En god opskrift på fasaner søges
Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 22-02-03 10:16

Hejsa

Er der nogen af jer der ligger inde med en god opskrift til fasaner?
Kan man evt. forberede dem ligesom 'Coq au vin' eller lignende gryderette
med fjerkræ?

Bjarke

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-02-03 11:23

"Bjarke Bundgaard" <bjarkeb@SPAMSLUSEemail.dk> wrote in message

> Kan man evt. forberede dem ligesom 'Coq au vin' eller lignende gryderette
> med fjerkræ?

Sagtens. Men gå ud fra koge/stegetider som for høns - ikke for kylling (med
mindre du er helt sikker på at det er meget unge fasaner).

vh
Jan

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 22-02-03 11:50

> Sagtens. Men gå ud fra koge/stegetider som for høns - ikke for kylling
(med
> mindre du er helt sikker på at det er meget unge fasaner).

Tak! I den forbindelse skal jeg da lige hører om de kan blive for udkogt?
Kan man med fordel lade dem simre i en stor gryde i 2-3 timer? Eller skal
man være lidt på vagt?

Bjarke

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-02-03 18:32

> [...]
> Kan man med fordel lade dem simre i en stor gryde i 2-3 timer? Eller skal

Når man grydesteger, synes jeg ikke 'overstegning' er noget stort problem -
blot man -som du selv skriver- lader det simre blidt og ikke buldrekoge. Jeg
ville ikke være det mindste bange for at lave fasan a la coq au vin med de
nævnte kogetider.
Er man selv jæger og bruger rigtige vilde fasaner, vil man med fordel prikke
lidt til dem undervejs - og hvis der er store kyllinger (hvilket man let kan
komme ud for i starten på sæsonnen), der bliver hurtigt møre, ville jeg
simpelthen fiske dem op, når de virker møre, og så lade de voksne fasaner
simre færdige alene.

vh
Jan