Hjemmelavet pasta
Fra : Robert

Dato : 19-03-03 10:11

Hej
Jeg har fortalt min kæreste at jeg kan lave hjemmelavet paste, men nu er det
lige sådan at jeg har glemt opskriften. Husker jeg rigtig så er det noget
med 400 g. durun mel, 4 æggeblommer, lidt olie og salt. Er det rigtig ?
Robert.

Fra : mcloud

Dato : 19-03-03 11:04

"Robert" skrev d. 19-03-03 10:11 dette indlæg :
> [...]
noget
> med 400 g. durun mel, 4 æggeblommer, lidt olie og salt. Er det rigtig

det lyder fornuftigt ,dog ville jeg nøjes med 3 æg og spæde med lidt
vand
mvh mcloud

http://www.kandu.dk/

Fra : Jakob T. Eriksen

Dato : 19-03-03 11:13

4 hele æg

Fra : sune vuorela

Dato : 19-03-03 12:16

En der kalder sig "Robert" <rop@[fjernes]bhes.dk> skrev:

> [...]
>lige sådan at jeg har glemt opskriften. Husker jeg rigtig så er det noget
>med 400 g. durun mel, 4 æggeblommer, lidt olie og salt. Er det rigtig ?

100 g durummel, 1 helt æg, lidt olie, lidt salt
Det passer lige til en person. Så er det bare at gange op.

Har man taget lidt for meget mel, så kan en smule vand hjælpe til.

Og masser af æltning er vigtigt.

Den færdige dej skal også lige hvile min. 1 time i køleskabet
indpakket i husholdningsfilm. Så er den meget nemmer at rulle ud.

Jeg bruger altid pasteuriserede æg, da man så stadig med god
samvittighed kan åbne en skuffe eller andet.

Op til ca 5 personer kan man også sagtens udrulle med kagerulle. TIl
flere personer bliver det lidt for voldsomt.

Venlig hilsen SUne, som siden oktober ikke har købt færdioglavet
pasta.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-03-03 18:34

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> wrote in message
> En der kalder sig "Robert" <rop@[fjernes]bhes.dk> skrev:

> Jeg bruger altid pasteuriserede æg, da man så stadig med god
> samvittighed kan åbne en skuffe eller andet.

Jeg fangede ikke rigtigt sammenhængen mellem upasteuriserede æg og åbne
skuffer?

vh
Jan

Fra : sune vuorela

Dato : 20-03-03 02:54

En der kalder sig "Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> skrev:

>Jeg fangede ikke rigtigt sammenhængen mellem upasteuriserede æg og åbne
>skuffer?

Betjening af håndtag med fingre fyldt med æg.

--
Sune

Fra : Robert

Dato : 19-03-03 13:04

Tak for hjælpen.
Robert

Fra : crema

Dato : 19-03-03 18:05

Hvorfor kommer i salt i?
Vandet som pastaen koges i skal smage af havvand, så spar saltet til dette.
( 1 liter vand pr. 100g pasta) Spilkogende og uden låg.
Generelt er det 100 g durumhvedemel til 1 æg, afhængig af æggestørelsen.
Vand (uden æg) anvendes udelukkende i pasta til fisk.
Henrik