Fisk "roder" - Hvilket filter?
Fra : Thomas Neumann

Dato : 19-03-01 21:35

Hej NG

Jeg har netop købt 4 stk Botia "et eller andet" til mit selskabs akvarie.
(de slanke med tigerstriber)

De roder så meget at vandet er blevet lidt "grumset".

Jeg skal alligevel have et ordentligt filter.. men hvilket?

Det er et 128 liter akvarium med

masser af planter
+
scalare
sværddrage
pansermalle
Botia "et eller andet"
glødelys

Det skal være et filter der kan holde mit vand rent for partikler som
fiskene roder op, men hvem ved.. måske det skal være forberedt til noget
mere avanceret en dag?

Hvad kan anbefales?

Mange tak

Thomas Neumann

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 20-03-01 08:30

"Thomas Neumann" <thomas@neumann.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg har netop købt 4 stk Botia "et eller andet" til mit selskabs akvarie.
> (de slanke med tigerstriber)

Pragtsmerlinger

> De roder så meget at vandet er blevet lidt "grumset".

Så trænger din bund kraftigt til at blive renset.

> Jeg skal alligevel have et ordentligt filter.. men hvilket?

Jeg bruger personligt altid externe filtre, da de ganske enkelt er nemmest
at håndtere.

Men et godt internt Eheim som kan klare et 250 liters, eller andet mærke
skulle også hjælpe til at fjerne partikler i vandet.
Men støvsug din bund

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Thomas Neumann

Dato : 20-03-01 12:28

> Pragtsmerlinger

Nænæ... har lige slået op... det er B. Lohachata... "Netsmerling"

Men ok... pragtsmerling har også striber. Det er i øvrigt en rigtig pæn fisk
en pragtsmerling.

Hvad med en sådan "spandpumpe" ? Har set nogen hos www.akvanet.dk - er det
noget der er værd at investere i tror du / I ?

Thomas

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 20-03-01 13:39

> [...]
>

> Nænæ... har lige slået op... det er B. Lohachata... "Netsmerling"
>
> Men ok... pragtsmerling har også striber. Det er i øvrigt en rigtig pæn

Selvfølgelig pragtsmerlinger har jo ikke 'tigerstriber'

> Hvad med en sådan "spandpumpe" ? Har set nogen hos www.akvanet.dk - er det
> noget der er værd at investere i tror du / I ?

stik mig lige en URL.

Fra : Thomas Neumann

Dato : 20-03-01 22:11

http://www.akvanet.dk/butik/

under "eksterne filtre"

tryk på "?" ud for Sacem Marathon 500 spandfilter. 800 L/T

Er det noget der er fornuftigt eller er der andet der er bedre?

Jeg tænker både på evnen til at fjerne de hersens partikler fra vandet men
også mulighed for at bruge filteret til mere "avanceret" akvariebrug. Når
jeg engang kommer dertil

Thomas

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 21-03-01 08:30

> [...]
> også mulighed for at bruge filteret til mere "avanceret" akvariebrug. Når

Jeg kender ikke det mærke filtre, men umiddelbart ligner det bare et gammelt
eheim filter.

Så de er vel gode nok.