OS X - iBook? - Appz?
Fra : Thomas N

Dato : 15-03-03 00:13

Hejsa

Jeg har anvendt 9.2 ind til nu, og snusede lige lidt til OS X.1 engang.

Nu er jeg vist klar til at konvertere men...

Kan min iBook 500 MHz afvikle 10.2 tilfredsstillende?

Hvad er bare et -must- til 10.2 ?
Mit bud:
Mozilla / Safari
iCal
iPhoto
Samba Sharing package
Carracho

Alternativer?

Jeg mangler et program til at afvikle divX, eller kan 10.2 det som standard?
Er der en tekstbehandler som standard i 10.2, eller findes der noget
rimeligt som er gratis? Skal bruge det til at noterer/skrive opgaver.

Tak

Thomas

PS: Hvorfor installerer han ikke bare og selv ser? Tja.. maskinen er til
rep. Og så kan jeg jo bruge tiden på at forberede mit sys-skift

Fra : Peter Kiil

Dato : 15-03-03 00:26

in article b4tntq$30mb$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk, Thomas N at
NOSPAMnews@neumann.dk wrote on 15/03/03 0:12:

> Jeg mangler et program til at afvikle divX

mplayer.

--
/peter

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-03-03 00:27

Thomas N <NOSPAMnews@neumann.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Jeg har anvendt 9.2 ind til nu, og snusede lige lidt til OS X.1 engang.
>
> Nu er jeg vist klar til at konvertere men...
>
> Kan min iBook 500 MHz afvikle 10.2 tilfredsstillende?

Fyld den helt op med RAM og det fungerer fint.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Thomas N

Dato : 15-03-03 00:57

hak
> Fyld den helt op med RAM og det fungerer fint.
hak

Den har 380 Mega - nok?

Thomas

Fra : Bitbucket

Dato : 15-03-03 05:55

Thomas N <NOSPAMnews@neumann.dk> wrote:

> hak
> hak
>
> Den har 380 Mega - nok?
>
> Thomas

Lidt afhængig af hvad du skl bruge den til.
Til kraftigt Photoshoparbejde er det for lidt.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Thomas N

Dato : 15-03-03 06:45

hak
> Til kraftigt Photoshoparbejde er det for lidt.
hak

Nej - intet seriøst photoshop!
Jeg laver lidt web, og det kan den fint klare.

Kan man ikke "tune" systemet så det bliver lidt hurtigere ?
Man kan vel "skrælle" noget af som bare æder CPU og Ram ?

Thomas

Fra : Bitbucket

Dato : 15-03-03 08:51

> [...]

> Kan man ikke "tune" systemet så det bliver lidt hurtigere ?
> Man kan vel "skrælle" noget af som bare æder CPU og Ram ?

Det kan du ikke, men hvis du kan holde dig i skindet og holde dig fra
store photoshop og 3D opgaver, så forslår de 380 MB godt nok. Du kan
spare lidt på RAM ved at undlade at starte Classic under OS X.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 15-03-03 12:38

Thomas N <NOSPAMnews@neumann.dk> wrote:

--- snip

> Er der en tekstbehandler som standard i 10.2, eller findes der noget
> rimeligt som er gratis? Skal bruge det til at noterer/skrive opgaver.

Du kan prøve openoffice (openoffice.org) det er et fint program til
blandt andet tekstbehandling. Det kræver blot at du henter Apples X11,
som findes her:

http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/x11formacosx.html

- Men openoffice er stadig beta til osx/ x11 - det er altså ikke fikst
og færdigt endnu, men det kommer nok inden alt for længe!

- Jørgen

Fra : Thomas N

Dato : 17-03-03 08:47

Har set på det nu og hentet den - nu må vi se om den virker.
Trist at den ikke er "aquafied".

Thomas

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 17-03-03 15:13

Thomas N <NOSPAMnews@neumann.dk> wrote:

> Har set på det nu og hentet den - nu må vi se om den virker.
> Trist at den ikke er "aquafied".

Ja den er lidt grim, men lad os håbe at det bliver bedre

- Jørgen