/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Office til lærere
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 12-03-03 16:26

Hej alle

En positiv historie (om Microsoft - håber jeg da)

Er lærer i Folkeskolen. MS vil donere Office XP til alle lærere (de
siger selv 90.000!)

Ringede til Microsoft DK og foreslog lederen af skolekontakten, at de
også tænkte på de lærere som benytter mac.

Det ville han da gøre svarede han - og var i øvrigt glad for, at nogen
havde henvendt sig...

venlig hilsen

Martin

--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

 
 
Per Rønne (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 12-03-03 16:42

Martin Ammentorp <ammentorp@get2net.dk> wrote:

> Er lærer i Folkeskolen. MS vil donere Office XP til alle lærere (de
> siger selv 90.000!)
>
> Ringede til Microsoft DK og foreslog lederen af skolekontakten, at de
> også tænkte på de lærere som benytter mac.
>
> Det ville han da gøre svarede han - og var i øvrigt glad for, at nogen
> havde henvendt sig...

Hvornår vil det ske? Hvor melder men sig eventuelt til?
--
Per Erik Rønne

Morten Lind (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 12-03-03 17:37

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Martin Ammentorp <ammentorp@get2net.dk> wrote:
>
> > Er lærer i Folkeskolen. MS vil donere Office XP til alle lærere (de
> > siger selv 90.000!)
> >
> > Ringede til Microsoft DK og foreslog lederen af skolekontakten, at de
> > også tænkte på de lærere som benytter mac.
> >
> > Det ville han da gøre svarede han - og var i øvrigt glad for, at nogen
> > havde henvendt sig...
>
> Hvornår vil det ske? Hvor melder men sig eventuelt til?

Hæ, hæ.....så kan I vride en Office X kopi ud af Microsoft og bruge den
med OS X for teachers.....tillykke
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz
[2000]

Per Rønne (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 12-03-03 18:04

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hæ, hæ.....så kan I vride en Office X kopi ud af Microsoft og bruge den
> med OS X for teachers.....tillykke

Hvor finder man egentlig »computermodel«, »processor«, »installeret
hukommelse« og »computerens serienummer« i Apple systemprofil?
--
Per Erik Rønne

Morten Lind (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 12-03-03 19:15

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:
>
> > Hæ, hæ.....så kan I vride en Office X kopi ud af Microsoft og bruge den
> > med OS X for teachers.....tillykke
>
> Hvor finder man egentlig »computermodel«, »processor«, »installeret
> hukommelse« og »computerens serienummer« i Apple systemprofil?

Hej Per.....Du åbner systemprofilen og allerøverst står serienummeret og
længere nede i venstre side står modelID/muligvis skal du åbne nogle
trekanter - hukommelse kan du også se i æblemenuen(Om denne Machintosh)
- dette i OS 9.x
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz
[2000]

Per Rønne (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-03-03 02:52

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hej Per.....Du åbner systemprofilen og allerøverst står serienummeret og
> længere nede i venstre side står modelID/muligvis skal du åbne nogle
> trekanter

Hos mig nu altså:

Apple-systemprofil.

Herunder nogle faneblade, hvoraf »Systemprofil« er valgt.

Under dette faneblad:

Oversigt over software.
Oversigt over hardware.
Oversigt over hukommelse.
Oversigt over netværk.

Alle disse punkter indeholder naturligvis yderligere oplysninger. Ingen
dog de ønskede. Således nr. 2:

Maskinhastighed 867 MHz
Bushastighed 133 MHz
Antal processorer 1
L2-bufferstørrelse 256K
Model Power Mac G4 (version=2.1)
Infor om Boot ROM 4.2.5f1
Kundeserienummer .
Ordrenummer Not available
--
Per Erik Rønne

Martin Ammentorp (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 12-03-03 18:16

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hæ, hæ.....så kan I vride en Office X kopi ud af Microsoft og bruge den
> med OS X for teachers.....tillykke

Ja det synes jeg er fint - det er netop Office X min forespørgsel gik
på. At netop vi lærere med faldende realløn skal tilgodeses synes jeg er
helt fint

venlig hilsen

Martin
--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Martin Ammentorp (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 12-03-03 18:15

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Hvornår vil det ske? Hvor melder men sig eventuelt til?

