Piskefløde
Fra : Ingrid

Dato : 04-02-03 15:48

Måske en lidt mærkeligt spørgsmål. Men jeg skal lave en ostekage med meget
pisket piskefløde i. Der hvor jeg kommer fra (Holland) kan man købe små
poser med pulver som skal piskes sammen med piskefløde, som sorger for at
piskefløde bliver stiv i flere dager, sådan at det ikke bliver snasket.

Kan man købe et eller andet lignede i Danmark ?

Hilsen
Ingrid

Fra : Hauge

Dato : 04-02-03 16:08

Hejsa

"Ingrid" <kysbruden@NOSPAMgmx.net> wrote in message
> [...]
> poser med pulver som skal piskes sammen med piskefløde, som sorger for at
> piskefløde bliver stiv i flere dager, sådan at det ikke bliver snasket.

Det er vel ikke bare gelatine (husblas) ? Det har jeg selv brugt til at
holde flødeskum stift i længere tid, fx. i ris alamande.

Mvh Hauge

Fra : Jette Mogensen

Dato : 04-02-03 16:31

"Hauge" <hauge@CUTtrutter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er vel ikke bare gelatine (husblas) ? Det har jeg selv brugt til at
> holde flødeskum stift i længere tid, fx. i ris alamande.

Jeg sidder med en pakke indkøbt i Tyskland.

Dr. Oetker -Sahnesteif

Ingredienser:Zucker,modificierte Staerke,trennmittel (E341)

Jeg har aldrig set det i Danamark. Mon ikke du kan bruge sukker og gelatine
i stedet.

mvh Jette

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 04-02-03 18:16

[Ingrid | Tue, 4 Feb 2003 15:48:14 +0100]

Herj Ingrid,

> [...]
>piskefløde bliver stiv i flere dager, sådan at det ikke bliver snasket.
>Kan man købe et eller andet lignede i Danmark ?

Nej, ikke i Danmark. Jeg kender udemærket produktet, købte det før i
tiden når jeg var i tyskland.

Alternativt kan du (f.eks. i Metro) købe piskefløde med tilsat
johannesbrødkærnemel, der har samme virkning - alternativ kan du opbløde
lidt husblas, smelte det og tilsætte under piskningen.

Reelt set kan du også i diverse "andre" steder, f.eks.
www.det-sode-liv.dk købe modificeret stivelse, der jo er det "vigtige" i
dette produkt, og tilsætte en anelse af det?

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Scorpmoon

Dato : 05-02-03 00:25

> Reelt set kan du også i diverse "andre" steder, f.eks.
> www.det-sode-liv.dk købe modificeret stivelse, der jo er det "vigtige" i
> dette produkt, og tilsætte en anelse af det?

Jeg forstår ikke hvorfor det skal være modificeret? modificeret stivelse er
meget meget usundt.

Kan man ikke bruge alm. maizena majs stivelse?

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 05-02-03 10:13

[Scorpmoon | Wed, 5 Feb 2003 00:25:15 +0100]

>Jeg forstår ikke hvorfor det skal være modificeret? modificeret stivelse er
>meget meget usundt.
>Kan man ikke bruge alm. maizena majs stivelse?

Fidusen, hvis man kan sige at der er en fidus, er at almindelig stivelse
skal opvarmes for at have en effekt; modificeret stivelse er mere
"højpotent" og kan således også virke uden opvarmning.

Det er til gengæld noget sludder du siger med at det er "meget meget
usundt" - det er ét af de mest anvendte klassiske fortykkelsesmidler; og
ingen seriøse kilder har påvist at det er usundt eller blot antydet
det...

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Ingrid

Dato : 05-02-03 09:25

Tak for svarene alle sammen ! Jeg prøver med lidt gelatine denne gang, og
køber et par poser af det omtalte stof næste gang jeg er i Holland !

Hilsen
Ingrid