/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Jesus fest i Viborg
Fra : Børge Højlund Jensen


Dato : 11-02-03 12:51

http://www.viborgimu.dk/jesusfest/program.asp

så er der Jesus fest i Viborg Lørdag den 1 marts kel. 19 Viborg
Katedralskole.


--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside
http://www.nydheder.subnet.dk/

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .



 
 
erik larsen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 11-02-03 13:59


"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e48e3a0$0$71684$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> http://www.viborgimu.dk/jesusfest/program.asp
>
> så er der Jesus fest i Viborg Lørdag den 1 marts kel. 19 Viborg
> Katedralskole.


hvem er så Peder Kølle ???

ErikL
>
>
> --
> Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
> Se min Hjemmeside
> http://www.nydheder.subnet.dk/
>
> eller http://www.kbc.dk KBC.
> http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
> http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .
>
>



Børge Højlund Jensen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Børge Højlund Jensen


Dato : 11-02-03 22:37


"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e48f397$0$13250$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e48e3a0$0$71684$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > http://www.viborgimu.dk/jesusfest/program.asp
> >
> hvem er så Peder Kølle ???
Jeg mener han er medlem af folkekirken.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside
http://www.nydheder.subnet.dk/

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .



erik larsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 12-02-03 05:52


"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e496cfa$0$71697$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e48f397$0$13250$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3e48e3a0$0$71684$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > http://www.viborgimu.dk/jesusfest/program.asp
> > >
> > hvem er så Peder Kølle ???
> Jeg mener han er medlem af folkekirken.

Og medlem af alt andet også ???

ErikL


>
> --
> Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
> Se min Hjemmeside
> http://www.nydheder.subnet.dk/
>
> eller http://www.kbc.dk KBC.
> http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
> http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .
>
>



Børge Højlund Jensen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Børge Højlund Jensen


Dato : 12-02-03 07:31


"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e49d30e$0$13250$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e496cfa$0$71697$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3e48f397$0$13250$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > >
> > > "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3e48e3a0$0$71684$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > > http://www.viborgimu.dk/jesusfest/program.asp


Med den drejning denne tråd har fået er det vel lige meget om han som jeg
skulle være medlem af skrallespandenes forskønnelse i området omkring sønder
sø sydlige del Jeg har ikke fundet Ham i medlemskartoteket.

men IMU er et godt gæt .

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside
http://www.nydheder.subnet.dk/

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .



Andreas Falck (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 12-02-03 08:13

Børge Højlund Jensen <b-h-j@oncable.dk> skrev:

> Med den drejning denne tråd har fået er det vel lige meget om han
> som jeg skulle være medlem af skrallespandenes forskønnelse i
> området omkring sønder sø sydlige del Jeg har ikke fundet Ham i
> medlemskartoteket.

Godt gået Børge. Dejligt at se at du kan give et kontant svar på en
omgang værre vrøvl!!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
Se mit nye forsøg på at lave en kristen hjemmeside :
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** Begge med debatforum ***


erik larsen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 13-02-03 12:43


"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
news:b2cs4q$knj$1@dknews.tiscali.dk...
> Børge Højlund Jensen <b-h-j@oncable.dk> skrev:
>

>
> Godt gået Børge. Dejligt at se at du kan give et kontant svar på en
> omgang værre vrøvl!!

Hvorfor er det "godt gået", Jeg kan ud fra en Bibelsk regi ikke at se man
skal hoppe og danse fra den ene lærdom til den anden lærdom og som Børge
hopper og danse rundt i alle lærdomme for at5 bevise han har Helligånden.

Men du hopper og danser vel også rundt i herligheden for at finde teologien
der.

FUTT dk.livssyn.newage med jeres "sektelogier"

ErikL

>
> --
> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
> Se mit nye forsøg på at lave en kristen hjemmeside :
> http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
> *** Begge med debatforum ***
>



Børge Højlund Jensen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Børge Højlund Jensen


Dato : 13-02-03 13:01


"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4b84d0$0$13191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:b2cs4q$knj$1@dknews.tiscali.dk...
> > Børge Højlund Jensen <b-h-j@oncable.dk> skrev:


Hvornår er Im blevet newage?

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside
http://www.nydheder.subnet.dk/

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .



Andreas Falck (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 13-02-03 13:07

Børge Højlund Jensen <b-h-j@oncable.dk> skrev:

> Hvornår er Im blevet newage?

Alt hvad Erik kan lide, eller ikke kan forstå, er newage

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***


erik larsen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 14-02-03 07:29


"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
news:b2g1no$s8l$1@dknews.tiscali.dk...
> Børge Højlund Jensen <b-h-j@oncable.dk> skrev:
>
> > Hvornår er Im blevet newage?
>
> Alt hvad Erik kan lide, eller ikke kan forstå, er newage

Jeg er tilfældigt velsignet af Gud så jeg med lethed kan skældne mellem hvad
der er tørt åndsdød sekter og hvad der er tilbedelse af ånden og hvad der er
Åndelig tilbedelse, en velsignelse jeg vil betegne som at bruge sin sunde
fornuft.

Men kære Andreas, du høre til under tør åndsdød sekter uden åndelige gaver
fra Gud ingen helbredelse ingen tungetaler og uden Liv fra Gud givet ved
Helligånden.

FUT dk.livssyn.neweage

ErikL

>
> --
> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
> http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
> http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
> *** Alle med debatforum ***
>



Kevin Edelvang (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 14-02-03 07:37

erik larsen wrote:

> Jeg er tilfældigt velsignet af Gud så jeg med lethed kan skældne
> mellem hvad der er tørt åndsdød sekter og hvad der er tilbedelse af
> ånden og hvad der er Åndelig tilbedelse, en velsignelse jeg vil
> betegne som at bruge sin sunde fornuft.

Det var da godt for dig.

> FUT dk.livssyn.neweage

Hvis du ikke sætter follow-up til dk.livssyn.newage, så lad dog være med
at skrive det.

> ErikL
>
>>
>> --
>> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
>> http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
>> http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
>> *** Alle med debatforum ***

Og citere kan du heller ikke. Læs her, hvorledes du bør tilrette dine
indlæg. Der er jo ingen grund til unødigt at genere andre
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Mvh
Kevin Edelvang


Andreas Falck (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 14-02-03 09:10

Kevin Edelvang <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev:

[ ... ]
>>> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
>>> http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
>>> http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
>>> *** Alle med debatforum ***
>
> Og citere kan du heller ikke. Læs her, hvorledes du bør tilrette
> dine indlæg. Der er jo ingen grund til unødigt at genere andre
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

At han bevidst citerer min signatur med link til mine hjemmesider
skyldes udelukkende at han finder undervisninge fra disse sider som
god bibelsk undervisning, fyldt med Ånd og liv

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***


erik larsen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 14-02-03 10:43


"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
news:b2i87j$okn$1@dknews.tiscali.dk...
> Kevin Edelvang <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev:
>
> [ ... ]
> >>> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
> >>> http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
> >>> http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
> >>> *** Alle med debatforum ***
> >
> > Og citere kan du heller ikke. Læs her, hvorledes du bør tilrette
> > dine indlæg. Der er jo ingen grund til unødigt at genere andre
> > http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
> At han bevidst citerer min signatur med link til mine hjemmesider
> skyldes udelukkende at han finder undervisninge fra disse sider som
> god bibelsk undervisning, fyldt med Ånd og liv

+ med en god undervisning i alle Guds 9 Nådegaver, med helbredelse og
tungetale til alle

Jo Andreas du er ved ar blive en fin herlighedsprædikant

ErikL


>
> --
> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
> http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
> http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
> *** Alle med debatforum ***
>



Andreas Falck (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 14-02-03 10:51

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:

[ ... ]
>> At han bevidst citerer min signatur med link til mine hjemmesider
>> skyldes udelukkende at han finder undervisninge fra disse sider som
>> god bibelsk undervisning, fyldt med Ånd og liv
>
> + med en god undervisning i alle Guds 9 Nådegaver, med helbredelse
> og tungetale til alle
>
> Jo Andreas du er ved ar blive en fin herlighedsprædikant

Ja Erik, det er herligt at tilhøre Jesus og modtage undervisning om
både nådegaver, helbredelse og tungetale. Det er med til at sikre at
man ikke bliver underlagt en forkert ånd i stedet for Guds Helligånd.

