database-macbruger
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 16-03-03 14:13

Hej!

Jeg har modtaget en CD-rom fra macbruger hvor der skulle være en
database på med medlemmer. hvad kræver det for at læse denne database ???

Jeg har en iMac 400 Mhz med 512 mb ram og med OS X installeret.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-03-03 14:44

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Jeg har modtaget en CD-rom fra macbruger hvor der skulle være en
> database på med medlemmer. hvad kræver det for at læse denne database ???

Du skal bare dobbeltklikke på den og skrive password. Så åbner den i
Classic

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 16-03-03 14:59

In <1frx4wl.1m00jr71r1rbxyN%martin@xyzammentorp.org> Martin Ammentorp
wrote:

> Du skal bare dobbeltklikke på den og skrive password. Så åbner den i
> Classic

Hmm jamen jeg har kun classic i 9.03 og på den kan jeg ikke installere
OS X,
så det vil sige at jeg ikke kan anvende databasen på ren OS X ???

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 16-03-03 17:21

> [...]

> OS X,
> så det vil sige at jeg ikke kan anvende databasen på ren OS X ???

Jeg har lige testet den og den er så amatøragtigt lavet at den kun lader
sig åbne, hvis du har OS 9 på din Mac.

Bortset fra det, så indeholder den ikke en skid, som du ikke kan hente
på nettet på få minutter.

Alt i alt totalt spild af medlemmernes penge og jeg foreslog endda på
generalforsamlingen sidste år, at der skulle være en valgmulighed på
foreningens website, hvor man kunne bestille CD'en, hvis man fx. har en
gammel Mac og et 33.6 modem..............

Gade vide hvad der har kostet MacBruger at sende den CD'er til lige over
400 medlemmer ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-03-03 19:25

> [...]
> foreningens website, hvor man kunne bestille CD'en, hvis man fx. har en
> gammel Mac og et 33.6 modem..............

Ikke helt enig - jeg har et 56K modem, og er da glad for, at f.eks.
10.2.4 opdateringen er på (80MB). Og så er det da interessant at se,
hvilken shareware de har fundet frem til.

Men medlemsdatabasen - den er sørme ikke så fantastisk. Dog tror jeg
ikke jeg på nettet (med mindre Macbruger har lagt basen på deres
hjemmeside) kan finde f.eks. en mac-bruger i ens område. Om jeg får brug
for det ved jeg ikke, men måske en dag... (bor "hvor kragerne vender" -
højeste mulige ADSL er 256 - og der vil de ikke engang garantere
hastigheden. Intet kabel - ingen offentlig transport, men dejlig natur
og min mac

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 16-03-03 19:57

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Ikke helt enig - jeg har et 56K modem, og er da glad for, at f.eks.
> 10.2.4 opdateringen er på (80MB). Og så er det da interessant at se,
> hvilken shareware de har fundet frem til.

Ja, men langt de fleste har i dag på den ene eller anden måde adgang til
en hurtig linie og derfor er det overkill at sende en CD til samtlige
400 medlemmer. Du er en af dem der med fordel kunne have bestilt en
medlems CD.

TDC har leveret ca. 220.000 ADSL forbindelser og de øvrige cirka 40.000
linier i 2002, så antallet af brugere som er på modem bliver færrere og
færrere hver dag.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 16-03-03 22:35

> [...]
>
> TDC har leveret ca. 220.000 ADSL forbindelser og de øvrige cirka 40.000
> linier i 2002, så antallet af brugere som er på modem bliver færrere og

Sikkert korrekt, men jeg ville jo ikke kunne åbne databasen alligevel.....

Jeg er nu ikke så forbavset over at en CD-er sendt ud, men en smule
forundret over at det er til at betale en fremstilling af glas div. far og
mor samt, endelig stamperen som skal bruges til den endelige fremstilling af
Cd'en.
Derefter er den påført et tryk som der sikkert også er fremstillet film til,
da trykket ikke umiddelbart ligner offeset.
Er priserne virkelig kommet så langt ned at det er muligt for en forening på
bare 400 medlemmer... ???

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-03-03 23:37

> Sikkert korrekt, men jeg ville jo ikke kunne åbne databasen alligevel.....

