Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med Flash Card
Fra : Christian Ringbæk

Dato : 28-03-03 11:54

Hej NG!

Jeg har et besynderligt problem med mit 256 mb Compact flash card. Jeg havde
det med til en ven for at vise nogle pics. Da jeg så efterfølgende sætter
det i mit kamera (Dimage 7) vil kameraet ikke kendes ved kortet!

Kortet kan sagtens bruges i diverse kortlæsere (bare ikke kameraer - har
også prøvet i mit Fuji finepix S1 pro) og der kan føres data til og fra.

Jeg har prøvet med et gammelt 64 mb kort til begge kameraer - fungerer uden
problemer. Jeg har så formateret mit 256 mb kort efter FAT-standarden (samme
standard som mit 64 mb kort), men ingen af mine kameraer vil kendes ved det
alligevel.

Kan nogen af jer hjælpe? Jeg vil forfærdelig gerne kunne bruge det store
kort denne weekend.

På forhånd mange tak!

mvh Christian

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-03-03 12:08

"Christian Ringbæk" skrev
> Kan nogen af jer hjælpe? Jeg vil forfærdelig gerne kunne bruge det store
> kort denne weekend.

Prøv at formattere det "fat" i kortlæseren igen, men brug
"skub ud" eller "sikker fjernelse af hardware" inden
du tager kortet ud. Måske kan det derefter igen fomatteres
i kameraet.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Christian Ringbæk

Dato : 28-03-03 12:52

Yes! Det virker nu! Mange tak for hjælpen!

mvh Christian

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-03-03 13:13

"Christian Ringbæk"skrev...
> Yes! Det virker nu! Mange tak for hjælpen!

Det er skønt at gøre nytte.

Fra : JH

Dato : 29-03-03 10:50

Peter Schrøder wrote: