Mandelpropper
Fra : Maria Hansen

Dato : 15-03-03 14:35

Mandelpropper! Et ikke særlig lækkert problem!

Gennem de sidste par år har jeg i flere perioder haft tendens til de der små
hvidgule stinkende propper i mandlerne.

Indimellem kan jeg næsten smage, at de giver mig dårlig ånde. Jeg ved det,
men kan ikke gøre noget ved det, for den eller de "sidder der jo bare" i op
til et par uger!

Jeg har tænkt mig at gå til en halslæge, men hvad kan sådan en overhovedet
gøre ved det? Jeg synes selv, det er lidt drastisk at få mandlerne fjernet,
og det vil ikke løse problemet, hvis lægen bar e fjerner de propper, der
evt. måtte sidde der, og så sender mig af sted igen.

Er der nogen, der kender en behandlingsmetode?
Kan man evt. få fjernet noget af mandlerne med lapis eller andet, der kunne
"svitse" overfladen lidt?
Råd søges!

Mvh. Maria

Fra : Kat

Dato : 15-03-03 15:59

"Maria Hansen" skrev:

> [...]
>
> Er der nogen, der kender en behandlingsmetode?
> Kan man evt. få fjernet noget af mandlerne med lapis eller andet,

Der er kun 2 ting at gøre (desværre):

1. Lære at leve med det.
2. Operation.

Jeg valgte selv at få dem fjernet af samme årsag og har ikke fortrudt
det et sekund!
--
Kat
---

Fra : Maria Hansen

Dato : 16-03-03 11:09

"Kat" skrev:

> Der er kun 2 ting at gøre (desværre):
>
> 1. Lære at leve med det.
> 2. Operation.
>
> Jeg valgte selv at få dem fjernet af samme årsag og har ikke fortrudt
> det et sekund!

En sådan operation foregår på hospitalet, gør den ikke? Det kan vel ikke
klares hos en almindeligt praktiserende halslæge. Eller kan den?

mvh. Maria

Fra : Kat

Dato : 16-03-03 14:08

"Maria Hansen" skrev:

> En sådan operation foregår på hospitalet, gør den ikke? Det kan vel
ikke
> klares hos en almindeligt praktiserende halslæge. Eller kan den?

Det er en operation i fuld bedøvelse, så det er på hospitalet at det
foregår.
Som regel bliver man udskrevet dagen efter.
--
Kat
---

Fra : Frontier

Dato : 09-10-03 17:01

Hejsa :)

On Sun, 16 Mar 2003 14:08:18 +0100, "Kat" <katras@FJERN-DETTEofir.dk>
wrote:

>ikke
>
>Det er en operation i fuld bedøvelse, så det er på hospitalet at det
>foregår.
>Som regel bliver man udskrevet dagen efter.

Her på øen bliver man først udskrevet efter 4 dage. Har netop selv
fået fjernet mine mandler, men har dog stadig en pokkers til belægning
på tungen som har samme lugt som de mandelproppper jeg evig og altid
havde.

Nogen der har en ide om hvordan man slipper af med en sådan belægning?

Mvh:
Klaus Jakobsen

Fra : niels

Dato : 10-10-03 14:33

Brug en tandbørste

Hilsen Niels

Fra : Lisbeth Kiel Larsen

Dato : 12-11-03 00:41

"Frontier" <spameater@trashcan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> havde.
>
> Nogen der har en ide om hvordan man slipper af med en sådan belægning?

Må jeg have lov at spørge, hvad mandelpropper egentlig er? - Er det de små
klumper, man nogle gange hoster op, som lugter forfærdeligt? Jeg mener at
have læst, at man kan klemme dem ud - i så fald, hvordan gøres dette? - Og
kan man virkelig få fjernet mandlerne blot pga disse?
På forhånd tak,
Lisbeth

Fra : Frontier

Dato : 13-11-03 02:57

Hejsa :)

On Wed, 12 Nov 2003 00:40:50 +0100, "Lisbeth Kiel Larsen"
<kielFJERN@DETTEpost.com> wrote:

> [...]
>have læst, at man kan klemme dem ud - i så fald, hvordan gøres dette? - Og
>kan man virkelig få fjernet mandlerne blot pga disse?

Ja, det er netop de klumper. De er på størrelse med en ært, og lugter
simpelthen forfærdelige.

Mht. min forrige tekst, er den belægning nu væk. Foruden at have fået
fjernet mandlerne, prøvede jeg også noget fra knægtens medicinskab som
kan fjerne trøske - om det var det der fjernede det sidste, skal jeg
ikke kunne sige - men væk er det. Og jeg har for første gang i 10 år
en normal ånde :)

Samtidigt går jeg ikke rundt og hoster store mængder snot op i løbet
af dagen. At få fjernet mandlerne har kun løst en masse problemer - og
ikke skabt nogen. OK, det gjorde nas at få dem fjernet...men det ER
kun 10 dage der er tale om. PS...hvis du får dem fjernet - husk at
have en pokkers masse flødeis i huset. Det skete et par gange at jeg
blødte temmelig voldsomt da jeg kom hjem fra hospitalet. Så spiste jeg
lidt is....og så stoppede det.

Mht. hvordan man fjerner mandelpropper...så er vejen ned til mandlerne
en lang "gang". Ved at trykke midt på denne, og så ellers skubbe
skidtet ud, fjerner man mandelpropperne. Men...det er en kamp uden
lige...og den stopper aldrig. Mit startede før jeg fyldte 20, og jeg
er idag 31. Hvis din llæge ikke vil fjerne dem, så sig til ham at du
også har halsbetændelse hver 2-3 måned, nogle gange med blod (hvilket
jeg faktisk havde, uden at pencillin kune gøre en fis). Det virker
også :)

Mvh:
Klaus Jakobsen