reparere disktilladelser
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-03-03 19:08

Hva' er det egentlig med de der disktilladelser?
Man reparerer dem (efter råd bl.a. her fra gruppen) - og kontrollerer
dem så af nysgerrighed dage(n) efter. Og så skal de repareres igen. Hvad
er det, der ødelægger dem? Dårligt skrevet software? (som f.eks. Apple's
eget "Chess" program, der konstant slutter uventet)

Se her den sidste rapport;

2003-03-16 18:25:03 +0100 - Reparerer tilladelser
We are using special permissions for the file or directory
../System/Library/Filesystems/hfs.fs/hfs.util. New permissions are 33261
Group differs on ./private/var/run/utmp, should be 0, group is 1
Owner and group corrected on ./private/var/run/utmp
Permissions corrected on ./private/var/run/utmp
2003-03-16 18:30:41 +0100 - Tilladelserne på den valgte partition er
blevet repareret.

--and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 16-03-03 19:37

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> Permissions corrected on ./private/var/run/utmp
> 2003-03-16 18:30:41 +0100 - Tilladelserne på den valgte partition er

Hej Martin.....dengang med 10.1.5 læste jeg hos Apple, at lige præcis
ovenstående var noget, man ikke skulle hæfte sig ved. Det betyder
ingenting, og er noget, den skriver hver gang.

Om det er i discussions - knowledgebase - eller hvor, det kan jeg ikke
huske, men jeg kan huske, at jeg har læst det

Min gør det også - hver gang - og er det kun det - så er der ikke noget,
som jeg har forstået det
God aften
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-03-03 20:54

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Min gør det også - hver gang - og er det kun det - så er der ikke noget,
> som jeg har forstået det

Det er så rart at blive klogere

Tak

martin