problem med videosekvenser fra cd-rom
Fra : Ole Steiness

Dato : 12-02-03 20:11

Hejsa

Jeg har problemer med at afspille videosekvenser på spil-cd'er på min PC:
Både lyd og billede hakker, og det er lige meget, om jeg bruger den ene
eller den anden CD Rom/brænder. Jeg mistænker Win XP (Pro + service pack)
for at have lavet rav i den på min pc.
Jeg kører med følgende system:

AMD Athlon XP 1800 +
1.53 GHz
512 MB Ram
Sony DVD rom + Cyberdrv RW-brænder
Grafikkort: Matrox Millenium G400

Jeg håber, nogen kan hjælpe med at finde frem til problemets kilde...

Venlig hilsen Ole S.

Fra : David Lebech

Dato : 13-02-03 20:48

"Ole Steiness" <olesteiness@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sony DVD rom + Cyberdrv RW-brænder
> Grafikkort: Matrox Millenium G400
>
> Jeg håber, nogen kan hjælpe med at finde frem til problemets kilde...

Opdater driveren til dit grafikkort.
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/certified/home.cfm
Det er højst sandsynligt ikke dit cd-rom drev men en software-fejl eller
mangel på codec/driver-fil, derfor kan det måske hjælpe med en opdatering af
driveren.

Mvh
David Lebech

Fra : Holger Danske

Dato : 14-02-03 12:06

Ole Steiness wrote:
> [...]
> Sony DVD rom + Cyberdrv RW-brænder
> Grafikkort: Matrox Millenium G400
>
> Jeg håber, nogen kan hjælpe med at finde frem til problemets kilde...

Hej Ole..
Er dit Motherboard med indb. lydkort !?
Hvis ja, eller du har et , hmmm, "skod" lydkort, så slå "hardware acc." lyd
fra, det burde være det !!

Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
-- Cum insantientibus fuere necesse est --

Fra : Ole Steiness

Dato : 14-02-03 18:24

Tak for de mange gode råd. Desværre løser det ikke noget for mig - har også
prøvet at opgradere alle drivere.

Det er tilsyneladende .bik-formatet, jeg har problemer med, når spillet
afkoder disse for at afspille dem: Lyden hakker, og det gør billedet
også.... øv.

Fra : David Lebech

Dato : 15-02-03 03:45

> [...]
>
> Det er tilsyneladende .bik-formatet, jeg har problemer med, når spillet
> afkoder disse for at afspille dem: Lyden hakker, og det gør billedet

..bik er Rad Game Tools video standard, også kaldet Bink Video. Måske skulle
du prøve at downloade deres Rad Video Tool og lege lidt med det.
http://www.smacker.com/bnkdown.htm

Årsagen til din hakken kan dog også findes ved selve video-filen. Da jeg i
sin tid legede med Smacker/Bink-filer, kan jeg huske, at der stod et sted,
at video-filen ofte dropper nogle frames (billeder) i filmene for at lyden
og billedet skal følge hinanden bedst muligt, og så man får den højeste
hastighed af afspilningen. Dette kan imidlertid føre til en form for hakken,
når den dropper frames. Hvis dit hakken således ikke er overdreven, så
skyldes det nok selve video-formatet, og du bliver derfor nødt til at leve
med det. Er dette udelukket, har jeg desværre ikke andre forslag :(

Mvh
David Lebech