Manden på Microsoft sagde, at det ville fremgå af det nummer af
"Folkeskolen" hvor Office XP er vedlagt

venlig hilsen

Martin


--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Per Rønne (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-03-03 02:52

Martin Ammentorp <ammentorp@get2net.dk> wrote:

> Manden på Microsoft sagde, at det ville fremgå af det nummer af
> "Folkeskolen" hvor Office XP er vedlagt

Hvordan får man mon fat i den? Selv om jeg i år er vikar i folkeskolen,
er jeg nu medlem af Gymnasieskolernes Lærerforening ...
--
Per Erik Rønne

iddqd@worldonline.dk (12-03-2003)
Kommentar
Fra : iddqd@worldonline.dk


Dato : 12-03-03 19:59

Martin Ammentorp wrote:
> Hej alle
>
> En positiv historie (om Microsoft - håber jeg da)
>
> Er lærer i Folkeskolen. MS vil donere Office XP til alle lærere (de
> siger selv 90.000!)
>

Klart, de er gået i panik fordi StarOffice går som varmt brød til skolerne.

Personligt synes jeg det er klamt når MS kører deres "gratis software
show", tænk bare på internet browsere, java og alt det andet knald som
MS er så venlig at forærer os fordi de er så flinke.

Mvh

Bruno


Martin Ammentorp (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 12-03-03 20:08

iddqd@worldonline.dk <iddqd@worldonline.dk> wrote:

> Personligt synes jeg det er klamt når MS kører deres "gratis software
> show", tænk bare på internet browsere, java og alt det andet knald som
> MS er så venlig at forærer os fordi de er så flinke.

Jamen - desværre er det sådan, at så godt som alle off inst. bruger Word
mv som standard. Og jeg ved ikke om OpenOffice er ud over betastadiet
endnu..

-- og nej, jeg bruger nødigt MS-produkter, men er altså i den situation
at få tilsendt rapporter mv i dette format.

venlig hilsen

Martin
--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Stig Leerbeck (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 12-03-03 20:53

Martin Ammentorp <ammentorp@get2net.dk> wrote:

> Hej alle
>
> En positiv historie (om Microsoft - håber jeg da)
>
> Er lærer i Folkeskolen. MS vil donere Office XP til alle lærere (de
> siger selv 90.000!)
>
> Ringede til Microsoft DK og foreslog lederen af skolekontakten, at de
> også tænkte på de lærere som benytter mac.
>
> Det ville han da gøre svarede han - og var i øvrigt glad for, at nogen
> havde henvendt sig...
>
> venlig hilsen
>
> Martin

Man kan jo nogen gang spekulere på, hvorvidt softwarepriserne er sat
rigtigt, når de sådan kan forære softwaren væk? Så kan den da ikke have
megen værdi. Det underminerer såvidt jeg kan se Microsofts håndgangne
mænds arbejde i "Antipiratgruppen".

Det er måske ikke så underligt, at ingen af alle deres sagsanlæg (udover
de 110% oplagte) ender i retten!

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk

Per Rønne (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-03-03 02:52

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> Man kan jo nogen gang spekulere på, hvorvidt softwarepriserne er sat
> rigtigt, når de sådan kan forære softwaren væk? Så kan den da ikke have
> megen værdi.

Stykomkostningerne ved et eksemplar af softwaren kan vel ikke være
større end stykomkostningerne ved selve fremstillingen af CD-ROMen, nu
da de ikke længere laver manualer.
--
Per Erik Rønne

Janus Sandsgaard (14-03-2003)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 14-03-03 02:34

per@ronne.invalid (Per Rønne) writes:

> Stykomkostningerne ved et eksemplar af softwaren kan vel ikke være
> større end stykomkostningerne ved selve fremstillingen af CD-ROMen,
> nu da de ikke længere laver manualer.

Om der så fulgte en 50 siders manual og en t-shirt med hver
Office-pakke, er softwarebranchen en særlig størrelse, hvor de
marginale x stk. eksemplarer af produktet nærmer sig en
fremstillingspris på 0 kr. Det betyder at man kan prisfastsætte efter
nogle andre principper end med indistri-varer, der vejeder tungt
ift. arbejdskraft og naturressourcer.

