feta ide
Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 28-03-03 15:23

hejsa,

Jeg har et stykke feta, som snart skal spises ... og jeg gider ikke mere
salat med feta!

Derfor spørger jeg: Kan man bruge sådan en firkant feta til noget sjovt? Jeg
har hørt at man kan grille det i ovnen ...

ras

Fra : Lykke

Dato : 28-03-03 21:23

lav et låg på en farsret der skal bages i ovnen.
f.eks. med pastaskruer nederst, derefter 1 ds. hakket tomat, svitset
svinefars bl. m. løg , oregano, 1 ds. pure,
låget af 4 pisket æg rørt m. ca. 200 g smuldret feta hældes over. bages ca.
1/2 time, 200 grader.
en ok ret.

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 28-03-03 21:47

"Lykke" <rodin@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> svinefars bl. m. løg , oregano, 1 ds. pure,
> låget af 4 pisket æg rørt m. ca. 200 g smuldret feta hældes over. bages

- ok tak - det vil jeg prøve.

ras

Fra : Bent L

Dato : 29-03-03 18:02

Prøv evt. også denne ret;
Et lag kartoffelmos, hakket persille, feta, tyndt udrullet butterdejsplade.
Dette gentages i lag så meget som man har. Bages i ovnen godt en halv time
ved 200 gr.

Smager godt!

Hilsen

Bent

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 29-03-03 23:27

"Bent L" <bentlund@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> Prøv evt. også denne ret;
> Et lag kartoffelmos, hakket persille, feta, tyndt udrullet
butterdejsplade.
> Dette gentages i lag så meget som man har. Bages i ovnen godt en halv time
> ved 200 gr.
>
> Smager godt!
>
> Hilsen
>
> Bent
>
>Hakket spinat blandet med smuldret feta, indbagt i butterdej, er også en
glimrende ting.

MVH Rikke

www.boernefamilie.webbyen.dk

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 30-03-03 13:59

- det endte med at det kom i brødet sammen med hakkede oliven og oregano og
basilikum (også lidt på toppen) ... og den kan varmt anbefalse!

ras

Fra : Karina

Dato : 03-04-03 21:12

On Fri, 28 Mar 2003 15:23:22 +0100, "Rasmus Carlsen"
<rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Derfor spørger jeg: Kan man bruge sådan en firkant feta til noget sjovt? Jeg
>har hørt at man kan grille det i ovnen ...

Kunne man ikke pakke det ind i butterdej eller måske filodej? Måske
skal det deles i mindre stykker. Det er bare en ide, jeg har ikke selv
prøvet det!

Du kunne lave et farsbrød med feta, persille, løg - enten blandet i
dejen eller lagt i midten som fyld.
Søg på farsbrød på www.karoline.dk

Hvad med at lave en tærte med smuldret feta, tomatskiver, løg og evt.
andre grøntsager?

eller søg på "feta opskrifter" på Google....

M.v.h. Karina

Fra : connie-toft

Dato : 11-04-03 21:11

Nu har du nok spist din feta, eller smidt den ud, men til en anden gang så
denne opskrift:

Feta i folie. (forret)

pr pers bruges:

1 skive feta (ca 1,5 cm) eller tern ca 100g
2-3 godt modne tomater (dem på stilk)
rød og grøn peber i skiver, ca 2 af hver
ca. 1/4 løg i tynde skiver (mellem str.)
1/2 tsk tørret oregano
lidt peber
ca 1 spsk olivenolie

På et stykke staniol ca 30x30cm hældes olien,
derefter lægges fetaen med alt andet over. Pakkes som konditterpakker og
bages i ovenen ca 30 min på 200 gr. kan også kommes på havegrillen, der er
det nok med ca 15min.
Jeg server det med et godt stykke brød til, og selvfølgelig et godt glas
hvidvin.

--
Connie