Da medlemmer af en computerforening må formodes at interessere sig
særligt meget for computere og det dertil hørende internet, er
procentdelen af folk med hurtige internetforbindelser sandsynligvis
mange gange højere end blandt befolkningen som helhed.

> [...]
> til, da trykket ikke umiddelbart ligner offeset.
> Er priserne virkelig kommet så langt ned at det er muligt for en forening

Nu er det bare et gæt, men når det drejer sig om forskellige former for
tryk og grafisk arbejde, har jeg en fornemmelser af, at en Mac-forening
måske kunne få det lavet til lidt under den normale pris.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 17-03-03 00:27

> Nu er det bare et gæt, men når det drejer sig om forskellige former for
> tryk og grafisk arbejde, har jeg en fornemmelser af, at en Mac-forening
> måske kunne få det lavet til lidt under den normale pris.

Ja måske der af den har været noget at spare på trykket, men det er altså en
rigtig CD dvs. at den er sprøjtestøbt, så der er minimum betalt for en
glasmastring og for fremstilling af en stamper.
Så det vil jeg tro de har kostet et sted mellem 10 og 20 kr pr stk at
fremstille...
De er i øvrigt ikke i en særlig god kvalitet..(skygger metalhak mm.)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-03-03 19:25

Henry Lerche Madsen wrote:

> De er i øvrigt ikke i en særlig god kvalitet..(skygger metalhak mm.)

Kan du gi' en uddybende forklaring....?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten Lind

Dato : 17-03-03 17:57

> [...]
> tryk og grafisk arbejde, har jeg en fornemmelser af, at en Mac-forening
> måske kunne få det lavet til lidt under den normale pris.

Hæ. hæ, Henrik....
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-03-03 00:14

Henry Lerche Madsen wrote:

> Er priserne virkelig kommet så langt ned at det er muligt for en forening på
> bare 400 medlemmer... ???

Jeps - der er overkapasitet på CD-produktion, så det er blevet
et meget konkurrencebetonet marked, så allerede ved 250 eksem-
plarer, er stk. prisen ca. en rund ti'er.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 17-03-03 00:33

> Jeps - der er overkapasitet på CD-produktion, så det er blevet
> et meget konkurrencebetonet marked, så allerede ved 250 eksem-
> plarer, er stk. prisen ca. en rund ti'er.

Vildt det er sgu da billigt, men hvis ingen anvender dem, så kan Jesper jo
have ret det ville alt andet være billigere....

Anyway det bør nok diskuteres andetsteds.... måske i et Macisk forum ...

Fra : Per Rønne

Dato : 17-03-03 04:25

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Hmm jamen jeg har kun classic i 9.03 og på den kan jeg ikke installere OS
> X, så det vil sige at jeg ikke kan anvende databasen på ren OS X ???

Hvis du åbner FileMaker Pro i en X-version, så kører den faktisk også på
dén ...
--
Per Erik Rønne

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-03-03 07:37

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Hvis du åbner FileMaker Pro i en X-version, så kører den faktisk også på
> dén ...

Men nu er den jo netop lavet sådan at man IKKE behøver at have FileMaker
Pro for at bruge databasen.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Holm

Dato : 17-03-03 08:02

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Hmm jamen jeg har kun classic i 9.03 og på den kan jeg ikke installere
> OS X,

Du kan godt installere OS 9.0.3 på samme mac som du har OS X på, du kan
blot ikke bruge den som "Classic" men du kan godt starte op på os 9 og
så læse databasen... ved godt det er en lidt sur opvej

Men OS 9.2 følger da med OS X.... så du skulle gerne havde den ?!

> så det vil sige at jeg ikke kan anvende databasen på ren OS X ???
som nogen har skrevet, kan du hvis du har filemaker pro i en OS X
version..

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 17-03-03 14:14

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Men OS 9.2 følger da med OS X.... så du skulle gerne havde den ?!

Gør den nu også det?
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Holm

Dato : 17-03-03 17:18

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Gør den nu også det?

Ja, hvis du har købt den eller fået den ifb. med køb af en mac, så
følger den med som standard !

Selvfølgelig, hvis du har fået en kopi af en "ven" kan det være han kun
har kopi'eret selve os x cd'erne....
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 17-03-03 17:44

> [...]

