Max Payne! Hjælp!
Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 13-02-03 01:13

Er stadig i Episode 1 men Chapter 7!
Jeg har lige skud ham jeg jagtede, men nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre?
Nogen som kan hjælpe?

--
/ Rasmus Broholm Andersen [9900]

Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 13-02-03 01:45

Det skal siges at jeg har prøvet at finde svaret i en walkthrough (
http://www.3drealms.com/max/walkthrough/secret11.html ), men her slutter man
med at dræbe ham man har jagtet - min slutter ikke her! Jeg løber bare rundt
i banen, men der er ingen tilbage at skyde! HJÆLP!

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 13-02-03 11:05

Rasmus Broholm Andersen wrote:
> [...]
> med at dræbe ham man har jagtet - min slutter ikke her! Jeg løber bare rundt
> i banen, men der er ingen tilbage at skyde! HJÆLP!

Prøv og gå en save tilbage og nak ham igen, det lyder lidt som en bug.
Hent også opdateringen på nettet hvis du ikke har den.

Mvh

Bruno

Fra : Gerner

Dato : 13-02-03 13:17

On Thu, 13 Feb 2003 01:13:20 +0100, "Rasmus Broholm Andersen"
<rasmusb(NOSPAM)@dbs.dk> wrote in dk.spil.computer:

>Er stadig i Episode 1 men Chapter 7!
>Jeg har lige skud ham jeg jagtede, men nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre?
>Nogen som kan hjælpe?

Er spillet ikke et FPS ? Så er der en gruppe til den slags.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Per N

Dato : 13-02-03 13:58

On Thu, 13 Feb 2003 13:16:56 +0100, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

>Er spillet ikke et FPS ? Så er der en gruppe til den slags.

Nej Verner, definitionen på en FPS er jo netop at det spilles i
første person, deraf navnet "First Person Shooter".
Max Payne spilles IKKE i første person. "Kameraet" hænger
hele tiden nogen meter bag Payne, så om noget må spillet
vel kaldes et SPS ( Second Person Shooter ).

Fra : Rune Manscher

Dato : 13-02-03 14:09

"Per N" <nospam@invalid> wrote in message

> [...]
> hele tiden nogen meter bag Payne, så om noget må spillet
> vel kaldes et SPS ( Second Person Shooter ).

Eller hvad man normalt kalder sådan nogen, nemlig 3rd person shooter :)

*Rune

Fra : Simon Nejmann

Dato : 14-02-03 14:15

On Thu, 13 Feb 2003 14:09:23 +0100, "Rune Manscher"
<manscher@hotmail.com> wrote:

>"Per N" <nospam@invalid> wrote in message

>Eller hvad man normalt kalder sådan nogen, nemlig 3rd person shooter :)

Yup.

Hvis du står og snakker med en person (eller på anden måde interagerer
med ham/hende), så er 1. person dig - altså er en 1. person shooter en
hvor man ser ud af øjnene på den man styrer (Quake 1-3, Unreal 1,2)

2. person i samtalen er den man taler med. Så en 2. person shooter må
være en hvor man ser ud gennem øjnene på den man skyder på...!?
(bliver ikke brugt i nogen spil (?) - se link nedenfor :) )

3. person er en tredie person (deraf navnet), der ikke er involveret i
samtalen men bare ser på. (Alone in the dark serien, Resident Evil
(1?),2,3 og i udpræget grad i The Devil Inside hvor man er i tv og
faktisk bliver fulgt rundt af en kameramand)

Der er AFAIK ikke noget der hedder 4. person.

Grunden til at jag ikke tog Max Payne, Tomb Raider, Hitman osv. med
som eksempler på 3. person er, at de er godtnok set fra et 3. persons
perspektiv, men samtidigt er kameraet låst til at kigge i samme
retning som 1. person. Så hvis man skal være pedantisk, så er de en
blanding af 1. og 3. person spil.

En lille tegneserie der har lidt med sagen at gøre:
http://www.dragon-tails.com/comics/archive.php?date=030207

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Gerner

Dato : 14-02-03 16:32

On Fri, 14 Feb 2003 14:15:03 +0100, Simon Nejmann <snejmann@worldonline.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>2. person i samtalen er den man taler med. Så en 2. person shooter må
>være en hvor man ser ud gennem øjnene på den man skyder på...!?
>(bliver ikke brugt i nogen spil (?) - se link nedenfor :) )

Mange flysims har en knap til at se fra den man skyder på view. Så har man
affyret et A-A misil kan man se den komme farende i det fly man har skudt på.
Det samme for A-G misiler.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Gerner

Dato : 13-02-03 17:48

On Thu, 13 Feb 2003 13:58:20 +0100, Per N <nospam@invalid> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>hele tiden nogen meter bag Payne, så om noget må spillet
>vel kaldes et SPS ( Second Person Shooter ).

Hvorfor skal du svine folk til blot fordi de spørger om noget ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Per N

Dato : 13-02-03 18:19

On Thu, 13 Feb 2003 17:47:32 +0100, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

>Hvorfor skal du svine folk til blot fordi de spørger om noget ?

Øh, hvad i alverden fabler du om ?

Du spurgte om Max Payne var et FPS spil og jeg forsøgte
at komme med en rimeligt uddybende forklaring på hvorfor
det ikke kan kaldes et FPS spil.
Hvor pokker ser du nogen som helst fornærmende i det ?

Mon ikke der er et eller andet du har fået helt forkert fat i ?

mvh PN

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 13-02-03 18:31

Gerner wrote:
> On Thu, 13 Feb 2003 13:58:20 +0100, Per N <nospam@invalid> wrote in
> dk.spil.computer:

> Hvorfor skal du svine folk til blot fordi de spørger om noget ?

Den sætning havde jeg godt nok aldrig troet jeg skulle høre fra dig. Er det
ikke dit trademark at svine folk til, der spørger om noget?

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Kasper Aae

Dato : 15-02-03 19:28

On Thu, 13 Feb 2003 18:31:03 +0100, "Jacob Skaaning"
<jskaaning@email.dk> wrote:

>Den sætning havde jeg godt nok aldrig troet jeg skulle høre fra dig. Er det
>ikke dit trademark at svine folk til, der spørger om noget?

Jo, for derefter at få det til at se ud som om at det er DEN ANDEN
der kaster med mudder. Det er åbenbart umuligt for ham at indrømme
det, når han tager fejl.

--
Kasper

Fra : Gerner

Dato : 15-02-03 20:30

On Sat, 15 Feb 2003 19:28:14 +0100, Kasper Aae <nospammm@for.me> wrote in
dk.spil.computer:

>Jo, for derefter at få det til at se ud som om at det er DEN ANDEN
>der kaster med mudder. Det er åbenbart umuligt for ham at indrømme
>det, når han tager fejl.

Har du ikke noget svært ved at påstå ovenstående ?
Jeg har skrevet 6 indlæg i denne tråd (incl. denne) og fået 4 beskidte svar.
Hvilke af mine indlæg indeholder mudderkast ?
Kan dit og de 3 andres ikke opfattes som mudderkast ? Jo, og derfor er det
rimeligt at jeg skulle svare med samme slags mudder. Lige for lige.
Iøvrigt er de 4 indlæg fra lige så mange idioter, OT.
Så, nu kastede jeg mudder, men det var altså mig der startede ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Peter M

Dato : 15-02-03 20:55

> [...]
> Iøvrigt er de 4 indlæg fra lige så mange idioter, OT.
> Så, nu kastede jeg mudder, men det var altså mig der startede ?

Ja ja Verner, det er vis dig der ikke er alt for hurtig. Han hentyder jo
ikke til indlæg her, men generelt.

Desuden er dit "forsvar" med at:

> [...]
>affyret et A-A misil kan man se den komme farende i det fly man har skudt

det mest latterlige jeg endnu har læst her. Indrøm dog at du ikke har ret, i
stedet for at sammenlign 2. persons shooters med A-A missiler!!!!??

Ud over det mener jeg, at det er en skam at personer som dig skal være med
til at skræmme nye bruger af denne ellers fremragende gruppe væk. Det er jo
ikke sikkert at alle lige kender alle de grupper der findes, og hvis man har
spørgsmål omkring computerspil er denne gruppe jo nærliggende at prøve. Og
ja, det er fint at du gør dem opmærksom på, at der findes mere specifikke
grupper, men prøv dog at gøre det i en positiv tone.

Ud over dette, vil jeg samtidig gøre opmærksom på, at Gerner også kommer med
konstruktive kommentarer og hjælp, og dermed ikke udelukkende kan opfattes
som en "pest".

Det var alt

Venlig Hilsen
Peter (der ikke vil involveres mere i mudderkastning og derfor ikke svarer
mere i denne tråd)

---

Fra : Gerner

Dato : 15-02-03 22:28

On Sat, 15 Feb 2003 20:55:04 +0100, "Peter M" <non@hotmail.com> wrote in
dk.spil.computer:

>svar.

>Ja ja Verner, det er vis dig der ikke er alt for hurtig. Han hentyder jo
>ikke til indlæg her, men generelt.

