Morgenmadsprodukter
Fra : Katjastrofen

Dato : 18-03-01 00:06

Ja, jeg er lidt forvirret...

Kelloggs, det morgensmadsprodukt, vi alle er bekendte med, Fortæller os, at
hvis vi vil holde den slanke linie [implicit at vi taber os hvis vi spiser
dette produkt]. Jeg taler her om Kelloggs Special K!

Den anden dag, da jeg så var i supermarkedet at handle.. Tænkte jeg, at jeg
lige ville kigge bag på Special K pakken.. og nu må i ikke hænge mig op på
talene.. fordi, det er ikke sikkert de er helt korrekt

men der stod noget lign, at i en 30 grams potion med 1½ el. 2½ dl letmælk,
var 160 kalorier, 9 proteiner, 29 kulhydrater og 1,5 gram fedt..
Dette synes jeg lignede meget, de andre produkter jeg havde spist [Spiser
normalt ikke Kelloggs produkter!
Jeg tænkte jeg så lige ville kigge på Kellogs alm Cornflakes! ..
Den indeholdte pr 30 grams potion, med samme del mælk
også 160 kalorier 7 proteiner, 31 kulhydrater og 1,5 gram fedt!

Og når jeg så står og tænker mig lidt om, synes jeg egentlig den forskel er
ret ubetydelig!

Nogen der kan forklare mig, om det har den store virkning, at man køber
special K frem for Cornflakesne ??

Faktisk vil jeg gerne, vide, om hvilket morgenmadsprodukt i kan fremhæve som
godt! - spiser pt Fitness fra Nestle :) - og er egentlig godt tilfreds, men
hvis nogle.. har nogle gode forslag, ville det jo være rart, at kunne
variere sin morgenmad *gG*

Puhh et længere afhandling om morgenmadsprodukter :)

KatjaStrofen!

Fra : Christina Jensen

Dato : 02-04-01 09:52

Jeg er selv igang med kost omlægning og der er special K et godt morgenmads
produkt da den jo kun indeholder 1,5 g fedt. Det er det fedt indhold man
skal holde sig til og dertil skal man have ca 160/210 kal. Så det er bare
godt

\\\|///
\\ ~ ~ //
(@ @)
-----------oOOo-(_)-oOOo----------
Christina Jensen
E-Mail: caeg5@hotmail.com
------------------Oooo.-----------
.oooO ( )
( ) ) /
\ ( (_/
\_)

Fra : Peter Westh

Dato : 02-04-01 12:08

Special K indeholder flere fibre end cornflakes og skulle få blodsukkeret
til at stige væsentligt langsommere end disse. Dette skulle give en længere
mæthedsfornemmelse, men YMMV, som de siger.

MVH

Peter

Fra : Henning Makholm

Dato : 02-04-01 19:06

Scripsit "Peter Westh" <pwesth@hum.ku.dk>

> Special K indeholder flere fibre end cornflakes

Ikke da jeg tjekkede varedeklarationer i suparmarkedet i lørdags.
Da kunne jeg faktisk ikke få øje på nogen videre forskel på
Special K og cornflakes.

(Og jeg endte med at købe noget ikke-Kelloggs fiberklidsnask
36% i en stor gul tetrapakkarton. Det smager udmærket og
holder sig under 10 MJ/kg. Men mange andre produkter der
når over 20-30 % fiber smager kun af savsmuld).

--
Henning Makholm "Hører I. Kald dem sammen. Så mange som overhovedet
muligt. Jeg siger jer det her er ikke bare stort. Det er

Fra : Peter Westh

Dato : 02-04-01 20:21

> Scripsit "Peter Westh" <pwesth@hum.ku.dk>

Sorry, du har ret - jeg forveksler Special K med AllBran

Men stadig, de kloge siger at Special K få blodsukkeret til at stige
langsommere end cornflakes. Special K har et glykemisk index på 54, medens
Cornflakes har et på 83.

Se http://www.mendosa.com/gilists.htm.

MVH

Peter

Fra : Morten Dall

Dato : 02-04-01 22:11

hvad med Nesstel fitness, er de gode eller hvad ??

mvh Morten Dall

Fra : Katjastrofen

Dato : 03-04-01 09:55

Morten Dall <mrdall@knus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:XR5y6.13525$o4.692146@news010.worldonline.dk...
> hvad med Nesstel fitness, er de gode eller hvad ??
>
> mvh Morten Dall

Nestle's morgenmadsprodukt Fitness - vil jeg egentlig lidt anbefale, men det
er pga smagen, og den er jo i bund og grund individuel, så det kan du
alligevel ikke bruge til noget *GG*

Men jeg kan fortælle dig at nestle indeholder - pr 100 gram
Energi 1540 kj/360 kcal
Protein 7,5 g
kulhydrat 80 g
heraf sukkerarter 17 g
fedt 1,3 g
heraf mættede fedtsyrer 0,3 g
kostfibre 6,7 g
Natrium 0,5 g

Katjastrofen!

Fra : Niels Henriksen

Dato : 03-04-01 10:41

> [...]
> hvis vi vil holde den slanke linie [implicit at vi taber os hvis vi spiser
> dette produkt]. Jeg taler her om Kelloggs Special K!

Hvis du lytter efter når de kommer med reklamen om det, så siger de
"kombineret med motion".... på den måde kan man da spise næsten alt og
stadig holde den slanke linie.

--
Niels Henriksen

Fra : Katjastrofen

Dato : 03-04-01 09:48

> Hvis du lytter efter når de kommer med reklamen om det, så siger de
> "kombineret med motion".... på den måde kan man da spise næsten alt og
> stadig holde den slanke linie.
> Niels Henriksen

Ja - Men nu ønskede jeg egentlig blot, at fremhæve, at der reelt set ingen
forskel er mellem disse produkter, og at folk derfor, ligeså godt kan købe
det billigste [Medmindre de finder prestige i at købe et specielt mærke] -
Min pointe var kort og godt, at man nemt kan spare penge, uden det går ud
over helbredet!! *gG*
Og så var det også lige et spark til virksomhederne, som da ikke behøver at
udnytte folk så grovt, at de sælger næsten samme produkt, men at de giver
det nye produkt, et helt anden og "usandværdigt" image

katjastrofen!

Som er glad for der endelig kom lidt gang i det her indlæg :)