-j

--
Så er det officielt: Der er en unge på vej!
Estimated time of arrival: Medio september 2003

Henrik Lindskou (14-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Lindskou


Dato : 14-03-03 14:29

Janus Sandsgaard wrote:
> per@ronne.invalid (Per Rønne) writes:
>
>
>>Stykomkostningerne ved et eksemplar af softwaren kan vel ikke være
>>større end stykomkostningerne ved selve fremstillingen af CD-ROMen,
>>nu da de ikke længere laver manualer.
>
>
> Om der så fulgte en 50 siders manual og en t-shirt med hver
> Office-pakke, er softwarebranchen en særlig størrelse, hvor de
> marginale x stk. eksemplarer af produktet nærmer sig en
> fremstillingspris på 0 kr. Det betyder at man kan prisfastsætte efter
> nogle andre principper end med indistri-varer, der vejeder tungt
> ift. arbejdskraft og naturressourcer.
>
> -j
>

Du kan ikke regne prisen til 0 kr. da M$ jo vil få en mindre indtægt end
hvis de havde solgt de licenser. (- 4000 kr.)


For at gennemføre en pris diffrentiering, skal man kunne opdele kunderne
i forskellige grupper og kunne holde disse adskilt. Det kan M$ gøre som:

a) Erhvervskunder, til brug i erhvervs mæssige sammenhæng, sælges af
typisk samarbejdspartner til erhvervs løsninger.
b) Privatkunder, til brug på en privat arbejds station.
c) Uddannelse, licenser der kun kan købes gennem uddannelses stedet.
d) Reklame/promotion, gives af M$ direkte til slutbrugeren.

Det er efter min mening ikke særligt hensigtsmæssigt at sælge de
licencer der _ikke_ er til privat brug i butikkerne, da der altid vil
være nogen som vil føle sig fristet af den samme vare til en lavere pris
uanset licensen.

Jeg vil ikke komme ind på en længere udredning om økonomien i en
opdeling af prisdiffrentiering, blot sige at de gratis eksemplare som
eventuelt skulle gives til lærere, jo er en bilig reklame da de som har
fået det gratis jo ikke vil argumentere imod prisen, men kun vurdere
produktet som jo er overordentligt godt til "prisen" (læs gratis)

Mht. det etiske i at reklamere i undervisnings sammenhæng så er jeg
stærkt i mod, da eleverne i folkeskolen ikke er istand til at vurdere
hvilke interesser der ligger bag et produkt. Sidenhen er det ikke altid
muligt at vælge hvilken software producent (eller open source) man
foretrækker, da skolen eller uddannelses stedet har valgt på forhånd, ud
fra det flinke firma der giver gratis licenser til lærene.

Er jeg helt på vildspor, eller er der andre der kan se faren her ?

--

Mvh.

Henrik Lindskou


Morten Lind (14-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 14-03-03 15:51

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:


> Mht. det etiske i at reklamere i undervisnings sammenhæng så er jeg
> stærkt i mod, da eleverne i folkeskolen ikke er istand til at vurdere
> hvilke interesser der ligger bag et produkt. Sidenhen er det ikke altid
> muligt at vælge hvilken software producent (eller open source) man
> foretrækker, da skolen eller uddannelses stedet har valgt på forhånd, ud
> fra det flinke firma der giver gratis licenser til lærene.
>
> Er jeg helt på vildspor, eller er der andre der kan se faren her ?

Du har fuldstændig ret Eller formuleret lidt mindre kategorisk,
belært af erfaring - : Jeg er enig med dig
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz
[2000]

Martin Ammentorp (14-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 14-03-03 17:03

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Er jeg helt på vildspor, eller er der andre der kan se faren her ?

Jeg ser klart faren - men MS har de facto faktisk allerede i DK monopol.
Eleverne aner oftest ikke, at der findes alternativer.

venlig hilsen

Martin
--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Janus Sandsgaard (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 01-04-03 00:16

martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) writes:

> Jeg ser klart faren - men MS har de facto faktisk allerede i DK
> monopol. Eleverne aner oftest ikke, at der findes alternativer.

Linuxpusher

http://linuxpusher.dk

gik i går ud med en pressemeddelelse om, at virksomheden forærer
gratis OpenOffice.org til alle danskere - ikke kun lærere i
folkeskolen:

Linuxpushers pressemeddelelse:
<http://www.linuxpusher.dk/office>

Omtalt i ComON:
<http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=13648>

Desuden: "Lærere får skattesmæk af Office-gave"
<http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=18577>

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Janus Sandsgaard (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 01-04-03 00:20

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> writes:

> Du kan ikke regne prisen til 0 kr. da M$ jo vil få en mindre indtægt
> end hvis de havde solgt de licenser. (- 4000 kr.)

