Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Ulead Pictureshow 2 - går ned spm?
Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-03-03 13:50

Jeg ved der er en del herinde der laver slideshows til CD/DVD vha.
Ulead DVD Pictureshow 2, og jeg kan ikke lige finde andre newsgrupper
der er mere relevante (men hvis i kender til mere relevante grupper så
skriv dem endelig her i tråden, så hopper jeg derover).

Jeg har hentet dette produkt (trial) og installeret det for at se om
det var noget jeg selv ville købe, da jeg synes idéen bag produktet er
god. Desværre så crasher programmet hver gang jeg prøver at starte det.

Jeg har henvendt mig til Ulead support (som ikke har svaret (på 14
dage) sikkert fordi jeg ikke har købt produktet) og søgt løs på google,
men jeg har ikke fundet nogen løsning.

Nu er det så sådan at jeg også lige prøvede at installere det på min
maskine på arbejde og der virkede det fint.

Min maskine herhjemme er et Pentium 4 system, på et Abit IT7 bundkort
med nyeste bios. Min maskine på arbejde er en AMD Thunderbird 1.2GHz
med et A7M266 bundkort. Begge maskiner har 512MB RAM og 160GB disk.
Begge maskiner kører Windows XP Pro (US version) med alle opdateringer
til dato, og de har stort set de samme programmer installeret.

Er der andre der har oplevet at programmet ikke kunne starte på en
Pentium 4 maskine - for så er det måske der problemet ligger, og så har
jeg lidt mere at spørge om i support-forummet hos Ulead?

Med venlig hilsen
Flemming
--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : IJ

Dato : 29-03-03 23:34

> [...]
> Pentium 4 maskine - for så er det måske der problemet ligger, og så har
> jeg lidt mere at spørge om i support-forummet hos Ulead?

Programmet kører fint på min Pentium 4 maskine og xp pro dk.
Må være en eller anden konflikt / opsætningsproblem på din maskine,
eller også kan trial-versionen ikke funke på samme.

IJ

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-03-03 09:16

"IJ" <ij@nospam.dk> wrote in

> Programmet kører fint på min Pentium 4 maskine og xp pro dk.
> Må være en eller anden konflikt / opsætningsproblem på din
> maskine, eller også kan trial-versionen ikke funke på samme.

Ok, tak skal du have - så er det ikke fordi der er SSE2 extensions at
problemet opstår. Jeg troede også det kunne være trial-versionen der
ikke virkede ordentligt, så jeg lånte en fuld version af en kammerat
der har købt produktet (og som har en AMD XP CPU) og heller ikke den
fulde version af Pictureshow 2 vil starte på min maskine.

Så det er nok som du siger, en eller anden konflikt, jeg har dog ingen
anelse om hvad den kan være. Heller ikke i safe mode vil programmet
starte, og der er ingen konflikter i Device Manager, eller problemer
med IRQ kanaler osv.

Øv

Flemming

Fra : JH

Dato : 30-03-03 09:36

Flemming Joensson wrote:
> [...]
> anelse om hvad den kan være. Heller ikke i safe mode vil programmet
> starte, og der er ingen konflikter i Device Manager, eller problemer

Du kunne prøve PictureToTV.
Synes personlig den er bedre, da man på hvert enkelt
billede kan sætte teksten, hvor man vil.
I UP2 kan man kun vælge en placering for alle billeder.

Se her: http://www.picturetotv.com/

JH

Fra : Michael Hansen

Dato : 01-04-03 20:38

Hej.

Ulead DVD pictureshow virker ikke under Win XP SP1, så hvis du
har opgraderet til denne servicepack er det der er dit problem.

Michael

Fra : JH

Dato : 02-04-03 09:07

Michael Hansen (slet TGMO4) wrote:
> Hej.
>
> Ulead DVD pictureshow virker ikke under Win XP SP1, så hvis du
> har opgraderet til denne servicepack er det der er dit problem.

Øhh - hvor har du den oplysning fra?
Det kører altså udmærket på min XP/SP1 maskine.

JH