Skrive til PS-printer uden printer? (PDF t~
Fra : Lars Jensen

Dato : 12-03-03 20:00

Er her nogle kloge hoveder, som har lidt forstand på fremstilling af
PDF-filer til tryk.

Jeg arbejder på et mindre forlag, hvor alt er PC-baseret undtagen
layouternes Mac. Han har ofte problemer med at skrive PDF-filer til en
PostScript-printer som står placeret i en anden bygning - dels har vi
ofte netværksproblemer, dels er ingen af os hajer til den tekniske del
af Macintosh (layouteren kan godt lave pæne sider i Quark, men bortset
fra det så...) og dels er der ind imellem nogle tumper, som slukker
for printeren ("fordi den lugter")

Efter layout i Quark, laves siderne til PDF-filer, og sender dem til
en postscript-printer, som laver det om til en printerfil (intet
bliver printet ud), der så (vistnok) ryger ind i en Adobe
Destiller/Pitstop-server, inden det ryger videre til trykkeriet i
Jylland.

Jeg tror, vi kan spare en masse tid og undgå en del besvær, hvis
layouteren kan skrive til en "virtuel" PS-printer eller lignende på
sin egen maskine og først derefter sende filen ind i serveren - kan
det lade sig gøre, eller skal man have en fysisk printer at skrive
til?
Layputeren mener, at der SKAL være en fysisk printer, for at det kan
lade sig gøre.

Lars

Fra : Carsten Dut Larsen

Dato : 13-03-03 02:56

"Lars Jensen" <lcj@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> til?
> Layputeren mener, at der SKAL være en fysisk printer, for at det kan

Hej i skal bruge "skrivebordsprinterværktøj" for at lave en virtuel printer.
I må aldrig bruge "PDF writer" til at lave pdf til tryk med.
Print ALTID en en poscript fil og kør så denne igennem distiller med de
indstillinger
som trykkeriet foreskriver.

mvh
dut

Fra : Storm

Dato : 16-03-03 20:15

> [...]

> til?
> Layputeren mener, at der SKAL være en fysisk printer, for at det kan

Han tager heldigvis fejl

Han kan sagtens destillere en pdf selv om han ikke er "på" printeren,
hvis han bare vælger en rigtig postscroptdriver, evt. kan I hente
AdobePS 8.5 Installer på Adobe.com.

Se evt. vejledningen her, hvor du også kan hente AdobePS 8.5:

<http://www.kankanikke-2000.dk/pdf/pdf_6.html>

Søg evt i google: virtual printer mac hvis det driller.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-03-03 16:57

On Sun, 16 Mar 2003 20:15:04 +0100, Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> [...]
>
><http://www.kankanikke-2000.dk/pdf/pdf_6.html>
>
>Søg evt i google: virtual printer mac hvis det driller.

Tak til jer begge for svarene - så sparede vi lige en ny printer...
vh

Lars