Kogebøger for små børn?
Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 11-02-03 23:54

Kan I anbefale en kogebog/kogebøger for børn i førskolealderen?

Hjerteligst
Dorte

--
www.bornholm.nu
Debat

Fra : Jack the Lad

Dato : 12-02-03 00:25

God mad, let at lave

mvh Jack

Fra : Pia J

Dato : 12-02-03 08:23

Jeg havde som barn meget glæde af Mickey's Kogebog fra en serie som hed
"Walt Disney lær mere bøger". Faktisk laver jeg stadig Arkimedes farsbrød en
gang imellem!

Men om den kan findes endnu ved jeg ikke, måske i en nyere udgave?

:Pia

Fra : rick

Dato : 12-02-03 13:33

> Jeg havde som barn meget glæde af Mickey's Kogebog fra en serie som hed
> "Walt Disney lær mere bøger". Faktisk laver jeg stadig Arkimedes farsbrød en
> gang imellem!

Jeg har også Anders And's Kogebog.
Det er helt god mad i den og godt forklaret. ca. 40 opskrifter på mad, kager
og drikke. Jeg ved heller ikke, om den kan fås mere, men her er i hvert fald
et ISBN-nummer på den: 87-7443-391-1
Jeg tror jeg gav 25kr for den tilbage i sidst i 80'erne.

- rick...

Fra : Tina

Dato : 12-02-03 15:40

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i
> [...]
en
> gang imellem!
>
> Men om den kan findes endnu ved jeg ikke, måske i en nyere udgave?

Mickeys Kogebog findes ikke mere i handelen. Er selv heldig at have denne
perle i min bogsamling.
Det er mange år siden, den udgik, til fordel for Anders Ands kogebog. Dén er
vist også udgået.

Jeg ved, at der findes en "Peter Plys" kogebog, som er til at finde i den
lokale boghandler.

Til Dorte:

Spørg på dit bibliotek eller din boghandler, om, hvad udvalget er. De kan
noget med bøger...

Mvh

Tina

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 12-02-03 16:08

On Wed, 12 Feb 2003 15:39:47 +0100, "Tina" <misstinadk@hotmail.com>
wrote:

>Spørg på dit bibliotek eller din boghandler, om, hvad udvalget er. De kan
>noget med bøger...

Ja det kan de da - og bilforhandlere kan noget med biler...

Jeg har fået nogle gode brugeroplysninger her, som jeg kan bruge til
at lede efter brugte perler med, så jeg ikke bare ender med dagens
"bestseller".

Jeg er fortsat interesseret i personlige erfaringer med kogebøger til
børn, også selvom bogen måske ikke lige forhandles eller udlånes
længere. Hvad står laset og slidt og med børnefedtfingre på jeres
kogebogshylder?

Fortsat tak for hjælpen.

Hjerteligst
Dorte

Fra : Bente Hansen

Dato : 12-02-03 16:41

Hejsa..

Jeg kan anbefale disse bøger..

Peter Plys Kogebog - købes hos boghandleren
Mini Kokkenes Kogebog - Købt hos H&M på nettet

Min dreng er lige blevet 5 år og han syntes de er rigtige sjove.

Mvh. Bente

www.sitecenter.dk/lilje

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 12-02-03 22:23

Hej Dorte

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Kan I anbefale en kogebog/kogebøger for børn i førskolealderen?

Der findes en bog der hedder "kogebog for børn og andre begynder", den viser
tingene trin for trin.

Mange hilsner fra

Bolette