Der skal sund, saglig og seriøs undervisning til for at man kan skille
de falske ånder fra Guds Ånd. - *Dét* er der jo nogen der desværre
glemmer!

Og det er da også dejligt at du fortsætter med at reklamere for mine
hjemmesider!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** *Alle med debatforum* ***


erik larsen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 14-02-03 11:27


"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
news:b2ie4t$qt5$1@dknews.tiscali.dk...
> erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:
>
> [ ... ]
> >> At han bevidst citerer min signatur med link til mine hjemmesider
> >> skyldes udelukkende at han finder undervisninge fra disse sider som
> >> god bibelsk undervisning, fyldt med Ånd og liv
> >
> > + med en god undervisning i alle Guds 9 Nådegaver, med helbredelse
> > og tungetale til alle
> >
> > Jo Andreas du er ved ar blive en fin herlighedsprædikant
>
> Ja Erik, det er herligt at tilhøre Jesus og modtage undervisning om
> både nådegaver, helbredelse og tungetale. Det er med til at sikre at
> man ikke bliver underlagt en forkert ånd i stedet for Guds Helligånd.

det er rart at høre at du endeligt har fået alle nådegaver til at fungere,
især Åndsbedømmelsens Nådegave som der åbenbare det falske fra det rigtige,
men hvor mange timer vil du anbefale man beder i tunger hvar dag ??

>
> Der skal sund, saglig og seriøs undervisning til for at man kan skille
> de falske ånder fra Guds Ånd. - *Dét* er der jo nogen der desværre
> glemmer!

Ja er det ikke dejligt at Gud lader Helligånden fortælle os hvad der er
falsk og hvad der er rigtigt, for vi mennesker kan jo ikke selv, vi har
meget at takker Helligånden for.

>
> Og det er da også dejligt at du fortsætter med at reklamere for mine
> hjemmesider!

Ja, og jeg havde også ventet på at du kunne se hvor ireterende de er

ErikL

>
> --
> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
> http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
> http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
> *** *Alle med debatforum* ***
>



Jens Bruun (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 17-02-03 09:42

"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> wrote in message
news:3e4c8cbb$0$71619$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Jeg er tilfældigt velsignet af Gud

Tilfældigt? Sådan en slags uheld-tilfældigt, eller kastede han med
terninger? Nånej, gud kaster jo ikke med terninger jfr. Einstein. Guds
veje er jo af mange grunde totalt og fuldstændigt uransaglige...

--
-Jens B.



erik larsen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 14-02-03 07:13


"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4b88df$0$71688$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e4b84d0$0$13191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
> > news:b2cs4q$knj$1@dknews.tiscali.dk...
> > > Børge Højlund Jensen <b-h-j@oncable.dk> skrev:
>
>
> Hvornår er Im blevet newage?

Men Børge dog, jeg kunne ikke i min vildeste fantasi drømme om at du ville
opgive din åndelighed og medfølgende tungetale MM, for at følge IMs
ungdomsprædikanter.

For du fortæller vel ikke at medlemmer af IM, som du også er blevet til
herlighedens "ånder", og at IM er startet med at dyrke de åndelige
Gudsgivende Nådegaver som Åndsdåb med tungetale osv. og at denne "Jesus
fest" går ud på at udbrede herlighedslæren.

Desuden er der ingen der har sagt at IM er newags, det var dem der hopper og
danser og Andreas der skulle FUTT dk.livssyn.newage med jeres
"sektelogier"

ErikL




>
> --
> Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
> Se min Hjemmeside
> http://www.nydheder.subnet.dk/
>
> eller http://www.kbc.dk KBC.
> http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
> http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .
>
>



Børge Højlund Jensen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Børge Højlund Jensen


Dato : 14-02-03 08:36


"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4c88d6$0$71652$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e4b88df$0$71688$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3e4b84d0$0$13191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > >
> > > "Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
> > > news:b2cs4q$knj$1@dknews.tiscali.dk...
> > > > Børge Højlund Jensen <b-h-j@oncable.dk> skrev:
..

Jeg ved ikke hvad du mener Jesus festen er ikke herlighedslære som efter min
mening er godt frem for stagnations lære. .
Im holder en Jesus fest for at møde de unge med evangeliet om frelse i
Jesus er det ikke godt.
Det vil jeg støtte.
Og det er da herlighed ikke ?
--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside
http://www.nydheder.subnet.dk/

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .



erik larsen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 14-02-03 10:50


"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4c9c6c$0$71674$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e4c88d6$0$71652$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg ved ikke hvad du mener Jesus festen er ikke herlighedslære som efter
min
> mening er godt frem for stagnations lære. .
> Im holder en Jesus fest for at møde de unge med evangeliet om frelse i
> Jesus er det ikke godt.
> Det vil jeg støtte.
> Og det er da herlighed ikke ?

Er Jesus festen ikke herlighedslærer, hvor er så din interesse i IM ? skaber
splid som alle fra herlighedslæren har gjort i næsten alle menigheder landet
over ??

ErikL


> --
> Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
> Se min Hjemmeside
> http://www.nydheder.subnet.dk/
>
> eller http://www.kbc.dk KBC.
> http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
> http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .
>
>



Andreas Falck (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 14-02-03 10:53

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:

[ ... ]
> Er Jesus festen ikke herlighedslærer, hvor er så din interesse i IM
> ? skaber splid som alle fra herlighedslæren har gjort i næsten alle
> menigheder landet over ??

Børge er ikke den der skaber splid nogen som helst steder - snarere
tvært imod!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** *Alle med debatforum* ***


Børge Højlund Jensen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Børge Højlund Jensen


Dato : 11-02-03 22:48


"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e48f397$0$13250$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e48e3a0$0$71684$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > http://www.viborgimu.dk/jesusfest/program.asp
>


Du kan se mere her.

http://www.praiseparty.dk/


--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
http://billedafborge.subnet.dk





Børge Højlund Jensen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Børge Højlund Jensen


Dato : 12-02-03 11:34


"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e48f397$0$13250$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e48e3a0$0$71684$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > http://www.viborgimu.dk/jesusfest/program.asp

Peder Kølle fra Børkop Højskole IM

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside
http://www.nydheder.subnet.dk/

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .




Børge Højlund Jensen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Børge Højlund Jensen


Dato : 12-02-03 22:20


"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e48f397$0$13250$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e48e3a0$0$71684$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > http://www.viborgimu.dk/jesusfest/program.asp
>>
> hvem er så Peder Kølle ???
jeg har lige fået dette brev.


--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside
http://www.nydheder.subnet.dk/

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .

Lidt om Peder Kølle: Han er lærer på Indre Missions bibelskole - Børkop
Højskole. Det betyder at han er på linie med Indre Mission i de
grundlæggende spørgsmål. Peder har læst religionsvidenskab og
massekommunikation på universitetet i Århus.

Hvad angår bibeltroskab, så er det igen på linie med Indre Mission -
bibeltroskaben er meget grundlæggende og Bibelen er helt igennem sand.

Du kan i øvrigt finde lidt mere om ham på bibelskolens hjemmeside.
www.imb.dk

Hvis du har flere spørgsmål til Jesusfest er du meget velkommen til at
spørge, eller du kan komme d. 1/3. Jeg tror at det bliver et brag af en fest
for og med Jesus.

Hvis ikke du har kigget der kan du også se mere på jesusfest.dk

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside
http://www.nydheder.subnet.dk/

eller http://www.kbc.dk KBC.
http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .



Niels Peter (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 11-02-03 14:44

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e48e3a0$0$71684$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> http://www.viborgimu.dk/jesusfest/program.asp
>
> så er der Jesus fest i Viborg Lørdag den 1 marts kel. 19 Viborg
> Katedralskole.
>
>
> --
> Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
> Se min Hjemmeside
> http://www.nydheder.subnet.dk/
>
> eller http://www.kbc.dk KBC.
> http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
> http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .


Tænk, at sådan noget altid sker flere hundrede kilometer fra min ydmyge
bopæl ...
Hvem har lavet den flotte plakat?

Niels Peter


Kjell I. Johnsen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Kjell I. Johnsen


Dato : 11-02-03 16:18


"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message
news:3e48fd03$0$127$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e48e3a0$0$71684$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > http://www.viborgimu.dk/jesusfest/program.asp
> >
> > så er der Jesus fest i Viborg Lørdag den 1 marts kel. 19 Viborg
> > Katedralskole.
> >
> >
> > --
> > Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
> > Se min Hjemmeside
> > http://www.nydheder.subnet.dk/
> >
> > eller http://www.kbc.dk KBC.
> > http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
> > http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .
>
>
> Tænk, at sådan noget altid sker flere hundrede kilometer fra min ydmyge
> bopæl ...
> Hvem har lavet den flotte plakat?
>
> Niels Peter

For Jesus er en distance på flere hundre kilometer neppe noe problem, Og så
er jo Danmark et lille land.

Kjellemann



Niels Peter (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 11-02-03 16:29

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en meddelelse
news:3e4914ac@news.broadpark.no...
>
> "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message
> news:3e48fd03$0$127$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3e48e3a0$0$71684$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > http://www.viborgimu.dk/jesusfest/program.asp
> > >
> > > så er der Jesus fest i Viborg Lørdag den 1 marts kel. 19 Viborg
> > > Katedralskole.
> > >
> > >
> > > --
> > > Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
> > > Se min Hjemmeside
> > > http://www.nydheder.subnet.dk/
> > >
> > > eller http://www.kbc.dk KBC.
> > > http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
> > > http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm
Bibelværkstedet .
> >
> >
> > Tænk, at sådan noget altid sker flere hundrede kilometer fra min
ydmyge
> > bopæl ...
> > Hvem har lavet den flotte plakat?
> >
> > Niels Peter
>
> For Jesus er en distance på flere hundre kilometer neppe noe problem,
Og så
> er jo Danmark et lille land.
>
> Kjellemann

Definer "lille"

Niels Peter


Kjell I. Johnsen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Kjell I. Johnsen


Dato : 11-02-03 16:29


"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message
news:3e4915a8$0$118$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en meddelelse
> news:3e4914ac@news.broadpark.no...
> >
> > "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message
> > news:3e48fd03$0$127$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3e48e3a0$0$71684$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > > http://www.viborgimu.dk/jesusfest/program.asp
> > > >
> > > > så er der Jesus fest i Viborg Lørdag den 1 marts kel. 19 Viborg
> > > > Katedralskole.
> > > >
> > > >
> > > > --
> > > > Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
> > > > Se min Hjemmeside
> > > > http://www.nydheder.subnet.dk/
> > > >
> > > > eller http://www.kbc.dk KBC.
> > > > http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
> > > > http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm
> Bibelværkstedet .
> > >
> > >
> > > Tænk, at sådan noget altid sker flere hundrede kilometer fra min
> ydmyge
> > > bopæl ...
> > > Hvem har lavet den flotte plakat?
> > >
> > > Niels Peter
> >
> > For Jesus er en distance på flere hundre kilometer neppe noe problem,
> Og så
> > er jo Danmark et lille land.
> >
> > Kjellemann
>
> Definer "lille"
>
> Niels Peter

Et lite land. OK?

Kjellemann



Niels Peter (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 11-02-03 16:38

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en meddelelse
news:3e491747$1@news.broadpark.no...
>
> "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message
> news:3e4915a8$0$118$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en
meddelelse
> > news:3e4914ac@news.broadpark.no...
> > >
> > > "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message
> > > news:3e48fd03$0$127$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > > "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:3e48e3a0$0$71684$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > > > http://www.viborgimu.dk/jesusfest/program.asp
> > > > >
> > > > > så er der Jesus fest i Viborg Lørdag den 1 marts kel. 19
Viborg
> > > > > Katedralskole.
> > > > >
> > > > >
> > > > > --
> > > > > Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
> > > > > Se min Hjemmeside
> > > > > http://www.nydheder.subnet.dk/
> > > > >
> > > > > eller http://www.kbc.dk KBC.
> > > > > http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
> > > > > http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm
> > Bibelværkstedet .
> > > >
> > > >
> > > > Tænk, at sådan noget altid sker flere hundrede kilometer fra min
> > ydmyge
> > > > bopæl ...
> > > > Hvem har lavet den flotte plakat?
> > > >
> > > > Niels Peter
> > >
> > > For Jesus er en distance på flere hundre kilometer neppe noe
problem,
> > Og så
> > > er jo Danmark et lille land.
> > >
> > > Kjellemann
> >
> > Definer "lille"
> >
> > Niels Peter
>
> Et lite land. OK?
>
> Kjellemann

Spørgsmål om synsvinkel - jeg synes, Danmark er et stort land, Norge og
Sverige derimod er *enorme*

Niels Peter


erik larsen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 11-02-03 18:25


"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4917b8$0$144$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en meddelelse
> news:3e491747$1@news.broadpark.no...

> > > >
> > > > Kjellemann
> > >
> > > Definer "lille"
> > >
> > > Niels Peter
> >
> > Et lite land. OK?
> >
> > Kjellemann
>
> Spørgsmål om synsvinkel - jeg synes, Danmark er et stort land, Norge og
> Sverige derimod er *enorme*

Men ulands støtten ville være bedre plaseret i N & S end i Zimbabwe,
Sydaftika og Uganda.

ErikL


>
> Niels Peter
>



Niels Peter (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 11-02-03 18:53

"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4931de$0$13238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e4917b8$0$144$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en
meddelelse
> > news:3e491747$1@news.broadpark.no...


> Men ulands støtten ville være bedre plaseret i N & S end i Zimbabwe,
> Sydaftika og Uganda.
>
> ErikL

Øh - hvor kom ulandsstøtte ind i det?

Niels Peter
*som tror Norge og Sverige klarer sig fint uden støtte fra os*


erik larsen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 11-02-03 19:46


"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
news:3e493744$0$143$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e4931de$0$13238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3e4917b8$0$144$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en
> meddelelse
> > > news:3e491747$1@news.broadpark.no...
>
>
> > Men ulands støtten ville være bedre plaseret i N & S end i Zimbabwe,
> > Sydaftika og Uganda.
> >
> > ErikL
>
> Øh - hvor kom ulandsstøtte ind i det?
>
> Niels Peter
> *som tror Norge og Sverige klarer sig fint uden støtte fra os*
>

Det mener Robert Mugabe også, derfor smider han de dansker ud der kan
brødføde landet, lige som S & N har gjort.

ErikL





Niels Peter (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 11-02-03 20:32

"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4944d8$0$13187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e493744$0$143$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3e4931de$0$13238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > >
> > > "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3e4917b8$0$144$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > > "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en
> > meddelelse
> > > > news:3e491747$1@news.broadpark.no...
> >
> >
> > > Men ulands støtten ville være bedre plaseret i N & S end i
Zimbabwe,
> > > Sydaftika og Uganda.
> > >
> > > ErikL
> >
> > Øh - hvor kom ulandsstøtte ind i det?
> >
> > Niels Peter
> > *som tror Norge og Sverige klarer sig fint uden støtte fra os*
> >
>
> Det mener Robert Mugabe også, derfor smider han de dansker ud der kan
> brødføde landet, lige som S & N har gjort.
>
> ErikL

Har Sverige og Norge smidt danskere ud?

Niels Peter
*dybt forbløffet over sine nordiske brødrefolk*


Kevin Edelvang (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 11-02-03 20:49

Niels Peter wrote:

> Har Sverige og Norge smidt danskere ud?

Hm, det har de vel strengt taget i forbindelse med vores tab af
indflydelse i de to lande. Man kan tale om en vis etnisk udrensning. Men
den diskussion hører under ingen omstændigheder til i denne gruppe.

X-FUT: dk.videnskab.historie - svar havner derovre.

Mvh
Kevin Edelvang


erik larsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 12-02-03 05:46


"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
news:3e494e72$0$146$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e4944d8$0$13187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3e493744$0$143$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3e4931de$0$13238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > >
> > > > "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:3e4917b8$0$144$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > > > "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en
> > > meddelelse
> > > > > news:3e491747$1@news.broadpark.no...
> > >
> > >
> > > > Men ulands støtten ville være bedre plaseret i N & S end i
> Zimbabwe,
> > > > Sydaftika og Uganda.
> > > >
> > > > ErikL
> > >
> > > Øh - hvor kom ulandsstøtte ind i det?
> > >
> > > Niels Peter
> > > *som tror Norge og Sverige klarer sig fint uden støtte fra os*
> > >
> >
> > Det mener Robert Mugabe også, derfor smider han de dansker ud der kan
> > brødføde landet, lige som S & N har gjort.
> >
> > ErikL
>
> Har Sverige og Norge smidt danskere ud?

skal vi tilbage i historien skal vi vist forlade DLK

ErikL


>
> Niels Peter
> *dybt forbløffet over sine nordiske brødrefolk*
>



Niels Peter (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 12-02-03 14:06

"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e49d199$0$13268$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e494e72$0$146$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3e4944d8$0$13187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > >
> > > "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3e493744$0$143$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > > "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:3e4931de$0$13238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > > >
> > > > > "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> > > > > news:3e4917b8$0$144$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > > > > "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en
> > > > meddelelse
> > > > > > news:3e491747$1@news.broadpark.no...
> > > >
> > > >
> > > > > Men ulands støtten ville være bedre plaseret i N & S end i
> > Zimbabwe,
> > > > > Sydaftika og Uganda.
> > > > >
> > > > > ErikL
> > > >
> > > > Øh - hvor kom ulandsstøtte ind i det?
> > > >
> > > > Niels Peter
> > > > *som tror Norge og Sverige klarer sig fint uden støtte fra os*
> > > >
> > >
> > > Det mener Robert Mugabe også, derfor smider han de dansker ud der
kan
> > > brødføde landet, lige som S & N har gjort.
> > >
> > > ErikL
> >
> > Har Sverige og Norge smidt danskere ud?
>
> skal vi tilbage i historien skal vi vist forlade DLK

Nåe - dengang. Men i dag går tingene stille og roligt den modsatte vej -
der bor rigtigt mange danskere i Skåne, Halland og Blekinge

Niels Peter


Kjell I. Johnsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Kjell I. Johnsen


Dato : 12-02-03 14:07


"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message
news:3e4a4598$0$118$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e49d199$0$13268$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3e494e72$0$146$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3e4944d8$0$13187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > >
> > > > "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:3e493744$0$143$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > > > "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> > > > > news:3e4931de$0$13238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > > > >
> > > > > > "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> > > > > > news:3e4917b8$0$144$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > > > > > "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en
> > > > > meddelelse
> > > > > > > news:3e491747$1@news.broadpark.no...
> > > > >
> > > > >
> > > > > > Men ulands støtten ville være bedre plaseret i N & S end i
> > > Zimbabwe,
> > > > > > Sydaftika og Uganda.
> > > > > >
> > > > > > ErikL
> > > > >
> > > > > Øh - hvor kom ulandsstøtte ind i det?
> > > > >
> > > > > Niels Peter
> > > > > *som tror Norge og Sverige klarer sig fint uden støtte fra os*
> > > > >
> > > >
> > > > Det mener Robert Mugabe også, derfor smider han de dansker ud der
> kan
> > > > brødføde landet, lige som S & N har gjort.
> > > >
> > > > ErikL
> > >
> > > Har Sverige og Norge smidt danskere ud?
> >
> > skal vi tilbage i historien skal vi vist forlade DLK
>
> Nåe - dengang. Men i dag går tingene stille og roligt den modsatte vej -
> der bor rigtigt mange danskere i Skåne, Halland og Blekinge
>
> Niels Peter

Andreas? Hvor er du Andreas?? Hallooo? Nå må du våkne, Andreas

Her er noen som klart og entydig bryder fundatsen for dk.livssyn.kristendom.
Hva gjør du med det?

Kjellemann



Andreas Falck (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 12-02-03 15:20

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:

[ ... ]
>> Nåe - dengang. Men i dag går tingene stille og roligt den modsatte
>> vej - der bor rigtigt mange danskere i Skåne, Halland og Blekinge
>>
>
> Andreas? Hvor er du Andreas?? Hallooo? Nå må du våkne, Andreas
>
> Her er noen som klart og entydig bryder fundatsen for
> dk.livssyn.kristendom. Hva gjør du med det?

Niels Peter, nu må du altså tage dig sammen og holde debatten til det
fundatsen afstikker grænserne, - ellers bliver jeg nødt til at være på
nakken af dig for ikke at få på nakken af Kjell.

Se, læs og lær af det link jeg har i min signatur!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret


Niels Peter (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 12-02-03 16:57

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
news:b2dl64$bo$1@dknews.tiscali.dk...
> Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:
>
> [ ... ]
> >> Nåe - dengang. Men i dag går tingene stille og roligt den modsatte
> >> vej - der bor rigtigt mange danskere i Skåne, Halland og Blekinge
> >>
> >
> > Andreas? Hvor er du Andreas?? Hallooo? Nå må du våkne, Andreas
> >
> > Her er noen som klart og entydig bryder fundatsen for
> > dk.livssyn.kristendom. Hva gjør du med det?
>
> Niels Peter, nu må du altså tage dig sammen og holde debatten til det
> fundatsen afstikker grænserne, - ellers bliver jeg nødt til at være på
> nakken af dig for ikke at få på nakken af Kjell.
>
> Se, læs og lær af det link jeg har i min signatur!

Tilgiv mig, Fader, for jeg har syndet ....

Niels Peter


Kjell I. Johnsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Kjell I. Johnsen


Dato : 12-02-03 17:23


"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message
news:3e4a6db0$0$120$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Tilgiv mig, Fader, for jeg har syndet ....
>
> Niels Peter

Dere kristne har det lett, som kan be Gud om tilgivelse for hva dere gjør
mot mennesker. Gud kan jo som kjent tilgi alt.

Vi som ikke er kristne må be om tilgivelse fra de mennesker vi har gjort
galt mot.

Kjellemann



Andreas Falck (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 12-02-03 17:43

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:

[ ... ]
> Vi som ikke er kristne må be om tilgivelse fra de mennesker vi har
> gjort galt mot.

Ja, det er hårdt at være hedning

Men du er da hjertelig velkommen til at blive en omvendt kristen!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***


erik larsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 12-02-03 18:02


"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
news:b2dti7$38f$1@dknews.tiscali.dk...
> Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:
>
> [ ... ]
> > Vi som ikke er kristne må be om tilgivelse fra de mennesker vi har
> > gjort galt mot.
>
> Ja, det er hårdt at være hedning
>
> Men du er da hjertelig velkommen til at blive en omvendt kristen!

Vi har det alle rigtig godt med at være rigtigt vendt kristne, så behold du
bare din omvendthed for dig selv

ErikL
>
> --
> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
> http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
> http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
> *** Alle med debatforum ***
>



Andreas Falck (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 12-02-03 18:16

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:

[ ... ]
>> Ja, det er hårdt at være hedning
>>
>> Men du er da hjertelig velkommen til at blive en omvendt kristen!
>
> Vi har det alle rigtig godt med at være rigtigt vendt kristne, så
> behold du bare din omvendthed for dig selv

Tja, der er da åbenbart en del der har interesse i at læse hvad jeg
har på min hjemmeside, siden der har været 27.139 besøg på siden fra
den 13 april 1998!!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***


erik larsen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 14-02-03 06:39


"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
news:b2dvfb$3tk$1@dknews.tiscali.dk...
> erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:
>
> [ ... ]
> >> Ja, det er hårdt at være hedning
> >>
> >> Men du er da hjertelig velkommen til at blive en omvendt kristen!
> >
> > Vi har det alle rigtig godt med at være rigtigt vendt kristne, så
> > behold du bare din omvendthed for dig selv
>
> Tja, der er da åbenbart en del der har interesse i at læse hvad jeg
> har på min hjemmeside, siden der har været 27.139 besøg på siden fra
> den 13 april 1998!!

Eller tilfældigt nysgerighed, for jeg har ikke læst i Udfordringen ad din
menighed er vokset med bare 10 af dine besøgende.

Men det er også brugt hos Herlighedsprædikanterne, sådan at blæse ingenting
stort op

ErikL

>
> --
> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
> http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
> http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
> *** Alle med debatforum ***
>



Andreas Falck (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 14-02-03 09:15

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:

[ ... ]
>> Tja, der er da åbenbart en del der har interesse i at læse hvad jeg
>> har på min hjemmeside, siden der har været 27.139 besøg på siden
>> fra den 13 april 1998!!
>
> Eller tilfældigt nysgerighed, for jeg har ikke læst i Udfordringen
> ad din menighed er vokset med bare 10 af dine besøgende.

Nu ved jeg tilfældigvis at der faktisk er nogle der har fundet frelsen
i Jesus via mine hjemmesier, og at de i dag er Åndsfyldte levende
kristne.

Og nej, du kan ikke læse i Udordringen at der er nogen der har
tilsluttet sig min menighed, for jeg hverken har, ejer eller driver en
menighed. Men disse mennesker har tilsluttet sig Jesu menighed, og jeg
er da ligeglad hvilket navn en sådan menighed bruger, blot at disse
mennesker finder Jesus!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***


erik larsen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 14-02-03 11:00


"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
news:b2i8gv$ol1$1@dknews.tiscali.dk...
> erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:
>
> [ ... ]
> >> Tja, der er da åbenbart en del der har interesse i at læse hvad jeg
> >> har på min hjemmeside, siden der har været 27.139 besøg på siden
> >> fra den 13 april 1998!!
> >
> > Eller tilfældigt nysgerighed, for jeg har ikke læst i Udfordringen
> > ad din menighed er vokset med bare 10 af dine besøgende.
>
> Nu ved jeg tilfældigvis at der faktisk er nogle der har fundet frelsen
> i Jesus via mine hjemmesier, og at de i dag er Åndsfyldte levende
> kristne.

Hvem så jeg kan spørge dem_

>
> Og nej, du kan ikke læse i Udordringen at der er nogen der har
> tilsluttet sig min menighed, for jeg hverken har, ejer eller driver en
> menighed. Men disse mennesker har tilsluttet sig Jesu menighed, og jeg
> er da ligeglad hvilket navn en sådan menighed bruger, blot at disse
> mennesker finder Jesus!

Det er lige netop den Økumeniske herlighedslæren, ingen holdninger, ingen
spiciel lære, ingen direkte bibeltro men du skal bare tro at alle er et i
Jesus så er du frelst,

Og har du ikke tro nok er du fuld af onde ånder, jo de er herlige

ErikL


>
> --
> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
> http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
> http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
> *** Alle med debatforum ***
>



Andreas Falck (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 14-02-03 11:07

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:

[ ... ]
>> Og nej, du kan ikke læse i Udordringen at der er nogen der har
>> tilsluttet sig min menighed, for jeg hverken har, ejer eller
>> driver en menighed. Men disse mennesker har tilsluttet sig Jesu
>> menighed, og jeg er da ligeglad hvilket navn en sådan menighed
>> bruger, blot at disse mennesker finder Jesus!
>
> Det er lige netop den Økumeniske herlighedslæren, ingen holdninger,
> ingen spiciel lære, ingen direkte bibeltro men du skal bare tro at
> alle er et i Jesus så er du frelst,

Jeg har holdninger, jeg står for en ganske bestemt lære, jeg er meget
bibeltro, - og alt dette kommer ganske tydeligt til udtryk både i min
forkyndelse og på mine hjemmesider!

> Og har du ikke tro nok er du fuld af onde ånder, jo de er herlige
>

*Dét* er jo ikke hvad jeg skriver! - Men har du ikke den sande tro, da
er faren tilstede for at man bliver underlagt de forkerte ånder i
stedet for Guds Ånd.

Så der er altså mega stor forskel på det jeg skrev og det du gerne så
at jeg havde skrevet!

NB:
Og mange tak for at du endnu engang har gjort storsindet reklame for
mine hjemmesider

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** *Alle med debatforum* ***


erik larsen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 14-02-03 11:51


"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
news:b2if3o$r7s$1@dknews.tiscali.dk...
> erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:
>
> [ ... ]
> >> Og nej, du kan ikke læse i Udordringen at der er nogen der har
> >> tilsluttet sig min menighed, for jeg hverken har, ejer eller
> >> driver en menighed. Men disse mennesker har tilsluttet sig Jesu
> >> menighed, og jeg er da ligeglad hvilket navn en sådan menighed
> >> bruger, blot at disse mennesker finder Jesus!
> >
> > Det er lige netop den Økumeniske herlighedslæren, ingen holdninger,
> > ingen spiciel lære, ingen direkte bibeltro men du skal bare tro at
> > alle er et i Jesus så er du frelst,
>
> Jeg har holdninger, jeg står for en ganske bestemt lære, jeg er meget
> bibeltro, - og alt dette kommer ganske tydeligt til udtryk både i min
> forkyndelse og på mine hjemmesider!

Du skriver da elles lige ovenover at du er ligeglad med hvilken menighed man
kommer i, blot de finder Jesus i de menigheder

Det kaldes Fældeskirkelig eller Økumenisk og stammer bestemt ikke fra Jesus,
Jesus er kun er en kirke et legeme en tro en dåb og en Ånd. og alle andre
kirker/menigheder har ikke Jesus.

Det skulle du da vide min Økumeniske ven;

ErikL


>
> > Og har du ikke tro nok er du fuld af onde ånder, jo de er herlige
> >
>
> *Dét* er jo ikke hvad jeg skriver! - Men har du ikke den sande tro, da
> er faren tilstede for at man bliver underlagt de forkerte ånder i
> stedet for Guds Ånd.
>
> Så der er altså mega stor forskel på det jeg skrev og det du gerne så
> at jeg havde skrevet!
>
> NB:
> Og mange tak for at du endnu engang har gjort storsindet reklame for
> mine hjemmesider

selv tak

>
> --
> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
> http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
> http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
> *** *Alle med debatforum* ***
>



Kjell I. Johnsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Kjell I. Johnsen


Dato : 12-02-03 21:28


"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> wrote in message
news:b2dti7$38f$1@dknews.tiscali.dk...
> Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:
>
> [ ... ]
> > Vi som ikke er kristne må be om tilgivelse fra de mennesker vi har
> > gjort galt mot.
>
> Ja, det er hårdt at være hedning

Ja, det kan være hårdt at opptre ærlig overfor mennesker man har gjort ondt
mot. Lettere at vike unna og heller betro seg til en gud.

> Men du er da hjertelig velkommen til at blive en omvendt kristen!

Takk for tilbudet, men det blir ikke aktuelt.

Kjellemann



Andreas Falck (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 12-02-03 21:43

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:


>>> Vi som ikke er kristne må be om tilgivelse fra de mennesker vi har
>>> gjort galt mot.
>>
>> Ja, det er hårdt at være hedning
>
> Ja, det kan være hårdt at opptre ærlig overfor mennesker man har
> gjort ondt mot. Lettere at vike unna og heller betro seg til en gud.

Jesus lærer os jo ganske tydeligt at vi skal få gjort op med de
mennesker vi har gjort ondt før vi kan forvente at få Guds
tilgivelse, - så enten er du reelt uvidende om hvad kristendommen er
for en størrelse (og det tror jeg næppe er gældende) eller også er du
bevidst ignorant udelukkende med det formål at tilsvinde kristendommen
og latterliggøre de kristne! - Og den slags findes der en dedikret
gruppe til: no.samfunn.religion, hvor man kun kan blive respekteret
såfremt man fremturer på den vis.

>> Men du er da hjertelig velkommen til at blive en omvendt kristen!
>
> Takk for tilbudet, men det blir ikke aktuelt.

Nej det kan jeg forstå. Du er mere interesseret i bevidst at forvanske
hvad kristendommen og de kristne står for!

Periodevis virker det som om du gerne vil drøfte kristendom seriøst og
sagligt, og tit virker det som om du blot er ude på at latterliggøre
kristne og forvanske kristendommen! Det sidste kan du jo blot
fortsætte med at gøre i no.samfunn.religion, da det jo der bliver
regnet som god tone at gøre det! - Det er det til gengæld ikke her i
dk.livssyn.kristendom. Og det bedes du intrængende om at respektere.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***


Kjell I. Johnsen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Kjell I. Johnsen


Dato : 13-02-03 00:10


"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> wrote in message
news:b2ebkr$8k6$1@dknews.tiscali.dk...
> Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:
>
>
> >> Ja, det er hårdt at være hedning
> >
> > Ja, det kan være hårdt at opptre ærlig overfor mennesker man har
> > gjort ondt mot. Lettere at vike unna og heller betro seg til en gud.
>
> Jesus lærer os jo ganske tydeligt at vi skal få gjort op med de
> mennesker vi har gjort ondt før vi kan forvente at få Guds
> tilgivelse, - så enten er du reelt uvidende om hvad kristendommen er
> for en størrelse (og det tror jeg næppe er gældende) eller også er du
> bevidst ignorant udelukkende med det formål at tilsvinde kristendommen
> og latterliggøre de kristne! -

Dette har du fortalt mange ganger Andreas, men fortsatt har du ikke
dokumentert noen tilsvindelse og latterliggjørong av kristne fra meg. Nei,
jeg ønsker ikke at latterliggjøre kristne, jeg har meninger om
kristendommen. Noen av dem liker du ikke og anklager meg derfor ubegrunnet.
Men i dine innlegg finner jeg mye lattterliggjøring af meg.

> Og den slags findes der en dedikret
> gruppe til: no.samfunn.religion, hvor man kun kan blive respekteret
> såfremt man fremturer på den vis.
>
> >> Men du er da hjertelig velkommen til at blive en omvendt kristen!
> >
> > Takk for tilbudet, men det blir ikke aktuelt.
>
> Nej det kan jeg forstå. Du er mere interesseret i bevidst at forvanske
> hvad kristendommen og de kristne står for!

Min rolle overdrives betydelig. At forvanske hvad kristendom, er er de
kristne selv de beste til at utføre. Mere enn 2000 år er gått, og fortsatt
krangler kristne innbitt seg i mellom hvordan kristendommen skal forstås og
slik forvanskes den.
>
> Periodevis virker det som om du gerne vil drøfte kristendom seriøst og
> sagligt, og tit virker det som om du blot er ude på at latterliggøre
> kristne og forvanske kristendommen!

Jeg kan ikke overlate til deg eller andre at bestemme hvilke meninger jeg
bør ha, eller om mine meninger er seriøse eller ikke. Det er jo urimelig.

> Det sidste kan du jo blot
> fortsætte med at gøre i no.samfunn.religion, da det jo der bliver
> regnet som god tone at gøre det! - Det er det til gengæld ikke her i
> dk.livssyn.kristendom.

Jeg finner det meget underlig at du ofte deltar i no.samfunn.religion, en
gruppe du selv betrakter som respektløs.

> Og det bedes du intrængende om at respektere.

Nei. Gjør deg fortjent til at få respekt, skal du få det, ikke før.

Kjellemann






Andreas Falck (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 13-02-03 00:41

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:


>>>> Ja, det er hårdt at være hedning
>>>
>>> Ja, det kan være hårdt at opptre ærlig overfor mennesker man har
>>> gjort ondt mot. Lettere at vike unna og heller betro seg til en
>>> gud.
>>
>> Jesus lærer os jo ganske tydeligt at vi skal få gjort op med de
>> mennesker vi har gjort ondt før vi kan forvente at få Guds
>> tilgivelse, - så enten er du reelt uvidende om hvad kristendommen
>> er for en størrelse (og det tror jeg næppe er gældende) eller også
er
>> du bevidst ignorant udelukkende med det formål at tilsvinde
>> kristendommen og latterliggøre de kristne! -
>
> Dette har du fortalt mange ganger Andreas, men fortsatt har du ikke
> dokumentert noen tilsvindelse og latterliggjørong av kristne fra
> meg. Nei, jeg ønsker ikke at latterliggjøre kristne, jeg har
> meninger om kristendommen. Noen av dem liker du ikke og anklager
> meg derfor ubegrunnet. Men i dine innlegg finner jeg mye
> lattterliggjøring af meg.

Alene det forhold at du skriver dette:
> Ja, det kan være hårdt at opptre ærlig overfor mennesker man har
> gjort ondt mot. Lettere at vike unna og heller betro seg til en gud.

Dette forhold forklarer jeg så kristendommens opfattelse af, - men den
del af svaret ignorer du totalt! - Hvorfor mon? Måske fordi det ikke
passer ind i det billede af de kristne og kristendommen som du gerne
vil holde fast i?

[ ... ]
>> Periodevis virker det som om du gerne vil drøfte kristendom
>> seriøst og sagligt, og tit virker det som om du blot er ude på at
>> latterliggøre kristne og forvanske kristendommen!
>
> Jeg kan ikke overlate til deg eller andre at bestemme hvilke
> meninger jeg bør ha, eller om mine meninger er seriøse eller ikke.
> Det er jo urimelig.

Jeg har heller ikke ét eneste sted udtalt om hvilke meninger du bør
have eller ikke have.

Jeg har blot indtrængende bedt dig om at fremføre dine synspunkter med
respekt for denne gruppes fundats og for de mennekser der befinder sig
i denne gruppe.

>> Det sidste kan du jo blot
>> fortsætte med at gøre i no.samfunn.religion, da det jo der bliver
>> regnet som god tone at gøre det! - Det er det til gengæld ikke her
>> i dk.livssyn.kristendom.
>
> Jeg finner det meget underlig at du ofte deltar i
> no.samfunn.religion, en gruppe du selv betrakter som respektløs.

Det er en ret voldsom overdrivelse! - Jeg læser gruppen periodevis, og
ind i mellem skriver jeg nogle indlæg. Men på grund af den hånende og
latterliggørende attitude man straks bliver mødt med fra en stor del
af gruppens faste brugere opgiver jeg som regel ret hurtigt!

>> Og det bedes du intrængende om at respektere.
>
> Nei. Gjør deg fortjent til at få respekt, skal du få det, ikke før.

Jeg har ikke bedt om at du skal vise mig respekt, jeg har bedt dig om
at respektere at denne gruppe ikke er til hån og latterliggørelse af
kristendom og kristne, - og det er altså dette du nu gentagne gange
siger nej til!

Det var jo godt at få en så klar udmelding fra dig om netop dette!! Så
ved vi jo helt klart hvor du står. Og jeg må konkludere at jeg
tydeligvis har taget helt fejl i mine tidligere bedømmelser af dig ;-(

Og derfor finder jeg således ikke længere nogen grund til at skulle
føre en debat med dig på de præmisser, - så derfor

EOD herfra

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***


Kjell I. Johnsen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Kjell I. Johnsen


Dato : 13-02-03 06:27


"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> wrote in message
news:b2em1a$cfp$1@dknews.tiscali.dk...
> Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:
>

> > Dette har du fortalt mange ganger Andreas, men fortsatt har du ikke
> > dokumentert noen tilsvindelse og latterliggjørong av kristne fra
> > meg. Nei, jeg ønsker ikke at latterliggjøre kristne, jeg har
> > meninger om kristendommen. Noen av dem liker du ikke og anklager
> > meg derfor ubegrunnet. Men i dine innlegg finner jeg mye
> > lattterliggjøring af meg.
>
> Alene det forhold at du skriver dette:

> Dette forhold forklarer jeg så kristendommens opfattelse af, - men den
> del af svaret ignorer du totalt! - Hvorfor mon? Måske fordi det ikke
> passer ind i det billede af de kristne og kristendommen som du gerne
> vil holde fast i?

Fordi det ikke er meg, men kun dere som latterliggjør kristendommen her.
(Niels Petter: "Tilgiv mig, Fader, for jeg har syndet ..." Andreas; "hi
hi - du er tilgivet -" )

Kjellemann




Niels Peter (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 13-02-03 08:05

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en meddelelse
news:3e4b2d3b@news.broadpark.no...
>
> Fordi det ikke er meg, men kun dere som latterliggjør kristendommen
her.
> (Niels Petter: "Tilgiv mig, Fader, for jeg har syndet ..." Andreas;
"hi
> hi - du er tilgivet -" )

Hvor i Biblen står det, at kristne ikke må have humor?

Niels Peter


Kjell I. Johnsen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Kjell I. Johnsen


Dato : 13-02-03 09:51


"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message
news:3e4b4269$0$138$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en meddelelse
> news:3e4b2d3b@news.broadpark.no...
> >
> > Fordi det ikke er meg, men kun dere som latterliggjør kristendommen
> her.
> > (Niels Petter: "Tilgiv mig, Fader, for jeg har syndet ..." Andreas;
> "hi
> > hi - du er tilgivet -" )
>
> Hvor i Biblen står det, at kristne ikke må have humor?
>
> Niels Peter


Hadde jeg skrevet det som du her skriver, ville du og Andreas anklaget meg
for latterliggjøring.

Kjellemann



Niels Peter (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 13-02-03 12:08

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en meddelelse
news:3e4b5d29$2@news.broadpark.no...
>
> "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message
> news:3e4b4269$0$138$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en
meddelelse
> > news:3e4b2d3b@news.broadpark.no...
> > >
> > > Fordi det ikke er meg, men kun dere som latterliggjør
kristendommen
> > her.
> > > (Niels Petter: "Tilgiv mig, Fader, for jeg har syndet ..."
Andreas;
> > "hi
> > > hi - du er tilgivet -" )
> >
> > Hvor i Biblen står det, at kristne ikke må have humor?
> >
> > Niels Peter
>
>
> Hadde jeg skrevet det som du her skriver, ville du og Andreas anklaget
meg
> for latterliggjøring.
>
> Kjellemann

Jeg kan ikke tale for Andreas (det klarer han sikkert også fint uden min
indblanding), men jeg havde ikke.
Jeg tror ikke, man kommer gennem livet som kristen i vore dage, hvis man
er alt for tyndhudet.
Vi har selvfølgelig alle vore grænser, men for mig må man gerne gøre
grin med kristendommen (og kristne kan da også selv finde på det), blot
man ikke gør grin med Kristus selv.

Niels Peter


Lars Erik Bryld (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Lars Erik Bryld


Dato : 13-02-03 20:40

Scripsit Niels Peter:

> Hvor i Biblen står det, at kristne ikke må have humor?

(Præd 7:3) Bedre Græmmelse end Latter, thi er Minerne mørke, har Hjertet
det godt.

(Sir 21:22) En Dåre hæver,sin Røst højt med Latter, men en klog Mand
tillader sig næppe et sagte Smil.


--

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
13 feb AD 2003
Skt. Benignus


Niels Peter (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 13-02-03 21:18

"Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
news:CCS2a.9516$nR1.8889@news.get2net.dk...
> Scripsit Niels Peter:
>
> > Hvor i Biblen står det, at kristne ikke må have humor?
>
> (Præd 7:3) Bedre Græmmelse end Latter, thi er Minerne mørke, har
Hjertet
> det godt.
>
> (Sir 21:22) En Dåre hæver,sin Røst højt med Latter, men en klog Mand
> tillader sig næppe et sagte Smil.

Tak, det havde jeg helt glemt.

Niels Peter
*lægger fra nu af ansigtet i alvorlige folder*


Andreas Falck (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 13-02-03 21:27

Lars Erik Bryld <lars-erik@dadlnet.dk> skrev:

>> Hvor i Biblen står det, at kristne ikke må have humor?
>
> (Præd 7:3) Bedre Græmmelse end Latter, thi er Minerne mørke, har
> Hjertet det godt.
>
> (Sir 21:22) En Dåre hæver,sin Røst højt med Latter, men en klog
> Mand tillader sig næppe et sagte Smil.

Tja når man løsriver vers fra sin kontekst kan man jo få dem til at
sige hvad som helst.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***


Lars Erik Bryld (15-02-2003)
Kommentar
Fra : Lars Erik Bryld


Dato : 15-02-03 06:54

Scripsit Andreas Falck:

>>> Hvor i Biblen står det, at kristne ikke må have humor?
>>
>> (Præd 7:3) Bedre Græmmelse end Latter, thi er Minerne mørke, har
>> Hjertet det godt.
>>
>> (Sir 21:22) En Dåre hæver,sin Røst højt med Latter, men en klog
>> Mand tillader sig næppe et sagte Smil.
>
> Tja når man løsriver vers fra sin kontekst kan man jo få dem til at
> sige hvad som helst.

Eksemplets magt er stærkere end et hvilket som helst skriftsted. Du er lige
ved at overbevise mig om at kristne virkelig ikke må have humor.

--

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
15 feb AD 2003
Skt. Agape


Andreas Falck (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 17-02-03 22:07

Lars Erik Bryld <lars-erik@dadlnet.dk> skrev:

[ ... 9
> Eksemplets magt er stærkere end et hvilket som helst skriftsted. Du
> er lige ved at overbevise mig om at kristne virkelig ikke må have
> humor.

Se, den udtalelse indeholder en masse humor
Uanset om den var tilsigtet eller ej!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** *Alle med debatforum* ***


Kevin Edelvang (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 13-02-03 23:29

Niels Peter wrote:

> Hvor i Biblen står det, at kristne ikke må have humor?

Judasbrevet kapitel 2, vers 1:

"Brødre, jeg formaner jer til ikke at more jer. Oplad aldrig røsten til
latter, mens andre ser det, som hedningerne gør. Thi i Herrens øjne er
humor en skændig ting."

Mvh
Kevin Edelvang


Kjell I. Johnsen (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Kjell I. Johnsen


Dato : 14-02-03 00:20


"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> wrote in message
news:b2h66g$j13$1@sunsite.dk...
> Niels Peter wrote:
>
> > Hvor i Biblen står det, at kristne ikke må have humor?
>
> Judasbrevet kapitel 2, vers 1:
>
> "Brødre, jeg formaner jer til ikke at more jer. Oplad aldrig røsten til
> latter, mens andre ser det, som hedningerne gør. Thi i Herrens øjne er
> humor en skændig ting."
>
> Mvh
> Kevin Edelvang


Men det er humor i Judasbrevets formaning om at ikke le slik hedningene gør.
På den tid regnet jødene alle ikke.jøder som hedninger. "Thi i Herrens øjne
er humor en skændig ting", er en advarsel også hedninge- kristne bør ta
alvorligt.

Kjellemann




Kevin Edelvang (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 14-02-03 00:43

Kjell I. Johnsen wrote:

> Men det er humor i Judasbrevets formaning om at ikke le slik
> hedningene gør. På den tid regnet jødene alle ikke.jøder som
> hedninger. "Thi i Herrens øjne er humor en skændig ting", er en
> advarsel også hedninge- kristne bør ta alvorligt.

Hehe, jeg burde måske have markeret det tydligere. Men det var altså et
falsk citat - Judasbrevet har kun eet kapitel. Det var et udslag af min
kristelige humor.



Mvh
Kevin Edelvang


Niels Peter (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 14-02-03 11:48

"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:b2h66g$j13$1@sunsite.dk...
> Niels Peter wrote:
>
> > Hvor i Biblen står det, at kristne ikke må have humor?
>
> Judasbrevet kapitel 2, vers 1:
>
> "Brødre, jeg formaner jer til ikke at more jer. Oplad aldrig røsten
til
> latter, mens andre ser det, som hedningerne gør. Thi i Herrens øjne er
> humor en skændig ting."
>
> Mvh
> Kevin Edelvang

Tak fordi du henledte min opmærksomhed på Judasbrevets kap. 2 - det
havde jeg helt glemt

Niels Peter


Kevin Edelvang (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 12-02-03 20:03

Kjell I. Johnsen wrote:

> Dere kristne har det lett, som kan be Gud om tilgivelse for hva dere
> gjør mot mennesker. Gud kan jo som kjent tilgi alt.

> Vi som ikke er kristne må be om tilgivelse fra de mennesker vi har
> gjort galt mot.

Hehe, du har i hvert fald godt og grundigt misforstået, hvad bod går ud
på i kristen forstand.

Mvh
Kevin Edelvang


Kjell I. Johnsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Kjell I. Johnsen


Dato : 12-02-03 21:30


"Kevin Edelvang" <barok@DETTE.skal.fjernes.mail.dk> wrote in message
news:b2e5ns$4gm$1@sunsite.dk...
> Kjell I. Johnsen wrote:
>
> > Dere kristne har det lett, som kan be Gud om tilgivelse for hva dere
> > gjør mot mennesker. Gud kan jo som kjent tilgi alt.
>
> > Vi som ikke er kristne må be om tilgivelse fra de mennesker vi har
> > gjort galt mot.
>
> Hehe, du har i hvert fald godt og grundigt misforstået, hvad bod går ud
> på i kristen forstand.
>
> Mvh
> Kevin Edelvang

Da imøteser jeg din forklaring

Kjellemann



Kevin Edelvang (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 14-02-03 00:12

Kjell I. Johnsen wrote:

> "Kevin Edelvang" wrote

>> Hehe, du har i hvert fald godt og grundigt misforstået, hvad bod går
>> ud på i kristen forstand.

> Da imøteser jeg din forklaring

Nuvel, her er mit syn på sagen (jeg er katolik, andre kristne ser
muligvis anderledes på det): Naturligvis tilgiver Gud vores synder, når
vi søger den tilgivelse i skriftmålet, men denne tilgivelse er ikke
automagisk. Den forudsætter et oprigtigt angrende og bodfærdigt hjerte.
Det er faktisk meget svært at skulle se sine egne fejl i øjnene. Det er
ikke bare en genvej. Når man har skriftet bliver man pålagt en bod.
Denne bod skal svare til synden, man har begået. Har man således stjålet
tre slikkepinde i supermarkedet, kunne boden jo passende være at gå
derned og aflevere dem og sige undskyld (for nu at give et søgt
eksempel). Noget sådant ville en ikke-religiøs vel aldrig gøre?

Nej, det der med Guds tilgivelse er *langt* fra lutter lagkage. Men når
først man har fået den, så letter det vældig.

Mvh
Kevin Edelvang


Andreas Falck (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 12-02-03 17:10

Niels Peter <mail@bluewhite.dk> skrev:

[ ... ]
> Tilgiv mig, Fader, for jeg har syndet ....

hi hi - du er tilgivet - men husk at vær lidt mere flink til at klippe
alt det unødvendige væk

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
http://bibeltro.dk/ + http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***


Niels Peter (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 12-02-03 18:06

"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
news:b2dtb3$37g$1@dknews.tiscali.dk...
> Niels Peter <mail@bluewhite.dk> skrev:
>
> [ ... ]
> > Tilgiv mig, Fader, for jeg har syndet ....
>
> hi hi - du er tilgivet - men husk at vær lidt mere flink til at klippe
> alt det unødvendige væk

Det skal jeg nok. Det tossede er, at jeg selv kan blive irriteret, hvis
andre ikke gør det - den gode gamle med "skæven i din broders øje"

Niels Peter


erik larsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 12-02-03 14:50


"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4a4598$0$118$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e49d199$0$13268$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3e494e72$0$146$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3e4944d8$0$13187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > >
> > > > "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:3e493744$0$143$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > > > "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> > > > > news:3e4931de$0$13238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > > > >
> > > > > > "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> > > > > > news:3e4917b8$0$144$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > > > > > "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en
> > > > > meddelelse
> > > > > > > news:3e491747$1@news.broadpark.no...
> > > > >
> > > > >
> > > > > > Men ulands støtten ville være bedre plaseret i N & S end i
> > > Zimbabwe,
> > > > > > Sydaftika og Uganda.
> > > > > >
> > > > > > ErikL
> > > > >
> > > > > Øh - hvor kom ulandsstøtte ind i det?
> > > > >
> > > > > Niels Peter
> > > > > *som tror Norge og Sverige klarer sig fint uden støtte fra os*
> > > > >
> > > >
> > > > Det mener Robert Mugabe også, derfor smider han de dansker ud der
> kan
> > > > brødføde landet, lige som S & N har gjort.
> > > >
> > > > ErikL
> > >
> > > Har Sverige og Norge smidt danskere ud?
> >
> > skal vi tilbage i historien skal vi vist forlade DLK
>
> Nåe - dengang. Men i dag går tingene stille og roligt den modsatte vej -
> der bor rigtigt mange danskere i Skåne, Halland og Blekinge

de er nok i Sverig for at hjælpe med udviklingen

ErikL


>
> Niels Peter
>



Andreas Falck (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 12-02-03 15:23

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:

[ ... ]
> de er nok i Sverig for at hjælpe med udviklingen

Mon ikke udviklingen kunne påvirkes så der var nogle der blev flinkere
til at klippe alt det unødvendige væk fra de indlæg der svares på.

Og så siger Kjell at jeg skal være efter dem der ikke holder sig til
de emner fundatsen afstikker, for ellers vil han komme efter mig!

Se, læs og lær af det link jeg har i min signatur!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret


erik larsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 12-02-03 18:00


"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
news:b2dlab$bt$1@dknews.tiscali.dk...
> erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:
>
> [ ... ]
> > de er nok i Sverig for at hjælpe med udviklingen
>
> Mon ikke udviklingen kunne påvirkes så der var nogle der blev flinkere
> til at klippe alt det unødvendige væk fra de indlæg der svares på.
>
> Og så siger Kjell at jeg skal være efter dem der ikke holder sig til
> de emner fundatsen afstikker, for ellers vil han komme efter mig!
>
> Se, læs og lær af det link jeg har i min signatur!

Klap da i sektfidus og giv dit liv til Jesus

ErikL

>
> --
> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
> Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
> misforståelser bliver væsentlig reduceret
>



Andreas Falck (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 12-02-03 18:18

erik larsen <eriklarsen@oncable.dk> skrev:

[ ... ]
>> Se, læs og lær af det link jeg har i min signatur!
>
> Klap da i sektfidus og giv dit liv til Jesus

fut væk til mudder


Kjell I. Johnsen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Kjell I. Johnsen


Dato : 11-02-03 22:27


"erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> wrote in message
news:3e4944d8$0$13187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e493744$0$143$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3e4931de$0$13238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > >
> > > "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3e4917b8$0$144$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > > "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en
> > meddelelse
> > > > news:3e491747$1@news.broadpark.no...
> >
> >
> > > Men ulands støtten ville være bedre plaseret i N & S end i Zimbabwe,
> > > Sydaftika og Uganda.
> > >
> > > ErikL
> >
> > Øh - hvor kom ulandsstøtte ind i det?
> >
> > Niels Peter
> > *som tror Norge og Sverige klarer sig fint uden støtte fra os*
> >
>
> Det mener Robert Mugabe også, derfor smider han de dansker ud der kan
> brødføde landet, lige som S & N har gjort.
>
> ErikL

Er dette et tema der vil bli belyst på Jesus-festen i Viborg?

Kjellemann



Andreas Falck (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 11-02-03 22:50

Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:

[ ... ]
>> Det mener Robert Mugabe også, derfor smider han de dansker ud der
>> kan brødføde landet, lige som S & N har gjort.
>
> Er dette et tema der vil bli belyst på Jesus-festen i Viborg?

Tja, nu er det jo ikke ligefrem Erik Larsen der står for det
arrangement, så jeg er nu ikke helt sikker på at emnet får nogen plads
i det arrangement

NB:
Kunne du ikke overtales til at klippe meget mere i de indlæg du
besvarer?

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret


erik larsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 12-02-03 05:49


"Andreas Falck" <dewnull@nullspam.invalid> skrev i en meddelelse
news:b2br5j$9fi$1@dknews.tiscali.dk...
> Kjell I. Johnsen <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev:
>
> [ ... ]
> >> Det mener Robert Mugabe også, derfor smider han de dansker ud der
> >> kan brødføde landet, lige som S & N har gjort.
> >
> > Er dette et tema der vil bli belyst på Jesus-festen i Viborg?
>
> Tja, nu er det jo ikke ligefrem Erik Larsen der står for det
> arrangement, så jeg er nu ikke helt sikker på at emnet får nogen plads
> i det arrangement

Hvorfor tager du ikke til Viborg og lærer dem at bruge tungetalen Bibelsk


ErikL

>
> NB:
> Kunne du ikke overtales til at klippe meget mere i de indlæg du
> besvarer?
>
> --
> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
> Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
> misforståelser bliver væsentlig reduceret
>



erik larsen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : erik larsen


Dato : 12-02-03 05:48


"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en meddelelse
news:3e496b2d$2@news.broadpark.no...
>
> "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> wrote in message
> news:3e4944d8$0$13187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3e493744$0$143$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > "erik larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3e4931de$0$13238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > >
> > > > "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:3e4917b8$0$144$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > > > > "Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> skrev i en
> > > meddelelse
> > > > > news:3e491747$1@news.broadpark.no...
> > >
> > >
> > > > Men ulands støtten ville være bedre plaseret i N & S end i Zimbabwe,
> > > > Sydaftika og Uganda.
> > > >
> > > > ErikL
> > >
> > > Øh - hvor kom ulandsstøtte ind i det?
> > >
> > > Niels Peter
> > > *som tror Norge og Sverige klarer sig fint uden støtte fra os*
> > >
> >
> > Det mener Robert Mugabe også, derfor smider han de dansker ud der kan
> > brødføde landet, lige som S & N har gjort.
> >
> > ErikL
>
> Er dette et tema der vil bli belyst på Jesus-festen i Viborg?

sikkert ikke, men det er mere oplysende

ErikL

>
> Kjellemann
>
>



Niels Peter (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Niels Peter


Dato : 12-02-03 18:24

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3e48e3a0$0$71684$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> http://www.viborgimu.dk/jesusfest/program.asp
>
> så er der Jesus fest i Viborg Lørdag den 1 marts kel. 19 Viborg
> Katedralskole.
>
>
> --
> Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
> Se min Hjemmeside
> http://www.nydheder.subnet.dk/
>
> eller http://www.kbc.dk KBC.
> http://teenhopeline.1444.net teen hope line.
> http://www27.brinkster.com/bibelv/index.htm Bibelværkstedet .

Jeg fik aldrig at vide hvem der havde lavet den flotte plakat på
forsiden af dit link?

Niels Peter


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408879
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste