Hjemmebagt franskbrød
Fra : Bess

Dato : 19-03-01 08:40

I TV-udsendelsen "Boomerang" i sidste uge fortalte de at man skulle
anvende hvedemel med højt proteinindhold til brød og boller, og lavt
proteinindhold til kager og jævning. Det har jeg ikke hørt om før, men
prøvede. Fandt hvedemel med proteinindhold på 12% og bagte et par
franskbrød. De blev bare gode . Bare lige et tip til de der ikke så
udsendelsen.

Og så lige et spørgsmål: er det "almindelig" kendt og er det bare mig
der ikke vidste det ?

mvh
Bess

Fra : René Hjorth

Dato : 19-03-01 21:18

Mon, 19 Mar 2001 08:39:33 +0100 skrev "Bess" <bess@pc.dk>

Hej Bess,

>I TV-udsendelsen "Boomerang" i sidste uge fortalte de at man skulle
>anvende hvedemel med højt proteinindhold til brød og boller, og lavt
>proteinindhold til kager og jævning.

Præcist!

>Og så lige et spørgsmål: er det "almindelig" kendt og er det bare mig
>der ikke vidste det ?

Ehm, med frygt for at være uforskammet, er det næsten almindeligt
kendt

Amo/Gluten har i hvertfald ikke haft tilgang til mit køkken de sidste
10 år, og folk mener at jeg bager noget eventyrligt godt hvedebrød...

Mvh,
René
www.rene.hjorth.com

Fra : Bess

Dato : 20-03-01 18:19

"René Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> wrote in message > Hej Bess,

> Ehm, med frygt for at være uforskammet, er det næsten almindeligt
> kendt

OK, du fik mig næsten til at tro at det var mig der var uvidende, men i
dag har jeg spurgt "alle" på min vej (en hel masse kolleger) og jeg har
sikkert været sk.. irriterende men der var ingen der vidste det. Så
nu føler jeg mig helt normal igen.

mvh
Bess

Fra : N/A

Dato : 25-03-01 22:24

Fra : René Hjorth

Dato : 25-03-01 22:24

Tue, 20 Mar 2001 22:57:14 +0100 skrev "Henrik Egholm"
<egholm@mail.com>

Hej Henrik,

>Jeg troede at Gluten var noget af det bedste man kunne bage hvedebrød af,
>men det er ikke tilfældet eller hvad?

Nej, bestemt ikke - proteinindholdet er alt for lavt (men det er godt
til småkager).

Mvh,
René
www.rene.hjorth.com