Printer uden Postscript
Fra : Rene Pedersen

Dato : 16-03-03 22:30

Jeg har en HP LaserJet 6P printer (uden Postscript) som jeg bruger til min
PC. Men hvis jeg skifter til Mac, kan jeg så umiddelbart bruge den printer
(den har LocalTalk port)?

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-03-03 00:20

Rene Pedersen wrote:

> Jeg har en HP LaserJet 6P printer (uden Postscript) som jeg bruger til min
> PC. Men hvis jeg skifter til Mac, kan jeg så umiddelbart bruge den printer
> (den har LocalTalk port)?

Nej for de nyere Mac'er har ikke en LocalTalk port, de kører
USB og Ethernet.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rene Pedersen

Dato : 17-03-03 10:48

> Nej for de nyere Mac'er har ikke en LocalTalk port, de kører
> USB og Ethernet.

Men jeg går med en Cube i tankerne... jeg har set man kan udskifte modemmet
med en LocalTalk port.

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 17-03-03 00:40

Rene Pedersen <usenet@eculture.dk> wrote:

> Jeg har en HP LaserJet 6P printer (uden Postscript) som jeg bruger til min
> PC. Men hvis jeg skifter til Mac, kan jeg så umiddelbart bruge den printer
> (den har LocalTalk port)?

Nej, med mindre du er villig til at investere et ikke uanseligt beløb på
at købe en 3. parts-driver til den, for HP og Apple leverer ikke drivere
til 6P uden PostScript-modul.

Svjh er localtalk-porten ikke anvendelig med mindre PostScript-modul er
installeret.

I øvrigt bruger moderne mac'er slet ikke localtalk-porten. Skal du have
maskinen på en moderne mac, skal du have en ethernetprintserver e.l. (og
det forudsætter stadig PostScript-modul for at det virker).

/hc

(indehaver af en 6MP + HP JetDirect-printserver)

Fra : Rene Pedersen

Dato : 17-03-03 10:51

> Nej, med mindre du er villig til at investere et ikke uanseligt beløb på
> at købe en 3. parts-driver til den, for HP og Apple leverer ikke drivere
> til 6P uden PostScript-modul.

Burde det ikke være muligt at anvende GhostScript ligesom på Linux til PC?
http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php3

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 17-03-03 21:45

Rene Pedersen <usenet@eculture.dk> wrote:

> Burde det ikke være muligt at anvende GhostScript ligesom på Linux til PC?
> http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php3

Det kan jeg ikke gennemskue ...

/hc