Alger
Fra : Michael B. Olesen

Dato : 26-03-03 14:36

Hej

Jeg er lidt nystartet med akvarie og har nu et seriøst problem med alger,
akvariet står ikke i sollys på nogen måde så det er ikke derfor.

Er der nogen måde hvorpå man kan fjerne alger, uden og skade fisk og
planter, og hvad hedder det middel man skal bruge`??

Jeg ved hvis jeg tager ned i den lokale dyrehandel, så får jeg sgu prakket
det dyreste på han har, og så er det ikke engang sikkert at det funker
ordentligt :)

Mvh
Michael

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-03-03 15:27

"Michael B. Olesen" skrev i en meddelelse
> Jeg er lidt nystartet med akvarie og har nu et seriøst problem med
alger,
> akvariet står ikke i sollys på nogen måde så det er ikke derfor.

Det er normalt i et nystartet akvarie - det plejer at blive bedre
efter et kort stykke tid.

> Er der nogen måde hvorpå man kan fjerne alger, uden og skade fisk og
> planter, og hvad hedder det middel man skal bruge`??

Uf nej - kemikalier skader fisk og planter - og de "vidundermidler"
man kan købe gavner mest producentens og forhandlerens pengepung.

Fjern de værste med håndkraft.

Hvordan med lys ?

Dårlige rør som f.x. Grolux kan give alger.....

Du må ikke have lyset tændt mere end 10-12 timer i døgnet.

Har du planter - og gror de ordentligt ?

Algerne kan komme, hvis planterne ikke gror ordentligt og derfor ikke
bruger de næringsstoffer, der er i vandet.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@jNOSPAMve.dk Web: http://www.jve.dk