Det må du snakke med ham verner om. Og hvad gælder for min del, så er det jeg
har skrevet også generelt.

>Desuden er dit "forsvar" med at:

(for)svar ? Det var netop et svar.

>på.
>
>det mest latterlige jeg endnu har læst her. Indrøm dog at du ikke har ret, i
>stedet for at sammenlign 2. persons shooters med A-A missiler!!!!??

Det mest lattelige er din misforståelse af hvad jeg skrev. Jeg sammenligner
views fra ens eget fly til modstandernes fly, og ja man kan også i visse flysim
skifte til view fra misilet, og hvilket view kan det så kaldes ? Misilview ?

>Ud over det mener jeg, at det er en skam at personer som dig skal være med
>til at skræmme nye bruger af denne ellers fremragende gruppe væk. Det er jo

Jeg vil tro dine og andres angrep på enkeltpersoner i alle grupper du og dine
"venner" frekventere er mere skræmmende end mine svar på jeres tilsvininger.
Hvad i ikke fatter er at disse indlæg er OT
..
>ikke sikkert at alle lige kender alle de grupper der findes, og hvis man har

Så kan man jo heller ikke finde denne gruppe, eller er det for logisk ?
Mener du folk er så dumme at de ikke kan skrolle i en gruppeliste ?
Er det styregruppen der er dumme nok til at godkende navngivning af grupper så
det er umuligt at finde ud af hvad en gruppe er til for ? Hvad skal man med
fundatser ? Er de for svære at læse hvad gruppens emne er ?
Og alle dk grupper er samlet i listen så hvor svært kan det være at finde dk
grupperne ?
Jeg ved heller ikke lige hvad den sætning har at gøre med noget i denne gruppe
da spørgsmålet jo blev forklaret som værende ok til denne gruppe. Er du
forvirret ?

>spørgsmål omkring computerspil er denne gruppe jo nærliggende at prøve. Og
>ja, det er fint at du gør dem opmærksom på, at der findes mere specifikke
>grupper, men prøv dog at gøre det i en positiv tone.

Hvorfor det ? Og hvor er det negative ? Kun i din og dine "venners" fantasi.

>Ud over dette, vil jeg samtidig gøre opmærksom på, at Gerner også kommer med
>konstruktive kommentarer og hjælp, og dermed ikke udelukkende kan opfattes
>som en "pest".

Men det er folk der blot angriper andre i en tråd og som er fuldstændig OT.
Folk der kalder en noget andet end det der er rigtigt. Og når man så svarer igen
så peger de og siger "han begyndte", hvilet er løgn som jeg har påvist gang på
gang.

> [...]
>
>Venlig Hilsen
>Peter (der ikke vil involveres mere i mudderkastning og derfor ikke svarer

Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Kasper Aae

Dato : 16-02-03 00:05

On Sat, 15 Feb 2003 20:30:28 +0100, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

>Har du ikke noget svært ved at påstå ovenstående ?
>Jeg har skrevet 6 indlæg i denne tråd (incl. denne) og fået 4 beskidte svar.
>Hvilke af mine indlæg indeholder mudderkast ?

Jeg snakker om din adfærd på Usenet generelt, ikke udelukkende i denne
tråd. Du spørger (temmeligt retorisk) om Max Payne ikke er et FPS, og
hinter fejlagtigt at forfatteren har sendt indlægget til den forkerte
gruppe, hvorefter Per M fortæller dig at Max Payne IKKE er et FPS, og
forklarer hvorfor (han slutter endda sit svar med en smiley), hvilket
du får til at "han sviner dig til" (?!).

--
Kasper

Fra : Gerner

Dato : 16-02-03 13:37

On Sun, 16 Feb 2003 00:04:31 +0100, Kasper Aae <nospammm@for.me> wrote in
dk.spil.computer:

>Jeg snakker om din adfærd på Usenet generelt, ikke udelukkende i denne

Det samme gør jeg, jeg bruger bare disse tilfælde til at give eksempler på de
forkerte påstande om at det er mig der starter mudderkast på usenet.

>tråd. Du spørger (temmeligt retorisk) om Max Payne ikke er et FPS, og

Hvor får du den fra ? At jeg spørger retorisk ? Jeg kunne faktisk ikke huske
det og havde ikke adgang til at se det selv. På nuværende tidspunkt er Max Payne
et ældgammelt spil. Efter at have fået fat i spillet har jeg da forsøgt at løse
problemet.

>hinter fejlagtigt at forfatteren har sendt indlægget til den forkerte

Jeg hinter ikke noget, jeg fortæller at hvis..... o.s.v.

>gruppe, hvorefter Per M fortæller dig at Max Payne IKKE er et FPS, og
>forklarer hvorfor (han slutter endda sit svar med en smiley), hvilket
>du får til at "han sviner dig til" (?!).

Nå, men hvem henvender han sig til ?
Og hvorfor er netop det navn en tilsvining tror du ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Per N

Dato : 16-02-03 14:06

On Sun, 16 Feb 2003 13:37:17 +0100, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

>Nå, men hvem henvender han sig til ?
>Og hvorfor er netop det navn en tilsvining tror du ?

Jeg henvendte mig til dig. Det kunne da vel for pokker ikke
misforståes. Det var dit indlæg jeg svarede på.

Men nu synes jeg altså at det er på tide at du tager dig
sammen og forklarer hvorfor du mener at jeg har svinet
dig til, når det eneste jeg har gjort er at svare pænt og
høfligt på dit spørgsmål. Nu er det sgu snart lige før at
jeg begynder at blive en anelse irriteret.

mvh Per

Fra : Simon Nejmann

Dato : 16-02-03 19:41

On Sun, 16 Feb 2003 14:05:30 +0100, Per N <nospam@invalid.mail> wrote:

> [...]
>høfligt på dit spørgsmål. Nu er det sgu snart lige før at
>jeg begynder at blive en anelse irriteret.

Citat: "Nej Verner, definitionen på...".

At kalde Gerner for Verner er altså ikke det mest høflige man kan
gøre...
Hvis du gjorde det med vilje, så kan jeg godt forstå at Gerner er sur.
Men hvis det var en tastefejl, som du ikke havde opdaget, så sig "Ups,
undskyld". Og hvis Gerner mener det han siger med at han ikke vil
indblandes i mudderkastning, så vil han svare noget i retningen af:
"Oh jamen, så var det hele bare en stor misforståelse - sorry" og så
vil tråden her dø ud.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 16-02-03 19:49

Simon Nejmann skrev:

> At kalde Gerner for Verner er altså ikke det mest høflige man kan
> gøre...

Ikke? Det kaldte han ellers sig selv engang.

--
Mvh. Peter
"Step aside everyone! Sensitive love letters are my specialty. 'Dear

Fra : Gerner

Dato : 17-02-03 10:18

On Sun, 16 Feb 2003 19:49:23 +0100, "Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk>
wrote in dk.spil.computer:

>Ikke? Det kaldte han ellers sig selv engang.

Det er den slags løgne der holder svineriet i gang.
Så kast bare mere mudder så får i det samme tilbage.
Om så trådene bliver 3000 indlæg lange.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Poul

Dato : 17-02-03 10:49

On Mon, 17 Feb 2003 10:17:56 +0100, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

>Det er den slags løgne der holder svineriet i gang.
>Så kast bare mere mudder så får i det samme tilbage.
>Om så trådene bliver 3000 indlæg lange.

Hold nu din kæft GeVerner. Du er sgu da nok
det mest hysteriske og paranoide fjols jeg endnu
er stødt på.

Var det mudder nok for dig ?

Fra : Gerner

Dato : 17-02-03 18:46

On Mon, 17 Feb 2003 10:48:57 +0100, Poul <spamme@this.address> wrote in
dk.spil.computer:

>Hold nu din kæft GeVerner. Du er sgu da nok
>det mest hysteriske og paranoide fjols jeg endnu
>er stødt på.
>
>Var det mudder nok for dig ?

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Per N

Dato : 16-02-03 20:25

On Sun, 16 Feb 2003 19:40:48 +0100, Simon Nejmann
<snejmann@worldonline.dk> wrote:
>Citat: "Nej Verner, definitionen på...".
>
>At kalde Gerner for Verner er altså ikke det mest høflige man kan
>gøre...

Vorherre bevares, var det virkelig det hele ?
Ham Gerner er sku da lidt sart hvis han kan
hidse sig sådan op over en uskyldig lille tastefejl.
Men Gerner har måske aldrig selv ramt en forkert tast.

mvh Per

PS: Gerner, du burde købe dine sko et par numre større.

Fra : Kasper Aae

Dato : 16-02-03 22:30

> [...]

>indblandes i mudderkastning, så vil han svare noget i retningen af:
>"Oh jamen, så var det hele bare en stor misforståelse - sorry" og så

Jeg tror ikke du får Gerner til at ytre ordet "undskyld" eller en
afart heraf.

--
Kasper

Fra : Simon Nejmann

Dato : 17-02-03 15:12

On Sun, 16 Feb 2003 22:29:54 +0100, Kasper Aae <nospammm@for.me>
wrote:

>Jeg tror ikke du får Gerner til at ytre ordet "undskyld" eller en
>afart heraf.

Hmm, det kan godt være - men i det mindste prøvede jeg...

Nu skal jeg lige sige, at jeg ikke følger nok med i gruppen her til at
kende til hvordan personerne her i tråden normalt opfører sig. Men af
det jeg kan se her i tråden så er Gerner ikke den eneste der er
allergisk overfor ordet "undskyld"... F.eks. lød Per N's formulering
af "Tastefejl - ups, undskyld" mere som "Tastefejl - er du dum eller
hvad?"

Nå, men da det lader til at jeg er noget nær den eneste her i tråden,
der gerne vil have fred, så tror jeg bare den kommer på ignore - hav
sjov med jeres mudder...

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Per N

Dato : 17-02-03 17:28

On Mon, 17 Feb 2003 15:11:42 +0100, Simon Nejmann
<snejmann@worldonline.dk> wrote:

>F.eks. lød Per N's formulering af "Tastefejl - ups, undskyld"

Hov, jeg skrev ikke undskyld nogen steder. Sku da ikke efter
at blive beskyldt for at svine folk til.

>mere som "Tastefejl - er du dum eller hvad?"

Det sagde du og ikke jeg. Men jeg skal være den første
til at give dig ret. LOL

mvh Per

Fra : Gerner

Dato : 17-02-03 18:49

On Mon, 17 Feb 2003 17:28:03 +0100, Per N <nospam@invalid.mail> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>at blive beskyldt for at svine folk til.

>Det sagde du og ikke jeg. Men jeg skal være den første

Nok snarere dig der er dum. Nej, det er faktisk en konstatering.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jacob Juhl

Dato : 17-02-03 20:21

On Mon, 17 Feb 2003 18:48:48 +0100, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

>Nok snarere dig der er dum. Nej, det er faktisk en konstatering.

Nå nå Verner, hvem er det nu som sviner folk til ?

Fra : Gerner

Dato : 17-02-03 22:35

On Mon, 17 Feb 2003 20:20:43 +0100, Jacob Juhl <JJ@postman.dk> wrote in
dk.spil.computer:

>Nå nå Verner, hvem er det nu som sviner folk til ?

Hvem ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jesper Kilergren

Dato : 19-02-03 14:25

Fra : Rene Juulsgård

Dato : 13-02-03 21:34

> [...]
> Er stadig i Episode 1 men Chapter 7!
> Jeg har lige skud ham jeg jagtede, men nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre?

Helt enig Det er han nok Danmarksmester i, til at svine folk til altså.
:)

Fra : Thomas G

Dato : 14-02-03 12:13

> Er stadig i Episode 1 men Chapter 7!
> Jeg har lige skud ham jeg jagtede, men nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre?
> Nogen som kan hjælpe?

Jeg har gennemført spillet 2-3 gange men det er noget tid siden så kan du
ikke komme med lidt mere forklaring så jeg / vi kan huske hvad det er du
skal gøre ?

mvh Thomas G

Fra : Rasmus Broholm Ander~

Dato : 14-02-03 15:25

> Jeg har gennemført spillet 2-3 gange men det er noget tid siden så kan du
> ikke komme med lidt mere forklaring så jeg / vi kan huske hvad det er du
> skal gøre ?

Jeg tror problemet er en bug! Jeg har skudt Gognitti og set video som følger derefter, men så kommer jeg bare tilbage i banen og der
er ingen andre tilbage!

--
/ Rasmus Broholm Andersen [9900]

Fra : Gerner

Dato : 14-02-03 18:54

On Fri, 14 Feb 2003 15:24:53 +0100, "Rasmus Broholm Andersen"

>Jeg tror problemet er en bug! Jeg har skudt Gognitti og set video som følger derefter, men så kommer jeg bare tilbage i banen og der
>er ingen andre tilbage!

Ja det er en bug, du skal komme til næste level når du har set videoen.
Har du patched med de rigtige patches ?
Jeg ved ikke om du skal have cheat aktiv, men der er en leveljump ved at trykke
på numpad 0

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Gerner

Dato : 14-02-03 16:42

On Fri, 14 Feb 2003 12:12:40 +0100, "Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>ikke komme med lidt mere forklaring så jeg / vi kan huske hvad det er du

Episode 1 hedder vist "The American Dream"
Og chapter 7 hedder "Police Brutality"
Chapter 8 hedder "Ragna Rock"
Har 9 chapters.

Episode 2 hedder vist "A Cold Day In Hell"
Har kun 5 chapters

Episode 3 hedder vist "A Bit Closer to Heaven"
Har 8 chapters

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto