvenser af, dem som man siger man egentligt ikke hører, men det skulle
> alligevel give bedre lyd. Er det ikke cirka sådan?

_________________

Jo...og SONY's seneste opfindelse som skulle
afløse CD'en som vi kender den..men det vil ikke lykkedes,
thi CD'en er for udbredt og med den gode lyd den har
er der ingen som har lyst til at satse, hverken private eller
brancher....måske lidt DAT om igen...?

Desuden er den brændbare DVD på vej og priserne
blir' mindre dag for dag. Hvad kan der være på en DVD når
alle lag blir' brugt ? Ca 18 GigaByte ??? Herligt..endeligt
et ægte universalmedie til lyd OG billede...og snart i RW format...

MVH

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 21-03-01 23:24

> [...]
> alle lag blir' brugt ? Ca 18 GigaByte ??? Herligt..endeligt
> et ægte universalmedie til lyd OG billede...og snart i RW format...

Men kan man få en DVD til at lyde lige så godt som en SACD eller hur?

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Karsten Olesen

Dato : 21-03-01 23:30

> Men kan man få en DVD til at lyde lige så godt som en SACD eller hur?
____________________

Teknisk kan man idag selv vælge ved MP3 hvor hårdt man vil komprimere og
hvor meget filen må fylde...det samme ku' være fedt hvis man ku' gøre
med DVD-lyd til dên tid....så ja...teknisk...og nej politisk....og
religiøst,
så vil der vel altid være nogle fordele med SACD...selvom jeg ikke ved
hvor..

MVH

Fra : Arvid Gregersen

Dato : 22-03-01 18:37

hmmmm... hvilket anlæg render i gutter rundt og har? For det skal dælme være
godt hvis I har brug for ekstra lydkvalitet. Jeg mener, man skal virkelig op
i de FEDE højttalere for at få glæde af den ekstra ydelse tror jeg. Er man
freak kan man købe en cd afspiller med analog forforstærker, så er man lidt
af vejen..

SACD? -hvorfor så ikke bare købe vinyl?

Arvid

Karsten Olesen <gakke@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99b9qk$16ut$1@news.cybercity.dk...

Fra : Karsten Olesen

Dato : 22-03-01 22:18

"Arvid Gregersen" <arvid@nospamplayrec.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i de FEDE højttalere for at få glæde af den ekstra ydelse tror jeg. Er man
> freak kan man købe en cd afspiller med analog forforstærker, så er man

Jeg er af den overbevisning, at højttalere kan gøres MEGET bedre...
Vi mangler blot at de ægte kostbare HIGH-END løsninger blir'
droslet ned til menneskepenge....

Vinyl er hygligt...men CD og SACD lyder godt. Også efter 2 x afspilning.
MVH