Sukkersyge ?
Fra : Lars Jakobsen

Dato : 20-03-01 15:15

Hvordan kan man se at man har sukkersyge?

Jeg mistænker mig selv for at have fået det, da jeg har været sløv i
lang tid, og har det lidt skidt for det meste. Men hvis jeg eks.
holder op med at spise, noget der indeholder sukker i en uge, eller
lign, så synes jeg at jeg har det mærkbart bedre.
Kan det være at jeg har en form for sukkersyge, eller sker der noget
helt andet ved indtagelse af sukker ved sukkersyge?

Fra : Helle :\)\)

Dato : 20-03-01 20:34

> [...]
> Kan det være at jeg har en form for sukkersyge, eller sker der noget
> helt andet ved indtagelse af sukker ved sukkersyge?

Du behøver ikke nødvendigvis at have sukkersyge, selvom du har tegnene på
det.
Personligt har jeg meget højt blodsukker (21) når jeg har gennemgået en
glukosetest, men mit fasteblodsukker er normalt (ca 6-7). Jeg er derfor
blevet frarådet at indtage sukker så vidt det er muligt. Men jeg har ikke
sukkersyge.
Jeg vil anbefale dig at tale med din læge, for kun en test kan afsløre om du
har sukkersyge eller ej.

mvh
Helle :)