Visne blade som dekorationsmateriale
Fra : Alexander

Dato : 16-03-03 22:08

Kan visne blade anbefales/anvendes som dekorationsmateriale i et
selvskabsakvarie ?

Fra : Keyser Soze

Dato : 17-03-03 01:37

Ingen tvivl om, at det kunne v¾re flot, men bladene ville meget
hurtigt nedbrydes og dermed belaste akvariet.
Jeg vil derfor anbefale, at du lakerer dem med en epoxylak eller med
vandglas. Efter et par omgange, burde de vel holde evigt og pΠingen
mŒde genere.

Keyser Soze

Fra : Plesner

Dato : 17-03-03 14:31

> [...]
> Jeg vil derfor anbefale, at du lakerer dem med en epoxylak eller med
> vandglas. Efter et par omgange, burde de vel holde evigt og pΠingen

Har selv for år tilbage brugt blade, som var behandlet, som du beskriver -
det fungerede bare. Jeg prøvede at finde blade, der lignede noget, der
kunne forekomme hvor som helst - d.v.s karakteristiske blade som f.eks.
ahorn holdt jeg mig langt fra.

Plesner

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 17-03-03 08:54

stonefox58@hotmail.com (Alexander) writes:

> Kan visne blade anbefales/anvendes som dekorationsmateriale i et
> selvskabsakvarie ?

Absolut. Jeg bruger selv blade, som jeg syntes passer fint med et
spagnum bundlag. Efter nogle måneder er der dog ikke så meget
blad tilbage. Med hensyn til belastning af vandet, så har jeg ikke
haft problemer med det. I et akvarium med mange rødder og spagnum
tror jeg ikke ubehandlede blade gør en forskel. Man skal naturligvis
lave regelmæssige vandskift. Jeg tror ikke blade kan anbefales til
religiøse modstandere af vandskift.

/Esben
--
I guess surrealism's not your cup of tuna.