Det er korrekt. Det er også fremstillingsprisen, jeg snakker om.

> Jeg vil ikke komme ind på en længere udredning om økonomien i en
> opdeling af prisdiffrentiering, blot sige at de gratis eksemplare
> som eventuelt skulle gives til lærere, jo er en bilig reklame da de
> som har fået det gratis jo ikke vil argumentere imod prisen, men kun
> vurdere produktet som jo er overordentligt godt til "prisen" (læs
> gratis)

Desuden er det med til at styrke MS-Office som en defacto standard, og
dermed udfordre snakken om åbne standarder, der bygger på et
XML-format uden patenter, som OpenOffice-projektet og SUNs StarOffice
bygger på.

> Er jeg helt på vildspor, eller er der andre der kan se faren her ?

Nej, det er meget interesant, hva der sker lige nu med gratis software
i uddannelsessektoren. Først SUN, så Microsoft og nu Linuxpusher.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Janus Sandsgaard (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 12-03-03 21:21

ammentorp@get2net.dk (Martin Ammentorp) writes:

> Er lærer i Folkeskolen. MS vil donere Office XP til alle lærere (de
> siger selv 90.000!)

Ja, det måtte jo komme. Ligner en reaktion på SUNs uddeling af gratis
StarOffice til hele uddannelsessektoren i Danmark. Spændende at se, om
Microsft fortsætter kampagnen med at uddele MS-Office til
universitetsvejledere og -studerende, gymnasieelever m.fl.

-j

--
Så er det officielt: Der er en unge på vej!
Estimated time of arrival: Medio september 2003

Per Rønne (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 13-03-03 02:52

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Spændende at se, om Microsft fortsætter kampagnen med at uddele MS-Office
> til universitetsvejledere og -studerende, gymnasieelever m.fl.

Lærere: nok. Elever: nej.
--
Per Erik Rønne

Janus Sandsgaard (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 01-04-03 00:20

per@ronne.invalid (Per Rønne) writes:

> Lærere: nok. Elever: nej.

Nej, ikke endnu - men fra MS Danmark lyder det, at man vil overveje at
fortsætte kampagnen, hvis det aktuelle initiativ falder godt ud.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Martin Bredthauer (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 01-04-03 13:25

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Nej, ikke endnu - men fra MS Danmark lyder det, at man vil overveje at
> fortsætte kampagnen, hvis det aktuelle initiativ falder godt ud.

Lad os håbe at andre fagforeninger lader IT-programmer "sælge sig selv".
På mig virker det underligt at min fagforening driver IT-politik, når
det nu er mig som datavejleder der skal hjælpe kollegaerne til rigtig
brug af IT. (Vi er i gang med at overgå til StarOffice. Det har vi
_selv_ valgt, og derfor er det en mindre bombe når M$ sender Office XP
ud til alt og alle.)

--
Mvh Martin
| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | iChat://mbredthauer |
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |
| "Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end" |

Per Rønne (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-04-03 14:43

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:
>
> > Nej, ikke endnu - men fra MS Danmark lyder det, at man vil overveje at
> > fortsætte kampagnen, hvis det aktuelle initiativ falder godt ud.
>
> Lad os håbe at andre fagforeninger lader IT-programmer "sælge sig selv".
> På mig virker det underligt at min fagforening driver IT-politik, når
> det nu er mig som datavejleder der skal hjælpe kollegaerne til rigtig
> brug af IT. (Vi er i gang med at overgå til StarOffice. Det har vi
> _selv_ valgt, og derfor er det en mindre bombe når M$ sender Office XP
> ud til alt og alle.)

Det betyder da kun at lærerne kan istallere det hjemme på deres
XP-maskine, hvis de er i besiddelse af en sådan. Eller på deres Mac,
hvis de har en sådan [det er andetsteds fremgået at de kan få tilsendt
en Office X].

Skolen som sådan ville under alle omstændigheder skulle betale Office
licens for de Office-kopier, der har liggende på dens intranet.
--
Per Erik Rønne

Martin Bredthauer (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 01-04-03 21:11

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Skolen som sådan ville under alle omstændigheder skulle betale Office
> licens for de Office-kopier, der har liggende på dens intranet.

