billede af min lille mundruger
Fra : Morten Danscher

Dato : 18-03-03 10:02

Hej NG, min lille mundruger svømmer rundt med en lukket mund og skjuler sig
det meste af tiden. Da hun heller ikke spiser, så er jeg ret sikker på at
hun har æg i munden (hvilket det også ser ud til).
Da jeg kun har haft cichlider en uge, da hun blev med æg er jeg temmelig
stolt.
Et billede kan ses her
http://www.ibt.ku.dk/morten/DSC00380.JPG
hvor man tydeligt kan se udposning i hendes mund.

--Morten

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-03-03 11:27

Morten Danscher skrev:

> Et billede kan ses her
> http://www.ibt.ku.dk/morten/DSC00380.JPG
> hvor man tydeligt kan se udposning i hendes mund.

Ja, der er vist ikke tvivl.

Et godt råd til den lille mundruger: brug mørkt sand/grus på bunden,
så bliver fiskenes farver meget mere intense - især, selvfølgelig -
hannernes.

// Klaus

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-03-03 11:49

Fra : Solvej Jensen

Dato : 18-03-03 17:04

"Klaus Alexander Seistrup" <spam@magnetic-ink.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, der er vist ikke tvivl.
>
> Et godt råd til den lille mundruger: brug mørkt sand/grus på bunden,
> så bliver fiskenes farver meget mere intense - især, selvfølgelig,
> hannernes.

Hvor kan man få fat i noget mørkt sand? Synes ikke jeg har det nogle
steder....

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-03-03 17:18

Solvej Jensen skrev:

> Hvor kan man få fat i noget mørkt sand? Synes ikke jeg har det
> nogle steder...

Da jeg havde mundrugere, men det er efterhånden en hel del år siden,
købte jeg bundlaget hos den lokale akvarieforretning. Det var nok
snarere grus end sand, og jeg tror det hed "Ystad", men jeg er ikke
sikker (og ved heller ikke om det kan fås nu om dage).

// Klaus

Fra : morten

Dato : 18-03-03 19:27

"Solvej Jensen" <volsej@hotmail.com> wrote in message
[SNIP]
> Hvor kan man få fat i noget mørkt sand? Synes ikke jeg har det nogle
> steder....

jeg har set sort grus her:

http://www.akvariewest.dk/Diverse/Dekoration/Grus.html

haley 1-2 mm

--Morten

Fra : Linux

Dato : 18-03-03 15:43

Hej Morten.
Jo den er god nok der er unger.
Og som du nok vil opdage " taber " hun en eller to en gang i mellem når
hun spytter dem ud
de tabte vil blive spist af de andre fisk hvis de kan komme til det !!
så hvis du har mulighed for at sætte en glasplade ned i akvariet vil hun og
ungerne få lidt fred for de andre fisk.
Når du kan se at hun ikke rigtigt gider ungerne længre (mener at det er ca
8-10. dage)
så kan du jo bare suge dem over i et andet akvarie og fodre dem op
held og lykke

mvh. Linux

---

Fra : Morten Danscher

Dato : 18-03-03 16:15

"Linux" <tbnoglts@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> 8-10. dage)
> så kan du jo bare suge dem over i et andet akvarie og fodre dem op

Jeg har til ære for hende og hendes yngel just indkøbt et 54L akvarie som
hun kommer over i, et par dage før ungerne klækker.

--Morten

Fra : Linux

Dato : 18-03-03 21:29

Jeg har til ære for hende og hendes yngel just indkøbt et 54L akvarie som
> hun kommer over i, et par dage før ungerne klækker.

Det må jeg nok sige Morten, du har tænkt på det hele og hvis du nu finder et
par trix hen af vejen
må du da gerne lige skrive dem ned til senere brug

Mvh .Linux

---

Fra : Carsten Gall

Dato : 18-03-03 23:52

Morten Danscher <danscher*REMOVE*@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MJGda.129455$Hl6.11844533@news010.worldonline.dk...
> Jeg har til ære for hende og hendes yngel just indkøbt et 54L akvarie som
> hun kommer over i, et par dage før ungerne klækker.

Ungerne klækker allerede efter et par dage, men har en stor blommesæk som
de lever af indtil
de er blevet så store at de vil ud i verden, det varer som regel ca 2-3
uger alt efter art, og antal af unger.

Carsten