Erstatning for silikone?
Fra : Torben Mathiassen

Dato : 16-03-03 09:26

Jeg har lavet et stort filter til mit havebassin, bestående af en 200 liters
regnvandstønde og noget nedløbsrør. Jeg har brug for at tætne omkring
nedløbsrøret, der hvor det går igennem tøndens væg. Jeg har prøvet med
silikone og det gik fint, lige indtil frosten satte ind. Så udvidede vandet
sig så meget at det skubbede nedløbsrør og silikone igennem det hul jeg
havde lavet, og så var det ikke tæt længere.

Hvad kan jeg evt. bruge istedet for silikone?

mvh
Torben
http://home1.stofanet.dk/discus-fever.dk

Fra : Claus Petersen

Dato : 16-03-03 22:25

Jeg kan ikke lige se det for mig , men man kan evt. prøve med glasfiber
eller epoxy , men hvis du sliber både tønde og rør også bruger silikone igen
( Det hæfter meget bedre ) tror jeg det holder , hvis du så isolerer røret
, så kan man evt. holde det frostfrit, kan du ikke tage et billede eller
lave en lille tegning , så man kan se det ..

Claus

--

Torben Mathiassen <torben.mathiassen@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b51cta$nhf$1@sunsite.dk...