Netop derfor er det ikke nogen gave fra MS til den danske "lærerstand"
som MS selv påstår i medfølgende brochure. Det er ren manipulation af
lærernes it-brugsvaner. Senariet på mange skoler er flg:

IT-vejlederen: "Skolens ledelse har efter min anbefaling valgt at bruge
StarOffice. Alle får et kopi med hjem. Programmet er ikke svært at
bruge, men man må påregne lidt tilvænning og evt. et lille kort intro
kursus."

Resten af lærerværelset (næsten): "mumle, mumle. Hvorfor kan vi ikke
bare få Office på alle maskiner?... Nå koster det så meget, jamen så
prøver vi StarOffice."

Få dage efter modtager de så Office XP via deres højt respekteret
fagblad, som de tror er underlagt deres fagforening. Sandheden er dog at
det er et helt autonomt reklamefirma som har indgået en aftale med M$ om
rundsendelse af Officepakken. DLF har intet med det at gøre og
redaktionen på Folkeskolen (ja det hedder bladet altså) ved det nærmest
heller ikke, før aftalen er i hus.

Den intetanende lærer installere selvfølgelig Office XP og bliver
bekræftet i alle sine... ja fordomme er det jo ikke, men han bliver
bekræftet i at Office er let at gå til og at det ville være det bedste
valg, hvis han skulle bestemme. Ved næste møde om skolens IT
softwarevalg vil han så huske at presse mere på for at få sin elskede
officepakke tilbage på flere maskiner. For som han siger: "Jamen alle
bruger jo Word i dag!"

--
Mvh Martin
| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | iChat://mbredthauer |
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |
| "Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end" |

Henrik Lindskou (01-04-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Lindskou


Dato : 01-04-03 21:47
Per Rønne (02-04-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-04-03 03:51

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> http://www.jv.dk/article.asp?id=GL386DDS.1&u1=Indland

Men i givet fald skal folk /selv/ opgive »gaven« på selvangivelsen. Og
mon ikke folk som regel allerede har den i forvejen? Muligvis i en lidt
ældre version?
--
Per Erik Rønne

Morten Lind (02-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 02-04-03 07:30


> Få dage efter modtager de så Office XP via deres højt respekteret
> fagblad, som de tror er underlagt deres fagforening. Sandheden er dog at
> det er et helt autonomt reklamefirma som har indgået en aftale med M$ om
> rundsendelse af Officepakken. DLF har intet med det at gøre og
> redaktionen på Folkeskolen (ja det hedder bladet altså) ved det nærmest
> heller ikke, før aftalen er i hus.

Hej Martin....

DLF eller FOLKESKOLENs redaktion må da have udleveret medlemslisten,
eller ligger samtlige danske seminarieuddannede tjenestemænds navne og
adresser bare og flyder rundt omkring?

Der er knuder på snoren et sted, Martin

Men ellers ka´ jeg godt følge dit scenario

Mvh
Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz
[2000]

Christian Bech (02-04-2003)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 02-04-03 07:50

mortenlind@mac.com (Morten Lind) skrev:

>
>> Få dage efter modtager de så Office XP via deres højt respekteret
>> fagblad, som de tror er underlagt deres fagforening. Sandheden er dog at
>> det er et helt autonomt reklamefirma som har indgået en aftale med M$ om
>> rundsendelse af Officepakken. DLF har intet med det at gøre og
>> redaktionen på Folkeskolen (ja det hedder bladet altså) ved det nærmest
>> heller ikke, før aftalen er i hus.
>
>Hej Martin....
>
>DLF eller FOLKESKOLENs redaktion må da have udleveret medlemslisten,
>eller ligger samtlige danske seminarieuddannede tjenestemænds navne og
>adresser bare og flyder rundt omkring?
>
>Der er knuder på snoren et sted, Martin

Ikke nødvendigvis. Hvis det er udsendt som et reklametillæg til
Folkeskolen giver adresserne jo sig selv.
--
Christian

"jeg kender en der er medlem af Harry Krisna"
- Chokmah Mogensen

Morten Lind (02-04-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 02-04-03 09:09

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> mortenlind@mac.com (Morten Lind) skrev:
>
> >
> >> Få dage efter modtager de så Office XP via deres højt respekteret
> >> fagblad, som de tror er underlagt deres fagforening. Sandheden er dog at
> >> det er et helt autonomt reklamefirma som har indgået en aftale med M$ om
> >> rundsendelse af Officepakken. DLF har intet med det at gøre og
> >> redaktionen på Folkeskolen (ja det hedder bladet altså) ved det nærmest
> >> heller ikke, før aftalen er i hus.
> >
> >Hej Martin....
> >
> >DLF eller FOLKESKOLENs redaktion må da have udleveret medlemslisten,
> >eller ligger samtlige danske seminarieuddannede tjenestemænds navne og
> >adresser bare og flyder rundt omkring?
> >
> >Der er knuder på snoren et sted, Martin
>
> Ikke nødvendigvis. Hvis det er udsendt som et reklametillæg til
> Folkeskolen giver adresserne jo sig selv.

Yep, adresserne giver sig selv på den måde, men FS skal da godkende et
sådant reklametillæg - skal have set det - vide hvad det er.....ellers
ka´ der da komme hvad som helst til skolelærerne, og er det gennem FSs
adressekartotek, er det indirekte gennem DLFs.

Selvom de er to af hinanden uafhængige størrelser, kommer adresserne
altså fra DLF - og kunne man forestille sig et underlødigt(childabuse)
foretagende få adgang til medlemmernes adresser fra FS, uden deres
godkendelse?

Nej vel?

Men der er da heller ikke noget fordækt i, at FS siger JA til, at MS
sender en reklame ud til lærerne - de bør bare stå ved det

Morten
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz
[2000]

Martin Bredthauer (02-04-2003)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 02-04-03 22:13

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Yep, adresserne giver sig selv på den måde, men FS skal da godkende et
> sådant reklametillæg - skal have set det - vide hvad det er.....ellers
> ka´ der da komme hvad som helst til skolelærerne, og er det gennem FSs
> adressekartotek, er det indirekte gennem DLFs.

Det er lige netop hvad der kan ske. Denne aftale er truffet af der
reklamefirma der ordner annoncer for Folkeskolen. De gør bare som de
synes bedst, men naturligvis kan Folkeskolen opsige samarbejdet hvis de
ikke er tilfredse. Men det ændre ikke ved at den nuværende ordning er at
reklamefirmaet bare ordner "det der med reklame" i bladet - og det vil
så i dette tilfælde sige, at sende Office XP ud til alle landets
folkeskolelærere.

Men jeg kan kun gi' dig ret i at Folkeskolen må stå som afsenderen, idet
det jo er deres blad. De har det endelige ansvar.


--
Mvh Martin
| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | iChat://mbredthauer |
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |
| "Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end" |

Per Rønne (02-04-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 02-04-03 13:51

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Ikke nødvendigvis. Hvis det er udsendt som et reklametillæg til
> Folkeskolen giver adresserne jo sig selv.

De er udsendt som reklametillæg til Folkeskolen, og dem der bruger Mac
skal kunne ringe og få en MacOS X version.

Grundskolelærere, herunder lærervikarer, der ikke har fået CDerne kan
ringe til Microsoft og få dem tilsendt. De sendes så samlet til skolen -
det tager en måneds tid. Jeg har allerede fået bestilt min pakke .
--
Per Erik Rønne

Thomas Hansen (03-04-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Hansen


Dato : 03-04-03 15:03

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Grundskolelærere, herunder lærervikarer, der ikke har fået CDerne kan
> ringe til Microsoft og få dem tilsendt. De sendes så samlet til skolen -
> det tager en måneds tid. Jeg har allerede fået bestilt min pakke .
Har du et nummer man kan ringe til?

/Thomas

--
All hail the spotted kitty!

Per Rønne (03-04-2003)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-04-03 15:41

Thomas Hansen <no@spam.net> wrote:

> Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:
>
> > Grundskolelærere, herunder lærervikarer, der ikke har fået CDerne kan
> > ringe til Microsoft og få dem tilsendt. De sendes så samlet til skolen -
> > det tager en måneds tid. Jeg har allerede fået bestilt min pakke .

> Har du et nummer man kan ringe til?

Salgssupport - 44890100

Og den tredie af arten på min skole fik så besked om at sende en
fotokopi af sidste lønseddel. Så fik han åbenbart pakken direkte [vi
andre må hente den på skolen].
--
Per Erik Rønne

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste