Sammenføring af DISKOS ?
Fra : ERIK

Dato : 17-03-01 22:36

Hej NG

Jeg har et 530 Ltr. med planter. Ca. 40 neon og 20 bundfisk. 2
sommerfugleciklider 4 diskos (8-10 cm.)
Min drøm er en diskosflok på 15-20 stk. i 3-4 forskellige farver.

Kan jeg sætte mindre diskos sammen med dem jeg har, eller skal jeg begynde
helt forfra og finde 3-4 flokke i samme størrelse og sætte dem sammen på en
gang ?

Mvh Erik

Fra : Easter

Dato : 18-03-01 19:42

Hejsa
nej du behøver ikke at kikke så meget på størelsen af dine diskus når du
sætter 2-3 forskellige farver sammen.
det kan dog gå sådan at der er 2 forskellige farver der danner par og for at
undgå dette skal du bare skille den ad før de begynder at kikke sig om efter
en partner.
selv har jeg 3 forskellige farver til at gå sammen eller havde, idag er der
kun 2 farver i mit 430 L. for når jeg sætter 3 farver sammen og man ikke vil
have dem til at danne parpå kryds og tværs skal man bare søre for at de har
3 forskellige størelsen så den ene farve begynder at kikke efter sin partner
6 måndere før nr. 2 farve.

Mvh Brian Bertelsen

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 19-03-01 08:59

"ERIK" <paetsch@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> helt forfra og finde 3-4 flokke i samme størrelse og sætte dem sammen på

15-20 diskus + alle de andre fisk er hvis i overkanten for den størrelse
akvarie.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : N/A

Dato : 21-03-01 08:35

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 21-03-01 08:35

> Tak for svarene.
> Jeg må sige at jeg er lidt nervøs ved at sætte nye diskus sammen med de
> gamle efter at have set hvor hårde de kan være ved hinanden, men når andre
> kan gøre det kan jeg vel også. ( jeg skal nok bare vænne mig til deres
> hakkeordens-kampe)
>
> OK 15-20 er måske i overkanten, så jeg prøver 3 grupper a. 4.

Tror jeg er bedre.

> PS Jeg har lige set din hjemmeside Søren. Den er flot og ret prof.
> Det er ret spændende at se din billedserie med gydende diskus. Tak.

Mange tak :)

Bare roligt der kommer snart flere billeder.