Modning af avocado
Fra : lise hansen

Dato : 15-02-03 19:13

Hvordan er det nu, at man kan fremskynde modningen af en avocado? Jeg mener
at have hørt, at man lægger avocadoen sammen med tomater, men skal de ligge
i en lukket pose?

Lise

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 15-02-03 19:24

Lise Hansen skrev:

> Hvordan er det nu, at man kan fremskynde modningen af en avocado?
> Jeg mener at have hørt, at man lægger avocadoen sammen med tomater,
> men skal de ligge i en lukket pose?

Modne frugter, fx æbler, udskiller gasarten ætylen, som bevirker at
andre frugter modner hurtigere. Du kan evt. prøve at lægge nogle
avokadoer sammen med nogle æbler i en papirspose og se om det hjælper.

// Klaus

Fra : Lars Berg

Dato : 16-02-03 13:55

On Sat, 15 Feb 2003 19:12:47 +0100, "lise hansen" <lshansen@privat.dk>
wrote:

> [...]
>at have hørt, at man lægger avocadoen sammen med tomater, men skal de ligge

Det var tomater, der blev nævnt i Rene Ord for Pengene, Ja.

Fra : Emil

Dato : 17-02-03 17:59

On Sat, 15 Feb 2003 19:12:47 +0100, lise hansen wrote:

>Hvordan er det nu, at man kan fremskynde modningen af en avocado?

Her er der et link som omtaler problematikken:
http://www.6omdagen.dk/prima/dagligearbejdsrutiner/dagl6.htm

Lidt nede på siden findes en tabel over hvilke frugter som
gasser, og hvilke som er følsomme for gassen.
Bemærk forskellen mellem modne og umodne bananer.

m.v.h. Emil