OT - meget, meget OT vedr. cykeldims/k¾dea~
Fra : Mikael Kern

Dato : 15-03-03 16:05

Kædeadskiller savnes!

Følgende har ikke en skid med Mac at gøre (, men dels er det skrevet
på en Mac, dels har jeg en gang cyklet til Esbjerg.)

Min cykel blev stjålet forleden og i dag har jeg så købt en
hittegodscykel. Dens kæde er kassabel - ergo har jeg købt en ny kæde.
Men jeg ka ikke hitte min kædeadskiller. Har endevendt hele hytten og
hvor finder man sådan en dims her lørdag eftermiddag? Kvickly og Føtex
har den nok ikke.

Nå men jeg vil bare gerne låne en i 5 minutter. Bor på Frederiksberg,
har både bil og cykel. Giver en lille præmie eller en gen-tjeneste,
hvis jeg kan cykle lille snul (Marie, 15 mdr.) i vuggestue på mandag...

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 15-03-03 16:15

in article 3E734103.69F4C6A3@kern.dk, Mikael Kern at "?vspampost"@kern.dk
wrote on 15/03/03 16:04:

> [...]
> har både bil og cykel. Giver en lille præmie eller en gen-tjeneste,
> hvis jeg kan cykle lille snul (Marie, 15 mdr.) i vuggestue på mandag...

Desværre bor jeg nok lidt for langt væk til at jeg lige kan komme forbi og
låne dig min egen "kædespringer", men hvis virkelig hverken Føtex eller
Kvickly har sådan en hængende i afdelingen for cykelting, så kan du måske
prøve på Fisketorvet. Jeg mener bestemt at der ligger en cykelforretning til
højre for indgangen når man kommer fra Dybbølsbro siden, og mon ikke at
denne forretning også først lukker kl. 17.00 i dag, sådan som du fleste
andre butikker på Fisketorvet gør det? Du kan vist lige nå det.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-03-03 16:34

Mikael Kern <"øvspampost"@kern.dk> wrote:

> [...]
> har både bil og cykel. Giver en lille præmie eller en gen-tjeneste,
> hvis jeg kan cykle lille snul (Marie, 15 mdr.) i vuggestue på mandag...

Jeg har en du gerne må låne.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Mikael Kern

Dato : 15-03-03 16:38

> Jeg har en du gerne må låne.

Hvor og hvornår?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-03-03 16:42

> Hvor og hvornår?

Jeg skal til Østerbro kl. 18, så der kan jeg tage den med. Ring til mig
26 730 500.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Mikael Kern

Dato : 15-03-03 16:44

> Jeg skal til Østerbro kl. 18, så der kan jeg tage den med. Ring til mig
> 26 730 500.

Super! Tak! Ringer...

mvh Mikael Kern

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-03-03 23:45

> Super! Tak! Ringer...

Bare husk at aflevere den igen ellers står jeg i samme situation som dig
en dag.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Per Madsen

Dato : 15-03-03 17:46

Mikael Kern <"=?iso-8859-1?Q?=F8vspampost?="@kern.dk> wrote:

> [...]
> har både bil og cykel. Giver en lille præmie eller en gen-tjeneste,
> hvis jeg kan cykle lille snul (Marie, 15 mdr.) i vuggestue på mandag...

Kan du ikke bare bruge en polygrip-tang + en tynd skruetrækker,- det
plejer jeg at bruge.
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Mikael Kern

Dato : 16-03-03 15:10

Tak til dette fantastiske forum! Jeg var lige ved at følge Henriks
forslag om Fisketorvet, hvor der ligger en afdeling af Jupiter Cykler
med åbent til 17, og styrte ud af døren, da Jesper tilbyder at låne
mig sin. Og hvis jeg havde købt en ny, ville den gamle dukke op i
næste uge...

> Kan du ikke bare bruge en polygrip-tang + en tynd skruetrækker,-
> det plejer jeg at bruge.

Nej, til cykler skal man bruge rigtigt værktøj! En
polygrip-tang/tilfældig skruetrækker er ikke det rette værktøj til en
splinterny 180,- kroners Shimanokæde. Min erfaring er, at når man
prøver at ordne eller justere noget med cykler uden det rette værktøj,
så ender det med, at man fortryder det. Og som regel har man brugt al
for lang tid og ikke opnået det ønskede. Tit ødelægger man noget
undervejs, så det både er ærgeligt og dyrt.

Det gælder ikke kun cykler.

mvh Mikael Kern

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-03-03 19:25

Mikael Kern <"=?iso-8859-1?Q?=F8vspampost?="@kern.dk> wrote:

> Det gælder ikke kun cykler.

Næh du: "The right tool for the right job".

Helt enig i dine betragtninger (og vil skåne gruppen for dårlige
erfaringer, en enkelt god. En låseringstang. Bruges meget sjældent, men
kors hvor er det rart, når tingene fungerer. Gid den danske
uddannelsessektor - specielt Folkeskolen - dog havde valgt det rette
værktøj: Mac

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 16-03-03 19:45

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> kors hvor er det rart, når tingene fungerer. Gid den danske
> uddannelsessektor - specielt Folkeskolen - dog havde valgt det rette

Hej Martin.....det gjorde nogle af dem faktisk, da computere skulle ind
i skolerne - i hvert fald herude i Gladsaxe - stor kommune med 60.000
indbyggere og en masse skoler - de fleste begyndte med Machintosh´er i
slutningen af firserne og der er én tilbage Hvis de da ikke også har
skiftet, grundet byrådets centrale decentraliseringspolitik

Decentral, fordi skolerne har deres eget budget

Central, fordi byrådet bestemmer, at skolerne SKAL betale et
IT-supportbidrag til kommunen, og supporten er Wintel

(Indirekte tvang, kalder jeg det, for bidraget er stort - jeg har siddet
i skolebestyrelsen, og vi fik jo ikke noget for pengene, og jeg måtte
ikke hjælpe, selvom jeg ville gøre det gratis. Bidraget skulle falde
alligevel)

Hej fra
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Per Madsen

Dato : 16-03-03 20:53

> [...]

> for lang tid og ikke opnået det ønskede. Tit ødelægger man noget
> undervejs, så det både er ærgeligt og dyrt.

Tja...
Min cykel kostede også kun en halv gang mere end din kæde Så den
turde jeg sgu godt bruge en dejskraber på hvis det var det der skulle
til...

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.