/ Forside / Teknologi / Hardware / Skærme / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Skærme
#NavnPoint
refi 6152
tedd 4669
Klaudi 3599
Fijala 3554
transor 2447
pallebhan.. 2000
Teil 1726
severino 1592
miritdk 1568
10  peet49 1562
Acer 732 17' TFT update ??
Fra : Dr.Ralph


Dato : 13-03-03 04:45

En Hr. Anders herinde fra ville afprøve denne op imod sin 17' Dell og 19'
Samsung på arbejde - jeg har intet hørt fra ham.....UPDATE ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

 
 
JRS (13-03-2003)
Kommentar
Fra : JRS


Dato : 13-03-03 09:16

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
news:k35mwd3fdqxh$.18yoier9wyr0y$.dlg@40tude.net...
> En Hr. Anders herinde fra ville afprøve denne op imod sin 17' Dell og 19'
> Samsung på arbejde - jeg har intet hørt fra ham.....UPDATE ?
>

Hej ! Var det ikke den her ?
MVH
JRS

Anders Hansen" <isl45662fjerndette@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:3x2ba.117276$Hl6.10809452@news010.worldonline.dk...> > Den Dell 17' TFT
du har på arbejdet - hedder den mon 1702 FP ? (det er i
> så
> > fald en rebadged BenQ skærm)
> >
> Ja det lyder rigtigt - kan undersøge det nærmere til i morgen
>
> > Hvordan vil du vurdere din Acer 17' op imod denne Dell 17' ?
> Altså billede-mæssigt i windows er det ikke muligt for mig at mærke
> forskel...
>
> > Er din Acer ikke bedre til hurtige action spil, da den har en lavere
> > respoinstid end Dell og Samsungen ?
> Jo det håber jeg fandme :) men jeg venter stadig på at de får et radeon
9500
> pro på lager et sted... indtil videre har jeg kun kunnet teste skærmen med
> dvd og divx film (pga. mit gamle matrox millenium II kort) - men det
virker
> altså kanon... ligeledes med S-video indgangen taget direkte fra DVD.. Det
> spiller
>
> >
> > Hvordan står billedet, farverne og kontrasten på din Acer sat op imod de
2
> > andre TFT skærme, du arbejder ved til dagligt ?
> Jeg synes i windows er Dell skærmen omtrent ligeså god, Samsungen er jeg

> ikke så vild med - sikkert fordi opløsningen 1280*1024 passer mig bedst på
> en 17"
>
> Men design mæssigt vinder Acer'en over dem begge.
>
>



Dr.Ralph (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Dr.Ralph


Dato : 13-03-03 12:51

JO, men hvor katten er han henne ??
--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Flemming Joensson (14-03-2003)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 14-03-03 00:23

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in
news:nxryxsey9suj.oyx7b5ujhlf3.dlg@40tude.net:

> JO, men hvor katten er han henne ??

Han venter vel på at få sig et Radeon9500Pro så hans maskine kunne
trække nogle spil :)

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.


Anders Hansen (15-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Hansen


Dato : 15-03-03 06:54

> Han venter vel på at få sig et Radeon9500Pro så hans maskine kunne
> trække nogle spil :)
>
Jeps... venter stadig

Nå men ACER skærmen er i 2-d lige så god som DELL skærmen... Samsung skærmen
191T er bedre i 2-d udelukkkende grundet det størrere areal. Kontrast
mæssigt synes jeg at ACER skærmen er bedre end de 2 andre. Samsungen er lidt
bedre med henblik på vinkle-betragtning, men normalt sidder jeg dog lige
foran skærmen, hvor det ikke betyder en meter.
Jeg har lige haft sat dvd-afspilleren direkte til ACER'eren og det virkede
altså rigtig godt. Dog var der en lille "nag" ved at jeg ikke kunne vælge
hvilken skærmen skulle vise (S-video/CRT - vælger default CRT), så jeg blev
nød til at tage CRT stikket ud på bagsiden for at se S-video signalet...
lidt irriterende, men det er også det eneste negative jeg har at sige om
ACER AL732

/Anders



Anders Hansen (15-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Hansen


Dato : 15-03-03 15:27

> Jeg har lige haft sat dvd-afspilleren direkte til ACER'eren og det virkede
> altså rigtig godt. Dog var der en lille "nag" ved at jeg ikke kunne vælge
> hvilken skærmen skulle vise (S-video/CRT - vælger default CRT), så jeg
blev
> nød til at tage CRT stikket ud på bagsiden for at se S-video signalet...
> lidt irriterende, men det er også det eneste negative jeg har at sige om
> ACER AL732

og efter at have brugt 2 min. på at kigge i manual, viser det sig
selvfølgelig at være muligt at skifte input, uden at hive ledninger ud. :)

/anders



Flemming Joensson (15-03-2003)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 15-03-03 18:01

"Anders Hansen" <isl45662fjerndette@tiscali.dk> wrote in
news:%KGca.127444$Hl6.11435919@news010.worldonline.dk:

> og efter at have brugt 2 min. på at kigge i manual, viser det sig
> selvfølgelig at være muligt at skifte input, uden at hive
> ledninger ud. :)
>

Lol :)

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.


JRS (18-03-2003)
Kommentar
Fra : JRS


Dato : 18-03-03 12:49

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
news:k35mwd3fdqxh$.18yoier9wyr0y$.dlg@40tude.net...
> En Hr. Anders herinde fra ville afprøve denne op imod sin 17' Dell og 19'
> Samsung på arbejde - jeg har intet hørt fra ham.....UPDATE ?

Nu har jeg fået skærmen og afprøvet det med mit goe gamle R8500 (modded med
"inaktiv" køler, så vil helst ikke opgradere :-/ ).

Købte skærmen igår hos shg.dk , fin betjening og de lod mig da også kigge
skærmen for pixelfejl før jeg fik den med hjem (at der så var fejl da jeg
først fik kigget ordentligt på den herhjemme er jo ikke deres fejl)..
Skærmen lever fuldt op til mine forventninger. Flot billede i windows og fin
opdatering i spil. Har prøvet GTA3 og Counter-Strike på den og det kørte
bare fint. Det ser en smule anderledes ud da billedet er noget skarpere end
på crt, så man skal lige vende sig til det.. Men jeg har anywayz ikke lagt
mærke til trailing i de 2 spil..
Ud over det er det jo et lækkert design, og masser af forskellige indgange,
så man faktisk kan ha 2 videoer og 2 computere til i alt (ikke at jeg har
prøvet det, men indgangene er der til det!). Foden er rubust og stabil og
skærmen virker i det hele taget som et gennemført kvalitetsprodukt.
Ærgeligt med pixelfejlene, men håber at kunne få den byttet gennem Acer.dk
....

Hvis der er noget i vil vide så spørg endeligt..

MVH
JRS

ps. Vil forresten lige tilføje at jeg kørte GTA3 i 800x600 og CS i 1024x768
... Altså ikke i native opløsning, men det ser bare fino ud alligevel .. Sys
faktisk ikke jeg kan se forskel. .Men nu kører jeg også kun med D-sub da der
ikke fulgte et DVI kabel med :-/



Lars (18-03-2003)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 18-03-03 19:10

On Tue, 18 Mar 2003 12:48:52 +0100, "JRS" <jrs@kvalme.dk> wrote:

>Købte skærmen igår hos shg.dk , fin betjening og de lod mig da også kigge
>skærmen for pixelfejl før jeg fik den med hjem (at der så var fejl da jeg
>først fik kigget ordentligt på den herhjemme er jo ikke deres fejl)..
>[...]
>Ærgeligt med pixelfejlene, men håber at kunne få den byttet gennem Acer.dk

Hvor mange, og hvilke pixelfejl er der?

Ifølge Acer skal der være 5 (ikke nærmere specificeret hvilken
type) før skærmen betrages som værende defekt, og så skal du
kontakte *forhandleren* inden 2 dage efter købet.

Ovenstående er i hvert fald nok til at jeg ikke har lyst til at
købe en Acer-skærm...

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

JRS (18-03-2003)
Kommentar
Fra : JRS


Dato : 18-03-03 20:52


"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.dk> skrev i en meddelelse
news:3e7760f0$0$137$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvor mange, og hvilke pixelfejl er der?
>
> Ifølge Acer skal der være 5 (ikke nærmere specificeret hvilken
> type) før skærmen betrages som værende defekt, og så skal du
> kontakte *forhandleren* inden 2 dage efter købet.
>
> Ovenstående er i hvert fald nok til at jeg ikke har lyst til at
> købe en Acer-skærm...

Opdagede 2 små der sidder lige op ad hinanden da jeg sad og spillede GTA3 ..
Så blev jeg mistænksom og smed et sort billede på skærmen og kunne
pludseligt se en rød lysende plet plus et par hvide mere ... Så jeg er
ihvertfald over de 5... Har snakket med Servicegruppen som der står ved shg
man skal snakke med, men de arbejder ikke længere sammen med Acer .. Acer
har nu åbnet deres egen support-fætter, snakkede så med dem og de vil ha jeg
skal sende min skærm ind til dem hvorefter de så vil kigge på sagen.. Synes
ikke lige det er nogen specielt smart ordning..
Der er flere andre firma'er der sender en en ny skærm hvor der så er noget
returseddel med, hvilket betaler returneringen af den defekte skærm.. Her
skal jeg til at gi de ca 170kr for at få pakken sendt forsigtigt til dem, og
så må man se hvornår man så får en ny .. Ik så fedt , jeg har jo lige købt
skærmen for dælen, så vil jeg dælme da ikke til at gi 200 ekstra for den
dagen efter
Nu har jeg sendt en mail til shg om at jeg synes det må være dem der skal
sørge for ombytningen .. Ellers må jeg jo gøre brug af shg's 7 dages
returret.. Men der får jeg kun "store-credit" ikke pengene tilbage.. Og om
jeg så kan få en anden udgave af samme skærm for den credit er jo lige det
...

Men ud over disse problemer er skærmen KANON .. rigtigt flot billede og
intet skidt at se i spil ...
Måske shg bare gir mig en ny skærm .. Så er alt jo egentligt fint ..

MVH
JRS

ps . Nej i må ikke få nogle af mine punktummer selvom jeg har for mange af
dem !



Tim Christensen (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 19-03-03 13:08

JRS wrote:
> "Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e7760f0$0$137$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>Hvor mange, og hvilke pixelfejl er der?
>>
>>Ifølge Acer skal der være 5 (ikke nærmere specificeret hvilken
>>type) før skærmen betrages som værende defekt, og så skal du
>>kontakte *forhandleren* inden 2 dage efter købet.
>>
>>Ovenstående er i hvert fald nok til at jeg ikke har lyst til at
>>købe en Acer-skærm...
>
>
> Opdagede 2 små der sidder lige op ad hinanden da jeg sad og spillede GTA3 ..
> Så blev jeg mistænksom og smed et sort billede på skærmen og kunne
> pludseligt se en rød lysende plet plus et par hvide mere ... Så jeg er
> ihvertfald over de 5... Har snakket med Servicegruppen som der står ved shg
> man skal snakke med, men de arbejder ikke længere sammen med Acer .

Man har altid ret til at aflevere produktet hvor man har købt det hvis
det har fejl/mangler. Det kan ikke kræves at man sender produktet til
producenten.


>. Acer
> har nu åbnet deres egen support-fætter, snakkede så med dem og de vil ha jeg
> skal sende min skærm ind til dem hvorefter de så vil kigge på sagen.. Synes
> ikke lige det er nogen specielt smart ordning..

Så må du aflevere den hos SHG.

> Der er flere andre firma'er der sender en en ny skærm hvor der så er noget
> returseddel med, hvilket betaler returneringen af den defekte skærm.. Her
> skal jeg til at gi de ca 170kr for at få pakken sendt forsigtigt til dem, og
> så må man se hvornår man så får en ny .. Ik så fedt , jeg har jo lige købt
> skærmen for dælen, så vil jeg dælme da ikke til at gi 200 ekstra for den
> dagen efter

Det skal du heller ikke, SHG _skal_ tage imod skærmen og enten udbedre
fejlen, give dig en ny eller give pengene tilbage.

Mvh

Tim



JRS (19-03-2003)
Kommentar
Fra : JRS


Dato : 19-03-03 17:18


"Tim Christensen" <icecone@eson.dk> skrev i en meddelelse
news:3e785d9e$0$52184$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Det skal du heller ikke, SHG _skal_ tage imod skærmen og enten udbedre
> fejlen, give dig en ny eller give pengene tilbage.

Ja, det er sku sidste gang jeg har handlet ved de hoveder ..
Sendte en mail til dem for at bekræfte at jeg kunne komme og få skærmen
byttet. Nu får jeg så en mail tilbage hvor der blot står følgende : "
Hej, suport på acer håndteres nu af acer selv, deres telefonnummer er:
38 48 73 42"
Det her har fanme ikke noget med support at gøre, men at de har solgt mig en
defekt skærm .. Sku da utroligt man skal til at derned og slå i bordet ...
Har desuden skrevet i mailen til dem at jeg allerede har snakket med Acer,
men alligevel får man den slags "godav' mand økseskaft" svar tilbage

MVH
JRS



Dr.Ralph (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Dr.Ralph


Dato : 19-03-03 17:29

> Ja, det er sku sidste gang jeg har handlet ved de hoveder ..
> Sendte en mail til dem for at bekræfte at jeg kunne komme og få skærmen
> byttet. Nu får jeg så en mail tilbage hvor der blot står følgende : "
> Hej, suport på acer håndteres nu af acer selv, deres telefonnummer er:
> 38 48 73 42"
> Det her har fanme ikke noget med support at gøre, men at de har solgt mig en
> defekt skærm .. Sku da utroligt man skal til at derned og slå i bordet ...
> Har desuden skrevet i mailen til dem at jeg allerede har snakket med Acer,
> men alligevel får man den slags "godav' mand økseskaft" svar tilbage
>
> MVH
> JRS

Køb ALTID skærme over nettet - så har man fuld 14 dages returret - og
dermed 14 dage til at inspicere skærmen for fejl - og finder man bare èn
pixel fejl - så sender man hele molevitten tilbage i hovedet på dem - no
questions asked.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

JRS (19-03-2003)
Kommentar
Fra : JRS


Dato : 19-03-03 19:55

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
news:ghoxye71t8ij$.1nsnc4vbpg50w.dlg@40tude.net...
> > Ja, det er sku sidste gang jeg har handlet ved de hoveder ..
> > Sendte en mail til dem for at bekræfte at jeg kunne komme og få skærmen
> > byttet. Nu får jeg så en mail tilbage hvor der blot står følgende : "
> > Hej, suport på acer håndteres nu af acer selv, deres telefonnummer er:
> > 38 48 73 42"
> > Det her har fanme ikke noget med support at gøre, men at de har solgt
mig en
> > defekt skærm .. Sku da utroligt man skal til at derned og slå i bordet
....
> > Har desuden skrevet i mailen til dem at jeg allerede har snakket med
Acer,
> > men alligevel får man den slags "godav' mand økseskaft" svar tilbage
> >
> > MVH
> > JRS
>
> Køb ALTID skærme over nettet - så har man fuld 14 dages returret - og
> dermed 14 dage til at inspicere skærmen for fejl - og finder man bare èn
> pixel fejl - så sender man hele molevitten tilbage i hovedet på dem - no
> questions asked.
>

Var også min mening at gøre det på den måde.. Men der skal man jo så også
igen til at betale 2 gange porto hvis der er noget i vejen .. Syntes også
shg var til at snakke med og fik da også lov at teste skærmen før jeg tog
den med hjem .. At jeg så først så fejlene da jeg kom hjem .. tjaa..
Men det skal lige siges at jeg faktisk nu har fået dem til at bytte skærmen
... Efter en længere veksling af mails har jeg fået lov at komme med den
imorgen og få en ny med mig med det samme .
Bundede vist i en misforståelse omkring at de mente Acer havde en DOA
service, så de blot ville sende mig en skærm så jeg havde den inden 24 timer
... Dette havde de dog ikke, som det fremgår af mine tidligere posts, og da
shg-fætteren forstod dette var der da heller ingen ko på isen
Måske shg alligevel ikke er helt tabt bag af en vogn.. De blev blot sat pænt
af den --

MVH
JRS - som nu elskede sin nye skærm, hvis det ikke var for pixelfejlene..



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408875
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste