Lakering af blade
Fra : MH

Dato : 26-03-03 09:12

For nogen tid siden var der et spørgsmål om hvorvidt man kunne bruge blade
som dekoration og et af svarene gik på at de kunne lakeres med epoxylak
(mener jeg det hed). Men i min farvehandel fraråder de at man bruger dette,
idet er det er hamrende giftigt?!

Kan nogen fortælle mig hvad der er rigtige og i givet fald HVILKEN epoxy-lak
der kan bruges (navn/mærke)

På forhånd tak

Michael

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-03-03 13:52

"idet er det er hamrende giftigt"

Det er rigtigt, sørg for god ventilation mens du arbejder med det. Man kan
godt blive lidt "bims" i hovedet af det. Indtil det er hærdet.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-03-03 19:47

"MH" <mh@oskars.danmark> wrote in message
> [...]
> som dekoration og et af svarene gik på at de kunne lakeres med epoxylak
> (mener jeg det hed). Men i min farvehandel fraråder de at man bruger

Din farvehandel tager fejl. Epoxy er giftigt at arbejde med, men til gengæld
er det ugiftigt når det er hærdet.

vh
Jan

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-03-03 19:51

"MH" <mh@oskars.danmark> wrote in message

> Kan nogen fortælle mig hvad der er rigtige og i givet fald HVILKEN
epoxy-lak
> der kan bruges (navn/mærke)

Jeg glemte den anden del af dit spørgsmål. Jeg har til interiørdele brugt
noget polyurethanlak fra Junckers, der var vandbaseret. Det er oven i købet
rart at arbejde med og pensler mv. kan renses i alm vand.

vh
Jan

Fra : MH

Dato : 26-03-03 22:48