Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
'Diasshow på cd med underlægningsmusik?'
Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 17-03-03 19:06

Hvordan kan subj. lade sig gøre? Jeg har nyeste udgave af Nero til rådighed,
er dette tilstrækkeligt, eller skal der andet program til?
Jeg kan sagtens brænde cd-skiver i vcd-format, men har leget med tænken om
at få lagt underlægningsmusik på samtidig.
Vil det kunne lade sig gøre selv at vise et diashow, således at jeg
bestemmer (trykker på knap for næste billeder på remote) hvornår næste
billede skal vises, uafhængigt af musikken? Eller er det således, at når
diasshowet er lavet med billeder og musikken er lagt på, så kører det hele
af sig selv uden at der er mulighed for at vælge hvornår næste billede skal
vises?

Altså; hvordan skal jeg lave ovenstående, således at musikken er uafhængig
af billedskift, med hvilket program og hvilken fremgangsmåde?

Alt hjælp medtages med stor fornøjelse!

På forhånd tak.

Mvh. Bjarke Rasmussen

(X-postet i dk.edb.grafik)

Fra : BJ

Dato : 17-03-03 19:29

Hej Bjarne
Prøv ProShow Gold, et rigtig godt program - søgning på www.google.com gav
følgende resultat:
http://www.thesoftwaredirectory.8m.com/downloads/mult8997file1.html

Mvh. Bo

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 17-03-03 19:38

> Prøv ProShow Gold, et rigtig godt program - søgning på www.google.com gav
> følgende resultat:
> http://www.thesoftwaredirectory.8m.com/downloads/mult8997file1.html

Så er jeg igang med at se om jeg kan få det til at virke!

Mange tak!

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 17-03-03 22:40

"Bjarke Rasmussen" <bjarke_rasmussen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Altså; hvordan skal jeg lave ovenstående, således at musikken er uafhængig
> af billedskift, med hvilket program og hvilken fremgangsmåde?

En god start er: www.vcdhelp.com
Der kan du læse, at der findes to størrelser af billeder det er muligt at
lægge på en VCD.
I PAL er det 704x576 og 352x288. Jeg har ikke set den store opløsning med
musik på.

Du kan også downloade VCD PAL Sample vcd'en derfra. Der er begge størrelser
på demoen.

Når du så selv vil prøve at lave sådan en VCD kan du f.eks. bruge VCDEasy
fra www.vcdeasy.org. Det er gratis, og en del mere fleksibelt end Nero.

/Mogens

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 18-03-03 15:43

Tak for de gode svar! Jeg prøvede med programmet ProShow Gold, og det blev
der et rigtig godt resultat ud af! Enormt brugervenligt, samtidig med at det
ser proffesionelt ud under visningen med overgange mellem billederne osv.

Mvh. Bjarke Rasmussen