herremiddag
Fra : Segato

Dato : 27-03-03 02:09

En god menu til en herre middag. forret og dessert.. Hjælp
Og tusind tak...

Fra : Mulle's mor

Dato : 27-03-03 23:22

"Segato" <jack.minare@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> En god menu til en herre middag. forret og dessert.. Hjælp
> Og tusind tak...

Nu er jeg altså ikke så kreativ, men hvad med fgl:

forret:
Tarteletter med hjemmelavet høns-i-aspargers (beregn ca. 4 tarteletter til
hver)

hovedret:
Tournedos (store, meget store) beregn hellere 2 til hver. Hertil en smule
nye, letkogte ærter og gulerødder, en par kartofler (evt. brunede) og en
masse hjemmelavet bearnaise sauce.

dessert:
Brændte figner (dem fra Svansø er rigtigt gode) og en go' gang råcreme

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-03-03 10:04

Segato wrote:

> En god menu til en herre middag. forret og dessert.. Hjælp
> Og tusind tak...

Så let er det ikke.

Hvilke herrer skal komme til middagen? Snakker vi, at der fx er udendørs
aktiviteter lige før middagen eller er det bare en
"kom-og-æd-dig-mæt"-middag eller er det i forbindelse med landskampen
imorgen.

Der er sgu så mange grunde til at mødes over en middag. Også er
forskellige retter altså mere eller mindre passende til årsagen.

Lidt flere informationer omkring middagens årsag, tak.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 28-03-03 12:05

Herre middag idé

forret: laks på franskbrød med tzatziki\peberrod.

Hovedret:

1-2 kyllinge filét'er per person-

steg kyllingen på en varm pande et par minutter på hver side, til de er pænt
brunede og overfladen er lukket til. krydr med salt og peber.

læg kyllingen i et ovn fast fad, og overhæld dem med mozarella ost (dejlig
meget, så det DÆKKER hehe) og læg tomat skiver ovenpå. krydr med basilikum
og oregano - gerne en spsk af hver drysset over.

ind i ovnen med det, til kyllingen er gennemstegt og osten er smeltet, og
begynder at tage god farve. tomaten er sikkert helt smattet ud til den tid,
men den smager dejligt (lidt henaf soltørrede tomater, når de er stegt
igennem længere tid istedet for at smide dem ind til sidst i en 5 minutters
tid).

lav evt. hasselbach kartofler i samme fad, samtidig. isåfald skal du bare
lade kyllingen være derinde i de 30-45 minutters tid det tager for
kartoflerne at blive stegt (afhængig af størrelse) ved en 175-200 graders
varme. evt. 1 time.

servér med skiveskårne forårsløg, og kogte ærter\bønner og gulerødder.

Dessert:

æblekage med flødeskum og ananas skriver\stykker og mandariner fra dåse.
NAM!.

Fra : Mikkel Clausen

Dato : 29-03-03 11:16

"Segato" <jack.minare@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> En god menu til en herre middag. forret og dessert.. Hjælp
> Og tusind tak...

Smut en tur på biblioteket og lån bogen: Køkkenkaj
Kaj har så vidt jeg husker et tema om Mandemad.

Det er en superinspirerende kogebog og herligt ukrukket.

/MC