/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Moses Hansen i ilden
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 24-02-03 23:37

Så er den gal for Moses Hansen. Den nok så populære prædikant har
indrømmet mordforsøg og pædofil fortid. Men det siger naturligvis ikke
noget om mandens engagement i øvrigt. Jeg ved bare, at mange herinde
interesserer sig meget for Mose gøren og laden, og der kunne denne nyhed
måske være interessant.

http://www.bt.dk/Rampelys.pl?c=left&aid=129674

--
Mvh
Kevin Edelvang
"Haben Sie mehrere Päpste?"


 
 
Børge Højlund Jensen (25-02-2003)
Kommentar
Fra : Børge Højlund Jensen


Dato : 25-02-03 06:25


"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:b3e6pc$mto$1@sunsite.dk...

Er det ikke dejlig har man taget imod Jesus er man et nyt menneske, det
galle er ej mere.
I dåben begraves det gamle.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside
http://www.nydheder.subnet.dk/

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .



erik larsen (25-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 25-02-03 07:37


"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e5afe32$0$16178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:b3e6pc$mto$1@sunsite.dk...
>
> Er det ikke dejlig har man taget imod Jesus er man et nyt menneske, det
> galle er ej mere.
> I dåben begraves det gamle.

Jow kære Børge, for dem det sker er det en vidunderligt ting Jesus gør.

ErikL

>
> --
> Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
> Se min Hjemmeside
> http://www.nydheder.subnet.dk/
>
> eller http://www.kbc.dk KBC.
> http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
> http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .
>
>



Anders Peter Johnsen (25-02-2003)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 25-02-03 15:05

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e5afe32$0$16178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:b3e6pc$mto$1@sunsite.dk...
>
> Er det ikke dejlig har man taget imod Jesus er man et nyt menneske, det
> galle er ej mere.
> I dåben begraves det gamle.

Så er det man kan være så fræk, og spørge om det ikke bare er et fupnummer,
når sådan en karl hævder at have "mødt Jesus"?

Eller er det bare derfor han er blevet kristen? For at flygte fra fortiden?

Det samme ses jo ustandseligt på amerikanske "death rows", hvor psykopater
af rang konstant påberåber sig at være frelst fordi de efter eget udsagn har
"set lyset". Følgelig frasiger de sig så ETHVERT ansvar fra deres gerninger
i og med at "det var det GAMLE menneske, der gjorde det!"

Mig bekendt er der MASSER af ikke-kristne, der formår at have en
samvittighed og holde sig fra den slags svineri, hvorimod jeg synes det
lugter af dårlig "kristen" bortforklaring (regulært misbrug af doktrinen om
syndernes forladelse) når folk i dèn grad flygter fra deres ansvar for
_egne_ gerninger og hævder at "det var Djævelen, der fik mig til det!" Det
viser jo netop et hyklerisk, dømmende syn på andre ikke-kristne mennesker,
der hedder "De er jo i stand til ALT for de har ikke Jesus ligesom mig!"

Jo, Kristus tilgiver, men det kan godt være lige lovligt svært for alle os
andre, og Kristus holder bare ikke som argument i en retssal!

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Bjarne Karecki (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Bjarne Karecki


Dato : 02-03-03 21:08

AT:
Jesus er en mægtig Herre og Frelser. Det kan ingen være i tvivl om!
eller??? Jesus er i stand til at tilgive alle synder. Det kan ingen
være i tvivl om! eller???
Hvordan var det så lige... en blev stenet imens en ung mand så til og
bifalt det. Denne mand var Saulus (Paulus) Det meste af det nye
testamente er kommet til udelukkende på grund af denne mand. Jesus
mødte ham på hans vej til Damaskus. Han havde fuldmagt til at slå de
kristne ihjeld. Hvis man ser på hans livsstil og den måde den slags
mennesker levede på, ville jeg ikke blive forbavset hvis der var
adskellige unge piger til at opvarme Saulus inden han drog ud og
dræbte de kristne. Og de har ikke været een dag over 15 år.
(Pædofil??? eller). Vi har intet imod at læse de breve Paulus skriver
til os og som er en meget betydelig del af denne verdens kultur! Hele
Kirken inkl alle evangeliske kirkeretninger er afhængige af hans
lærer. Dvs vi accepterer at Jesus tilgav ham for de synder han
gjorde... disse synder har vi glemt men når Moses fortæller om dem
han lavede for 45 år siden, skal han stenes med det samme....Hvem
river lige alle Paulus's breve ud af det nye testamente??? Hvorfor kan
vi mennesker ikke glemme??? hvor er menneske kærligheden? hvor er
troen på at Gud også tilgiver i dag.
Hyklere alle sammen, eller også har i ikke oplevet Jesus i jeres
hjerter endnu! for så var i ikke i tvivl....



"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message news:<3e5b785f$0$16155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e5afe32$0$16178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:b3e6pc$mto$1@sunsite.dk...
> >
> > Er det ikke dejlig har man taget imod Jesus er man et nyt menneske, det
> > galle er ej mere.
> > I dåben begraves det gamle.
>
> Så er det man kan være så fræk, og spørge om det ikke bare er et fupnummer,
> når sådan en karl hævder at have "mødt Jesus"?
>
> Eller er det bare derfor han er blevet kristen? For at flygte fra fortiden?
>
> Det samme ses jo ustandseligt på amerikanske "death rows", hvor psykopater
> af rang konstant påberåber sig at være frelst fordi de efter eget udsagn har
> "set lyset". Følgelig frasiger de sig så ETHVERT ansvar fra deres gerninger
> i og med at "det var det GAMLE menneske, der gjorde det!"
>
> Mig bekendt er der MASSER af ikke-kristne, der formår at have en
> samvittighed og holde sig fra den slags svineri, hvorimod jeg synes det
> lugter af dårlig "kristen" bortforklaring (regulært misbrug af doktrinen om
> syndernes forladelse) når folk i dèn grad flygter fra deres ansvar for
> _egne_ gerninger og hævder at "det var Djævelen, der fik mig til det!" Det
> viser jo netop et hyklerisk, dømmende syn på andre ikke-kristne mennesker,
> der hedder "De er jo i stand til ALT for de har ikke Jesus ligesom mig!"
>
> Jo, Kristus tilgiver, men det kan godt være lige lovligt svært for alle os
> andre, og Kristus holder bare ikke som argument i en retssal!

Kjell I. Johnsen (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Kjell I. Johnsen


Dato : 02-03-03 21:19


"Bjarne Karecki" <bjarne@karecki.com> wrote in message
news:34c8a29b.0303021207.5218e873@posting.google.com...
> AT:
>> Hyklere alle sammen, eller også har i ikke oplevet Jesus i jeres
> hjerter endnu! for så var i ikke i tvivl....

Mt. 7.5 "Din hykler! Ta først bjelken ut av ditt eget øye! Da først vil du
se klart og kan ta flisen ut av din brors øye."

Kjellemann



Christina Puhakka Eg~ (25-02-2003)
Kommentar
Fra : Christina Puhakka Eg~


Dato : 25-02-03 17:02

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev...

> Er det ikke dejlig har man taget imod Jesus er man et nyt menneske,
det
> galle er ej mere.
> I dåben begraves det gamle.

Og hvad så med det menneskelige ansvar? Manden har gjort et barn
fortræd! "Gælder" det så ikke mere, at dette barn kan have fået ødelagt
sit liv? Er alt i skønneste orden, så længe synderen omvender sig? Hvad
med ofret?
(Disse spørgsmål er sådan set generelle til de, som mener som Børge.)

Christina


Andreas Falck (25-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 25-02-03 17:17

Christina Puhakka Egholm <christina@egholm.net> skrev:

> Og hvad så med det menneskelige ansvar? Manden har gjort et barn
> fortræd! "Gælder" det så ikke mere, at dette barn kan have fået
> ødelagt sit liv? Er alt i skønneste orden, så længe synderen
> omvender sig? Hvad med ofret?
> (Disse spørgsmål er sådan set generelle til de, som mener som
> Børge.)

Hvis manden *virkelig* er omvendt og ikke kun (som Anders PJ skriver
om) blot påberåber sig en tilsyneladende omvendelse, da vil
vedkommende naturligvis gøre alt hvad der står i hans magt for at gøre
skaden "god igen", herunder frivilligt at underlægge sig
myndighedernes straffeforanstaltninger.

Forsøger man i kristendommens navn at undvige myndighedernes
straffeforanstaltninger i slige situationer kan man med rette spørge
om vedkommende nu også virkelig er omvendt og virkelig har fundet, og
overgivet sit liv til Jesus!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** *Alle med debatforum* ***


Børge Højlund Jensen (25-02-2003)
Kommentar
Fra : Børge Højlund Jensen


Dato : 25-02-03 21:45


"Christina Puhakka Egholm" <christina@egholm.net> skrev i en meddelelse
news:b3g3sh$kao$1@sunsite.dk...
> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev...


Nej, det barn har kun et at gøre få et nyt liv med Jesus, ja det gælder også
andre så som skatte snydere og andre pæne syndere.
i Guds øjne er de lige så slemme som HR. Hansen pog Jesus er menneskenes
eneste HÅB
--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside
http://www.nydheder.subnet.dk/
se også http://www.kc-herning.dk/
http://www.evangelist.dk/



Kevin Edelvang (25-02-2003)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 25-02-03 22:22

Børge Højlund Jensen wrote:

> Nej, det barn har kun et at gøre få et nyt liv med Jesus, ja det
> gælder også andre så som skatte snydere og andre pæne syndere.
> i Guds øjne er de lige så slemme som HR. Hansen pog Jesus er
> menneskenes eneste HÅB

Du mener forhåbentlig ikke, at ofre for pædofile er syndere for det i
Guds øjne? For så tror vi to i hvert fald ikke på den samme Gud. Ja, så
vil jeg endda gå så langt som til at sige, at du har et meget forkvaklet
syn på Gud.

Jeg håber, du har formuleret dig uheldigt, så jeg har misforstået dig.

--
Mvh
Kevin Edelvang
"Haben Sie mehrere Päpste?"


Christina Puhakka Eg~ (25-02-2003)
Kommentar
Fra : Christina Puhakka Eg~


Dato : 25-02-03 22:29

"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev...

....præcis, hvad jeg selv ville have skrevet. Jeg kunne ikke være mere
enig!

Christina


Andreas Falck (25-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 25-02-03 22:47

Kevin Edelvang <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev:

[ ... ]
> Jeg håber, du har formuleret dig uheldigt, så jeg har misforstået
> dig.

Jeg er meget stærkt overbevist om du har misforstået Børge. Jeg
forstod hans indlæg sådan, at disse ofre, ved at overgive sit liv til
Jesus, på den måde ville kunne få kraft og hjælp til at komme videre i
deres tilværelse. Også de der har udført forbrydelsen kan på samme
måde få hjælp til at komme videre.

Sådan forstod jeg indlæget - og jeg er meget overbevist om at det også
var det Børge mente.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** *Alle med debatforum* ***


Kevin Edelvang (25-02-2003)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 25-02-03 22:57

Andreas Falck wrote:

> Jeg er meget stærkt overbevist om du har misforstået Børge. Jeg
> forstod hans indlæg sådan, at disse ofre, ved at overgive sit liv til
> Jesus, på den måde ville kunne få kraft og hjælp til at komme videre i
> deres tilværelse. Også de der har udført forbrydelsen kan på samme
> måde få hjælp til at komme videre.

Jeg håber, det var det Børge mente. Og i givet fald er jeg da delvis
enig.

Men så burde Børge overveje at gennemlæse sine indlæg, før han sendte
dem. For det var jo ikke det, han skrev, så vidt jeg forstod.

--
Mvh
Kevin Edelvang
"Haben Sie mehrere Päpste?"


Andreas Falck (25-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 25-02-03 23:41

Kevin Edelvang <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev:

[ ... ]
> Men så burde Børge overveje at gennemlæse sine indlæg, før han
> sendte dem. For det var jo ikke det, han skrev, så vidt jeg forstod.

OK, måske har jeg lettere ved at forstå hans lidt "knudrede" sprog! -
gad vide hvorfor

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** *Alle med debatforum* ***


Børge Højlund Jensen (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Børge Højlund Jensen


Dato : 26-02-03 08:05


"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:b3gorp$nso$1@sunsite.dk...
> Andreas Falck wrote:
>

Det er det jeg mener.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside
http://www.nydheder.subnet.dk/
se også http://www.kc-herning.dk/
http://www.evangelist.dk/



erik larsen (28-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 28-02-03 19:38


"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e5c6711$0$16181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:b3gorp$nso$1@sunsite.dk...
> > Andreas Falck wrote:
> >
>
> Det er det jeg mener.

hvad er det for en synd du taler om Børge? arvesynden som man ikke blot kan
vende sig bort fra, glemme eller gå uden om eller er den synd vi gør og som
vi kan lade være med at gøre ved at tage afstand fra den (omvende sig) ??

Man kan bare omvende sig og få tilgivelse for SINE overtrædelser og så mener
du man også har fået tilgivet arvesynden i en enkelt pakkeløsning fra Gud ??

ErikL

>
> --
> Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
> Se min Hjemmeside
> http://www.nydheder.subnet.dk/
> se også http://www.kc-herning.dk/
> http://www.evangelist.dk/
>
>



Børge Højlund Jensen (26-02-2003)
Kommentar
Fra : Børge Højlund Jensen


Dato : 26-02-03 08:04


"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:b3gmp7$44f$1@sunsite.dk...
> Børge Højlund Jensen wrote:


Nej de er ikke syndere fordi de er ofre men det er hos Jesus der er lægedom
ikke ved at vi mennesker råber op.
Mennesker skal der gjort en forbrydelse skal straffes men som bekendt kommer
ingen døde til live ved at vi slå morderen ihjæld.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside
http://www.nydheder.subnet.dk/

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste