Din første mp3 du hentede ned hed ?
Fra : Per Moreau

Dato : 28-03-03 17:02

Det kunne være sjovt at høre.
Hvilken var din første mp3 fil du hentede ned fra nettet ?
Min var Giorgio Moroder - The Chase.
Hentet ned det herrens år 1995 med et V90 modem.
Jaaa jeg har filen endu
Men hvilken var din første mp3 fil ?

Mvh
Per M.
--
This message was sponcered by Glagnars Humanrinds.
The only rinds that contain 100% human.

Fra : Allan Bach

Dato : 28-03-03 17:13

Shaggy - It wasn't Me

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 28-03-03 17:55

I news:ffGcnXPE8Pyq7xmjXTWc3g@giganews.com skrev Per Moreau disse ord:
> [...]

Jeg hentede først Dog Eat Dog - No Fronts .
Den fyldte ca 1.5 mb, så det tog jo ingen tid at hente
med mit 56k modem

/Rasmus Hauge

Fra : Troels

Dato : 28-03-03 17:58

> Jeg hentede først Dog Eat Dog - No Fronts .
> Den fyldte ca 1.5 mb, så det tog jo ingen tid at hente
> med mit 56k modem

Så har den også været i pæn god kvalitet :)

/Troels

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 28-03-03 19:07

I news:b61uvh$507$1@sunsite.dk skrev Troels disse ord:
> [...]

Den var jo pakket! og det tog en hulens tid at hente det program
jeg skulle bruge til at pakke ud med...

Den var skam i en fin kvalitet, taget i betragtning hvilke højtalere
der blev anvendt :)

/Rasmus

Fra : -V-

Dato : 28-03-03 18:05

"Per Moreau" skrev
> Hvilken var din første mp3 fil du hentede ned fra nettet ?

Sig mig, er du ude på at inkriminere os allesammen?

I plead the fifth....

-V-

Fra : Carina

Dato : 28-03-03 18:10

"Per Moreau":

> Hvilken var din første mp3 fil du hentede ned fra nettet ?

Renegade Master, kan ikke huske om det var sangen eller gruppen.

Havde ikke email hjemme, men var koblet på et intranet på kollegiet hvor jeg
boede.
Så jeg hentede de 5.2 MB på min skole, mailede dem derefter til min nabo der
havde et 33,6 modem. Han blev en anelse sur, men hvad vidste jeg?
Jeg havde jo hentet den 1 gang, så jeg troede ikke den skulle hentes igen -
doh!

Carina

..

Fra : Troels

Dato : 28-03-03 18:33

> Renegade Master, kan ikke huske om det var sangen eller gruppen.

Det var vist Wildchild der var blevet remixet af Fatboy Slim.

> [...]
> havde et 33,6 modem. Han blev en anelse sur, men hvad vidste jeg?
> Jeg havde jo hentet den 1 gang, så jeg troede ikke den skulle hentes

Lol. Sjov historie fra før internettet for alvor havde holdt sit indtog. Men
man skulle jo lige lærer det ikke ?

/Troels

Fra : Peter Juhl

Dato : 29-03-03 11:08

Carina wrote:

> Renegade Master, kan ikke huske om det var sangen eller gruppen.

Wildchild ... Fatboy Slim etc. lavede remixes af den.

/Peter

Fra : Dopedog

Dato : 28-03-03 19:26

> [...]
> Hvilken var din første mp3 fil du hentede ned fra nettet ?
> Min var Giorgio Moroder - The Chase.
> Hentet ned det herrens år 1995 med et V90 modem.

Øh jeg TROR det var Coolio - I C U When U Get There

Det var ihvertfald en af de første :)

Fra : Troels

Dato : 29-03-03 12:39

> Øh jeg TROR det var Coolio - I C U When U Get There
>
> Det var ihvertfald en af de første :)

Det vil sige du har hentet flere?!

/Troels

Fra : Dopedog

Dato : 29-03-03 15:17

> Det vil sige du har hentet flere?!

Jaeh det må man da sige

-Ronnie

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 28-03-03 21:22

Per Moreau wrote:
> Min var Giorgio Moroder - The Chase.
> Hentet ned det herrens år 1995 med et V90 modem.

Hehe, ingen grund til at hente den for mig. Det er bare at gribe albumet
i reolen, et udemærket soundtrack forøvrigt.

> Jaaa jeg har filen endu
> Men hvilken var din første mp3 fil ?

MARS - Pump up the Volume i 1998.

Mvh

Bruno

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 02-04-03 13:39

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe, ingen grund til at hente den for mig. Det er bare at gribe albumet
> i reolen, et udemærket soundtrack forøvrigt.

Den er fra Electric Dreams, right?

Lars B

Fra : Peter G

Dato : 02-04-03 19:47

<lars@zulfo.dk> wrote:

>Den er fra Electric Dreams, right?

Cat People.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 03-04-03 10:53

"Peter G" <PeterNOSPAMPedal@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Cat People.

Kunne jeg også lige konstatere ved en gang googling...

Synes bare jeg kunne huske et nummer ved det navn, og Moroder både spiller
med i, og har lavet musik til, Electric Dreams....

Men nummeret i Electric Dreams hedder vist "Chase Runner"....

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 28-03-03 23:20

Min den første var Skibet skal sejle i nat med Gustav Winckler og den fyldte ca. 50 mb som det tog mit modem 3 døgn at hente ned inkl. det lange kys!
Men det var ventetiden værd

Mvh
JJ

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-03-03 23:36

In dk.kultur.musik, Jørgen Jacobsen wrote:

> Min den første var Skibet skal sejle i nat med Gustav Winckler
> og den fyldte ca. 50 mb som det tog mit modem 3 døgn at hente
> ned inkl. det lange kys! Men det var ventetiden værd

Den var så ikke pakket med Rasmus Hauge Hansens pakkeprogram kan jeg
forstå? :)

--
Lars Stokholm

"I think quotes are very dangerous things" - Kate Bush

Fra : Jacob

Dato : 28-03-03 23:25

On Fri, 28 Mar 2003 17:02:03 +0100, "Per Moreau"
<hunger@morbomail.com> wrote:

>Hvilken var din første mp3 fil du hentede ned fra nettet ?

Lucy Leave med Pink Floyd, i 1997.

--
Jacob

http://liverare.tripod.com/

Fra : Peter Juhl

Dato : 29-03-03 11:18

Per Moreau wrote:

> Men hvilken var din første mp3 fil ?

Tricky - Christiansands

En eller anden live version - min holdning var at jeg kunne leve med at
downloade mp3'ere sålænge det var eksotisk materiale man ikke kunne
fremskaffe på anden vis ... jeg var meget forvirret da jeg var ung.

Jeg har filen endnu, selvom jeg har fået optagelsen i en bedre kvalitet.

/Peter

Fra : Jacob E

Dato : 29-03-03 19:27

"Per Moreau" <hunger@morbomail.com> wrote in message
> Det kunne være sjovt at høre.

Alanis Morrisette - Uninvited. Mener det var 97-98 stykker.

Men jeg vidste ikke det var ulovligt...

Mvh Jacob E

Fra : Ben Knudsen

Dato : 30-03-03 11:20

Det var et nummer med den israelske trance-duo, Astral Projection -
Mahadeva eller noget lignende. Det var vist i det herrens år ´96. Min
daværende nabo læste datalogi, og havde adgang til de store forkromede
maskiner på Århus Uni. Den første mp3 blev hentet rent eksperimentielt
bare for at se, om den kunne spilles fra min Amiga4000 (vi flyttede mp3'en
på disketter).
Det virkede fint.
Vi forsøgte også at sætte a4000'eren til at encode mp3'ere, men det tog
adskillige timer per nummer og måtte opgives

Mvh Ben

Fra : Martin Helbo

Dato : 30-03-03 14:29

"Per Moreau" <hunger@morbomail.com> skrev i en meddelelse

> Men hvilken var din første mp3 fil ?

Liquido - Narcotic. Havde fået den anbefalet, og jeg har den også stadig.
Blev hentet med et 56k modem i 98-99

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Karsten Vinding

Dato : 31-03-03 15:14

In news:ffGcnXPE8Pyq7xmjXTWc3g@giganews.com, Per Moreau
<hunger@morbomail.com> wrote:

Billy Joel: Pianoman.

Så vidt jeg husker. Vist nok hentet engang i 1996 eller noget i den retning.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk