Battlefield 1942. Psykopat systemkrav?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 16-02-03 16:40

Jeg kan ikke spille Batllefield 1942 på min P4 1,8 geforce3 ti200 386 RAM?
Jeg har ikke noget problem med RTCW og MOHAA, jeg har ovenikøbet overclocket
grafikkortet til 200@420.
Det hakker og fryser selv ved 800X600 og alt i lavest.
Nogen der har samme problem, eller kan man patche sig ud af det? (jeg har
patch 1.2 (mener jeg den hedder)).

Mvh Thomas

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 16-02-03 17:27

> [...]
> Det hakker og fryser selv ved 800X600 og alt i lavest.
> Nogen der har samme problem, eller kan man patche sig ud af det? (jeg har

Selv min XP1800+, 256mb DDR-ram, GF4 MX440 64mb DDR kører det i 1024*768
maxed out details, 100% flydende... Tror dine RAM kan være problemet, det
var mit problem førhen, hvorefter jeg skiftede RAM - og så var der ingen
problemer

// Troels

Fra : ras2

Dato : 16-02-03 17:32

On 2003-02-16 15:39:36 GMT, Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk>
wrote in <b2obbn$2aj0$1@news.cybercity.dk>:

> [...]
> grafikkortet til 200@420.
> Det hakker og fryser selv ved 800X600 og alt i lavest.

Hvad med sound acceleration? Du kunne prøve at skrue ned for den (nederste
eller næstnederste trin); det har hjulpet en del folk.

> Nogen der har samme problem,

Mange.

> eller kan man patche sig ud af det? (jeg har patch 1.2 (mener jeg den
> hedder)).

Der er vist en 1.3 patch.

-R.
--
[SFX: Nick Cave & The Bad Seeds - John Finn's Wife - Henry's Dream]

Fra : MaRk

Dato : 16-02-03 17:36

Hej

Dit lydkort kan være problemet.
rod lidt rundt med lyd indstillingerne.

Måske kan det være din ram.

Prøv også den nye 1.3 patch.

Mvh
Mark

Fra : MaRk

Dato : 16-02-03 17:37

er det iøvrigt sd eller ddr??

Hvis det er ddr burde det ikke være problemet.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 16-02-03 18:09

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> er det iøvrigt sd eller ddr??

SD.

Mvh Thomas

Fra : MaRk

Dato : 16-02-03 23:18

> "MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> >
> SD.

oki, så skal der nok flere ram til.

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 17-02-03 00:04

> oki, så skal der nok flere ram til.

Sludder og vrøvl. DDR-ram er ca. 20% hurtigere end SD-ram. Det, der tæller
ved RAM, er mængden af den. Min maskine havde tidl. 256 mb SD-133 ram, og
kørte spillet flydende, som beskrevet i 1024*768, maxed out detaljer. Så det
er ikke hans ram-mængde der er gal.

Thomas:

- Har du nyeste Detonator-driver?
- Har du nyeste DirectX (9.0)?
- Har du installeret lydkortdrivere fra producenten?
- Har din maskine problemer udover med BF1942?

// Troels

Fra : MaRk

Dato : 17-02-03 13:50

"Troels Plougmann Olsen" <troels.o@hard-news.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kørte spillet flydende, som beskrevet i 1024*768, maxed out detaljer. Så

Ok, fortalte snakkede bare af egen effaring.

Ellers må han jo prøve nogen af de andre ting jeg har sagt/andre.

Fra : LazyJones

Dato : 17-02-03 21:32

Jeg skulle jo også lige prøve spillet.

Installation gik fint.
Indledningen er ganske stemningsfuld.
Opsætning er simpelt.
Første mission loades... Går i stå halvvejs på indikatoren.
Reboot. Retry. Samme resultat.

Sænker video-detaljer til MEDIUM, skruer ned for lyd-detaljer
og afklikker hardware-acceleration under lyd-detaljer.
Intro hakker. Kommer ind i missionen. Hakker. Fryser.
Reboot. Retry. Samme resultat.

Video til LOW, slukker al lyd, hiver låget af kabinettet, åbner
siden, skruer op for CPU-blæseren og åbner vinduet til vintervejret.

- Nu fryser JEG, men jeg kommer ind i missionen, det hele
kører glidende, selv da jeg tænder for lyden igen.

Konklusion:
Mit video-kort havde varme-problemer. Men havde lyden noget
at sige også?

Jeg kan sagtens forstå at selv min maskine knækker på spillet,
det er jo video-kortene der trækker det hele efterhånden, så
hvad hjælper en AMD XP 1400MHz med 512MB DDR RAM, når video-
kortet er et sølle ASUS GeForce3 ti200 med 64MB DDR RAM i et
tætpakket kabinet på et varmt værelse.

I morgen vil jeg håbe på endnu koldere vejr, og forsøge at
få lidt bedre opløsning og lyd.

--
2002 : Afghanistan
2003 : Iraq