> følger den med som standard !
>
> Selvfølgelig, hvis du har fået en kopi af en "ven" kan det være han kun

Jeg fik nu altså ikke nogen ekstra kopi af 9.2 med, da jeg opgraderede
[lovligt] til 10.2.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Holm

Dato : 17-03-03 18:38

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Jeg fik nu altså ikke nogen ekstra kopi af 9.2 med, da jeg opgraderede
> [lovligt] til 10.2.

Ok, men så havde du OS 9.2 fra det du opgraderet fra eller hur ?
man kan jo ikke opgradere fra 9.0.3 som den oprindelige Spørger har ! så
hvis han har købt OS X har han også classic....
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 17-03-03 19:44

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Ok, men så havde du OS 9.2 fra det du opgraderet fra

Jeg havde 9.2 fra da jeg købte min G4/867, og købte så en Education
10.2. 10.1 kom en måneds tid efter købet af maskinen [blev gratis
sendt].
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Lind

Dato : 17-03-03 18:10

> [...]

> følger den med som standard !
>
> Selvfølgelig, hvis du har fået en kopi af en "ven" kan det være han kun

Hej Michael
Per har ret - der er en Classic "indeni" X,10.2 - men der er s´gu´ ikke
nogen OS9 CD med i boxen Jaguar, medmindre der er lavet om på indholdet.
Min Jaguar er to OSX,10.2-CD´er og en Developer Tools-CD - og det er
det. Og så er Classic med på de to X-CD´er
Hej fra
Morten, der nok købte katten for tidligt, men det var for ikke at få den
i sækken

Fra : Michael Holm

Dato : 17-03-03 18:33

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> [...]
> Hej fra
> Morten, der nok købte katten for tidligt, men det var for ikke at få den

Per har da ikke ret, så eller også taler vi forbi hinanden ...
I starten lagde de en os 9 cd ved siden af og senere kom som du
beskriver Classic med på de 2 10.2 cd'er (og nu lev. de een DVD med det
hele)
Under alle omstændigheder har man så classic og kan læse den omtalte
database !

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 17-03-03 19:01

> [...]

> hele)
> Under alle omstændigheder har man så classic og kan læse den omtalte

Nåeh...... Men de lagde altså IKKE en OS 9 CD med, Michael.....Jeg
har købt min Jaguar fjorten dage efter, den kom til landet.

Det sidste er rigtigt, men tror du ikke, den oprindelige spørger har
UNDLADT at installere Classic? Ellers ville han jo ikke have problemet.

Og nu har han så OS X xxx og INGEN Classic, og så har han jo ret i, at
han ikke kan installere sin 9´er - det kan man nemlig ikke, når først
der er en X´er(og ingen tomme partitioner)

Taler vi om det samme nu?

Hejsa herfra(Ser du også den blodrøde himmel, der er ude vestpå? Kig mod
Ballerup/Albertslund)
M.

Fra : Michael Holm

Dato : 17-03-03 21:02

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Nåeh...... Men de lagde altså IKKE en OS 9 CD med, Michael.....Jeg
> har købt min Jaguar fjorten dage efter, den kom til landet.

ok det kan godt ske, men så var det under 10.1 - 10.1.5 de lagde OS 9
cd'er med, jeg har et hav af dem

> Det sidste er rigtigt, men tror du ikke, den oprindelige spørger har
> UNDLADT at installere Classic? Ellers ville han jo ikke have problemet.

det ved jeg ikke, det må han heller svare på hvis han har købt
jaguaren som du beskriver hvor classic ligger på kan han så undgå at
installere den ?

> Og nu har han så OS X xxx og INGEN Classic, og så har han jo ret i, at
> han ikke kan installere sin 9´er - det kan man nemlig ikke, når først
> der er en X´er(og ingen tomme partitioner)
hvis han har installeret driverne til OS 9) kan han da godt..

> Taler vi om det samme nu?
>
> Hejsa herfra(Ser du også den blodrøde himmel, der er ude vestpå? Kig mod
> Ballerup/Albertslund)
> M.

Kørte ud og hentet Rasmus til Skak 18:30 via ring 4 blodrød himmel på
den ene side og kæmpemåne på den anden !!
Rigtig flot !

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-03-03 09:08

lerche@aarstiden.dk writes:
> [...]
>database på med medlemmer. hvad kræver det for at læse denne database ???
>
>Jeg har en iMac 400 Mhz med 512 mb ram og med OS X installeret.

HVorfor henvender du dig ikke til dem der har sendt den til dig; nemlig
bestyrelsen i mMacBruger?
Hilsen Hanne
kasserer i MacBruger

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 17-03-03 18:45

Jamen nu føler jeg at jeg bvliver nødt til at forklare nærmere.....

For det første var og er det ikke min mening at starte et større skænderi
mellem foreningens medlemmer.
Tråden havde til hensigt, at løse det problem at jeg ikke kan åbne
medlemsdatabasen i OS X, og jeg ville gerne se denne medlemsliste....

Jeg har i primo februar 2003 købt en brugt iMac DV 400Mhz med 512mb ram.
Imacen var installeret med OS X men CD-rom medfulgte ikke, dog medfulgte al
den originale software som er OS 9.0.3.
Det er muligt at denne senere er opgraderet til 9.2 men jeg har den ikke og
den tidligere ejer kan i terorien ikke anvende den, da den originale 9.03 er
grundlaget for denne..
OS X vinder stærkt frem og jeg valgte som ny macbruger at skaffe denne så
jeg kunne installere styresystemet OS X med lovlig license.
Da jeg arbejder i en Ungdomsskole hvor jeg bla. underviser i "EDB for piger"
faldt det mig naturligt at ansøge om at modtage OS X gretis da de stadig
kører X for lærere.
Dette var der ingen problemer i jeg modtog i sidste uge min gratis udgave af
OS X.
I installationsvejledningen står at hvis man ønsker at køre "Classic"
programmer så kræver det at man har OS 9.2 installeret. Det samme stod der i
brevet som var med OS X for lærere og der var ligeledes et link til hvor jeg
kunne hente OS 9.2.
http://www.apple.com/dk/macosx/upgrade/macos

På dette website kan jeg så læse betingelserne for at erhverve OS 9.2 for
159,- dkr

Der står bla. at jeg skal have en version M8712DK/A og at man skal have
original købsbevis og flere andre ting som ikke helt stemmer overens med det
som jeg har modtaget fra Apple.
Jeg greb knoglen for at høre nærmere hos Apple og de kunne sagtens se
problemet i at give mulighed for at prøve OS X uden samtidig at kunne bruge
"Classic" så jeg skulle blot ordre sammen med div kuponer og ville så få
den tilsendt....

Jeg håber så at jeg modtager OS 9.2 som jeg i øvrigt ikke ville have noget
imod at betale for men den er tilsyneladende ikke at finde i deres store.
(hvis nogen ved et sted hvor den stadig er på hylderne så lad mig det vide,
tak)

Og her følger så lige et par udredninger fra tråden:
###
M Holm
[...]

Det vil jeg så prøve, jeg formoder at jeg så blot skal vælge startdisc med
9.0.3 ??

###
lige for at komme med et lille forsigtigt positivt indskud Så var
det første jeg tænkte, da jeg så selve CD'en : Wow hvor er den flot ! og
jeg har slet ikke lagt mærke til hakker eller skygger
###
Skygger og hakker er ikke noget som du umiddelbart vil lægge mærke til det
er nemlig på informationssiden at du vil se disse hakkerne kan give
problemer med læsning hvis de bliver for voldsomme.
Den eneste grund til at jeg ved noget om dette, er at jeg har arbejdet med
fremstilling af CD's engang i gl. dage ...

God aften til jer alle...
Henry Lerche Madsen

Fra : Michael Holm

Dato : 18-03-03 14:12

> [...]

> (hvis nogen ved et sted hvor den stadig er på hylderne så lad mig det vide,

Officeline plejer da at havde det...?!

> [...]
> ###
>
> Det vil jeg så prøve, jeg formoder at jeg så blot skal vælge startdisc med

Ja, du kan vælge 9.0.3 som startdisk inde i SystemPreferences i OS X.

> [...]
> Den eneste grund til at jeg ved noget om dette, er at jeg har arbejdet med
> fremstilling af CD's engang i gl. dage ...

ok - heldigvis ser min ud til at virke ! Ellers på man jo også som
Hanne skriver kunne klage til producenten ?!
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-03-03 09:10

lerche@aarstiden.dk writes:

>???

>Hmm jamen jeg har kun classic i 9.03 og på den kan jeg ikke installere
>OS X,
>så det vil sige at jeg ikke kan anvende databasen på ren OS X ???

Det er heller ikke nødvendigt, den åbenr i alle programmer før OSX. Du
skal bare bære dig rigtigt ad. En opringning eller en mail kan løse dit
problem på 2 sek. Halvdelen er til Classic og den naden halvdel er til X.

Hilsen Hanne

Kasserer i MacBuger

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-03-03 09:18

jesper@gylling.net writes:

> [...]
>Med venlig hilsen Jesper
>
>http://www.gylling.net/
>ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Jesper, jeg fatter ikke at du stadig er medlem af vores forening med
mindre det er for at få anledning til at pisse på os, for at bruge dit
eget udtryk. Gang på gang falder du os i ryggen.

Det er ret morsomt. Vi er nogle stykker der laver et hestearbejde for at
vi skal være en god forening med magefordele for medlemmerne, men gang på
gang på hænger du os ud her i forumet. Jeg kalder det at være illoyal.
Hvad synes du selv du er?

ikke særlig venlige hilsener fra Hanne
Kasserer i Macruger

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-03-03 11:38

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Jesper, jeg fatter ikke at du stadig er medlem af vores forening med
> mindre det er for at få anledning til at pisse på os, for at bruge dit
> eget udtryk. Gang på gang falder du os i ryggen.

Nu var det ikke mig som startede tråden - det var et medlem som havde et
problem. Jeg pointerede på generalforsamlingen sidste år at det var
komplet spild af penge at lave en medlems CD til alle medlemmerne på
forhånd - det ville være smartere at lade de medlemmer, som vitterlig
ønsker en CD bestille den via foreningens website. Det ville bestyrelsen
tage med i deres arbejde.

> [...]
> vi skal være en god forening med magefordele for medlemmerne, men gang på
> gang på hænger du os ud her i forumet. Jeg kalder det at være illoyal.

Nu er der jo ikke nogen der har tvunget dig til at tage en plads i
bestyrelsen, så derfor behøver du vel heller ikke klage over
arbejdspresset her.

Bortset fra det, så ville I ikke skulle lave nær det samme stykke
arbejde, hvis fx. medlemmerne havde muligheden for at vælge en medlems
CD til.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-03-03 09:24

jesper@gylling.net writes:

> [...]
>
>TDC har leveret ca. 220.000 ADSL forbindelser og de øvrige cirka 40.000
>linier i 2002, så antallet af brugere som er på modem bliver færrere og

Det er bare noget du tror du ved. Du er sgu så klog at du kunne helt
undvære hovedet.

Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-03-03 11:38

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Det er bare noget du tror du ved. Du er sgu så klog at du kunne helt
> undvære hovedet.

Det stod i avisen for et par måneder siden.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-03-03 12:11

> Det stod i avisen for et par måneder siden.

http://www.erhvervsbladet.dk/nyhedsservice/npShowArticle.asp?strArtID=97
663

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-03-03 09:23

martin@xyzammentorp.org writes:

>Ikke helt enig - jeg har et 56K modem, og er da glad for, at f.eks.
>10.2.4 opdateringen er på (80MB). Og så er det da interessant at se,
>hvilken shareware de har fundet frem til
ja, og der er mange af vores medlemmer der ikke har hurtig forbindelse.
memn skal ikke sammeligne den alm. bruger med nørderne her. Selv har jeg
heller ikke andet end ISDN og jeg downloader aldrig fra nettet. Det er
altfor dyrt.
> [...]
>højeste mulige ADSL er 256 - og der vil de ikke engang garantere
>hastigheden. Intet kabel - ingen offentlig transport, men dejlig natur
basen er i sagens naur meget enkel, da vi ikke kan tillade os andet. Du
kan søge på de postnr. du synes at der ligger i en passende afstand fra
dig selv. Men du kan jo snildt kontakte andre, der har de samme interesser
som dig selv. Det er det der meningen. Der er da medlmmer på dine kanter

Hilsen Hanne

>venlig hilsen
>
>Martin

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-03-03 09:27

lerche@aarstiden.dk writes:

> [...]
>da trykket ikke umiddelbart ligner offeset.
>Er priserne virkelig kommet så langt ned at det er muligt for en forening

Det er du velkommen til at diskuttere med os på Generalforsamlingen. Hører
det hjemme her? Newsgruppen her er et offentlig sted, hvor hele verden kan
kigge ind. Macbruger er en privat forening, hvor diskuttioner om deres
gøren og laden, høre hjemme i samm private regi.

Hilsen Hanne

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-03-03 09:33

lerche@aarstiden.dk writes:

> [...]
>fremstille...
>De er i øvrigt ikke i en særlig god kvalitet..(skygger metalhak mm.)

Lige det kommer vi også til at reklamere over.

Hanne

Fra : Michael Holm

Dato : 17-03-03 11:44

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 17-03-03 22:46

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> lige for at komme med et lille forsigtigt positivt indskud
Det synes jeg er rigtigt af dig. Blev selv glad for at få den!

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-03-03 09:32

henrik@muenster.dk writes:

> [...]
>procentdelen af folk med hurtige internetforbindelser sandsynligvis
>mange gange højere end blandt befolkningen som helhed.
Næ, det er langt fra nørder alle sammen. De fleste er ganske alm. brugere
der gerne vil være sammen og få hjælp af andre, fordi man måske netop
føler sig meget ene i PC rundt sig

> [...]
>tryk og grafisk arbejde, har jeg en fornemmelser af, at en Mac-forening
>måske kunne få det lavet til lidt under den normale pris.
Ja, det er et gæt som ikke holder. Vi kan kun lave layoutet selv og derved
koster det ikke noget.
Film og alt andet koster det det koster. Du giver vel heller ikke rabat på
dine konsultationer fordi man er Macbruger eller hvad?

Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-03-03 09:35

lerche@aarstiden.dk writes:

>Vildt det er sgu da billigt, men hvis ingen anvender dem, så kan Jesper jo
>have ret det ville alt andet være billigere....
>
>Anyway det bør nok diskuteres andetsteds.... måske i et Macisk forum ...

Forstår ikke hvad du mener. Og iøvrigt ved Jesper ikke en skid. Han skal
bare gøre sig interressant

Hanne

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 17-03-03 11:38

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Forstår ikke hvad du mener. Og iøvrigt ved Jesper ikke en skid. Han skal
> bare gøre sig interressant

Hvad er det jeg ikke ved noget om ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-03-03 09:39

jesper@gylling.net writes:

>installere OS

>Men nu er den jo netop lavet sådan at man IKKE behøver at have FileMaker
>Pro for at bruge databasen.

Ja ,det går på at være så negativ som muligt. IKKE Jesper?

Tak Erik for tipset
Vi har netop overvejet at de fleste af vore medlmmer stadig kører Classic,
da det er for dyrt at opgradere alle sine programmer til X.
Hanne

>--
>Med venlig hilsen Jesper

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-03-03 13:57

jesper@gylling.net writes:

>http://www.erhvervsbladet.dk/nyhedsservice/npShowArticle.asp?strArtID=97
>663

Tror du virkelig på alt hvad der står i aviserne?
Det gælder ikke vores medlemmer.
Jeg kan da se på min store famile og min store omgangskreds at det er ikke
halvdelen, der har hurtig forbindelse. Måske 2/3 af dem der overhovedet er
på nettet
Så hurtigt går det heller ikke. men hvis man tager en tur ned af strøget i
Kbh og spørge en masse unge mennesker, så får man måske de tal man vil
have.

Hilsen Hanne

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 17-03-03 21:43

info@niels-ebbesen.net writes:

>Kan du gi' en uddybende forklaring....?
Måske der menes at der er skjolder i lakken på bagsiden. Det betyder ingen
ting, siger en ekspert.
Hilsen Hanne

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-03-03 23:06

Hanne Hertzog wrote:

> Måske der menes at der er skjolder i lakken på bagsiden. Det betyder ingen
> ting, siger en ekspert.

Jeg ka' ikke se nogle skjolder i lakken, på det eksemplar som
jeg har fået.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen