Leverpostej
Fra : Henriette Jensen

Dato : 05-03-03 19:52

Jeg søger en god og nem opskrift på leverpostej.
Hilsen Henriette

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 06-03-03 05:52

"Henriette Jensen" <ette@mail.dkx> a écrit dans le message...

> Jeg søger en god og nem opskrift på leverpostej.

Det nemmeste er at købe en bakke Stryhns Luxus leverpostej og putte
den i mikroovnen 1½-2 min. på fuld knald. -Vupti!

Det næstbedste er opskriften her fra Meyers Køkken..

Leverpostej:
Ingredienser (ca. 2 ltr.)

500 g svinelever
500 g spæk
5 dl suppe
5 æg
3 løg
50 g hvedemel
30-40 g ansjosfilet
timian
laurbær
salt, peber

1. Skær spækken i strimler og kog den i ca. 8 dl vand med timian, laurbær og
knust peber ca. 5 minutter.
2. Tag spækket op og lad det køle lidt af. Kør det sammen med lever, ansjos
og løg gennem kødhakkeren, og rør det så med salt, mel og dernæst æggene
et ad gangen og til sidst suppen. Smag til med salt og peber og bag så en lille
prøve inden du bager levermassen i to brød -eller postejforme a ca. 1 ltr., ca.
45 minutter ved 190 grader.

Go' fornøjelse!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Det er en smuk dame, der har gjort mig opmærksom på
nogle tallerkener. Det er slet ikke tallerkener, det er
ildfaste fade. Men form og størrelse gør det muligt
at tilberede en ret i dem.
Stil dem i ovnen, tag dem ud, når en gylden, sprød
overflade er opnået. En person - sin portion.
Værsgo og spis, - og så er der ikke nogen, der kan
klage over, at maden er kold den dag.
- John Price

Fra : Morten

Dato : 06-03-03 15:56

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det nemmeste er at købe en bakke Stryhns Luxus leverpostej og putte
> den i mikroovnen 1½-2 min. på fuld knald. -Vupti!

Korrekt, men det der Vupti er ikke lyden af den færdige leverpostej, men
lyden af din microovn der går i smadder ... du skal HUSKE at tage den ud af
folie bakken først, ellers får du nogle flotte blå knister og en regning på
en ny microovn :)

Fra : Svend Emil

Dato : 06-03-03 16:34

"Morten" <NOSPAM-post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> folie bakken først, ellers får du nogle flotte blå knister og en regning

Personlig erfaring ??
Hvis det er, så er det da lidt vildt (men sikkert også meget "festligt") !
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 07-03-03 04:44

"Morten" <NOSPAM-post@simonsen.mail.dk> a écrit dans le message:

> [...]
> folie bakken først, ellers får du nogle flotte blå knister og en regning på

Bemærk lige - at det var "Stryhns leverpostej" jeg nævnte!

Stryhns aluforme kan sagtens gå i mikroovnen uden at knalde, - i hvert fald
i min som er en Moulinex Combi.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Der er ingen Ting, jeg kand ægre mig meer
over end at see god Mad ilde tillavet.
- Ludwig Holberg

Fra : Jan Bøgh

Dato : 06-03-03 18:54

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@get2net.dk> wrote in message

> Det nemmeste

> Det næstbedste

....og hvad er så det bedste?

vh
Jan

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 07-03-03 04:43

"Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net> wrote in message...

> ...og hvad er så det bedste?

Det kan fx være ande- eller gåseleverpostej!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-03-03 11:30

> Det kan fx være ande- eller gåseleverpostej!

Åh min skaber - det er jo ikke leverposteg, det er ren englesang!

vh
Jan

Fra : Klaus Petersen

Dato : 08-03-03 18:49

> Det nemmeste er at købe en bakke Stryhns Luxus leverpostej og putte
> den i mikroovnen 1½-2 min. på fuld knald. -Vupti!

Jeg synes da også lige det skal nævnes, at det er anbefalesværdigt at putte
en gang folie over. Så sviner det knap så meget og leverpostejen bliver
varmere.