Michael Jackson - pioner
Fra : / / dentro / /

Dato : 12-03-03 17:57

Nu så jeg igår et dokumentar program om Michael Jackson. Da kom jeg til at
tænke på om Michael JAckson egentlig ikke var den første (eller en af dem),
som brugte gruppe-koreograferet dans? Eller..... eaj, Jackson 5 brugte det
vel også.... men så var han måske den første til at bruge det i en
musikvideo?

/ / dentro / /

Fra : GREGERS HANSEN

Dato : 12-03-03 18:13

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in message
> [...]
> som brugte gruppe-koreograferet dans? Eller..... eaj, Jackson 5 brugte det
> vel også.... men så var han måske den første til at bruge det i en

Jo det må man sige, at han var! MJ er en pioner på mange områder, bare syndt
at folk ikke snakker så meget om det fremfor alle de
åndsvage sladder-historierer, som der er for mange af.

GH
www.mjparadise.com

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-03-03 18:56

GREGERS HANSEN wrote:

> Jo det må man sige, at han var!

Hvad mener du? Den første eller den første i en musikvideo?

Jeg kan ikke lige komme i tanke om deciderede musikvideoer med
koordineret dans før Thriller, men andre har måske en bedre hukommelse?
På scenen var han (+/- brødre) i hvert fald ikke først.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jonas Bille

Dato : 14-03-03 00:29

d. 12/03/03 18:56 skrev Kim Ludvigsen på usenet@kimludvigsen.dk i artiklen
3E6F74B3.6C78@kimludvigsen.dk:

> [...]
> koordineret dans før Thriller, men andre har måske en bedre hukommelse?
> På scenen var han (+/- brødre) i hvert fald ikke først.

Grunden til at du ikke kan huske det, er jo at MJ "startede" samtidig med
MTV som lagde grunden til musikvideo-kulturen (vi ser bort fra beatles i
denne omgang - de havde vist ikke koordineret dans! hihi). Spørgsmålet om
koordineret dans leder tankerne hen på Motown og Chet Adley (mener jeg han
hed) som lavede den berømte "Temptations Walk" til Temptations (dem med My
Girl). Det er det første kendte, populære jeg umiddelbart kan huske.
Synkron-dansen tror jeg har dybe rødder i den afro-amerikanske kultur
(slaverne der kom overfra afrika med deres stammedanse), det er derfor også
klart at da de sorte vokalgrupper blev populære i 60'erne var der et vist
danse-element i deres show; det er det vi også ser hos Jackson 5. Dette har
de hvide grupper "selvfølgelig" ikke.

ses Jonas

Fra : Uffe Holst

Dato : 12-03-03 23:32

In an article of 12 Mar 2003 GREGERS HANSEN wrote:

> Jo det må man sige, at han var! MJ er en pioner på mange områder, bare syndt
> at folk ikke snakker så meget om det fremfor alle de
> åndsvage sladder-historierer, som der er for mange af.

Sådan er det jo at være kendt. Tag blot et kig i Se og Hør og hvad de nu
ellers hedder disse blade. Ikke andet en sladderhistorier om de kendte
personer. Der er i hvert fald langt mellem de intelligente indlæg, der
taler om det arbejde, som personen har lavet.

--
Uffe Holst

Fra : GREGERS HANSEN

Dato : 13-03-03 10:46

[...]

Jeg giver dig fuldstændig ret Uffe! Utroligt at et blad som Sex & Hor (Se &
Hør) har et oplag på omkring 200.000 hver eneste uge.
Er det virkelig så underholdende at læse sladder??? Det må det jo åbenbart
være. Folk må kede sig LOL

Hilsen

GH

Fra : Priest

Dato : 12-03-03 20:59

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in

> [...]
> en af dem), som brugte gruppe-koreograferet dans? Eller..... eaj,
> Jackson 5 brugte det vel også.... men så var han måske den første til

Suk! Kunne TV2 ikke have flyttet det Michael Jackson program til efter
Strengt fortroligt?
Jeg er træt af MJ og jeg har ikke engang set nogle af de efterhånden mange
programmer om ham!

Mvh
Priest.