Gryder
Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 30-01-03 15:53

Hej

Det varer ikke længe inden jeg skal udskifte mine billige gryder med noget
ordentligt.... det er alt for tynde i bunden dem jeg har nu.

Jeg har overvejet at købe Hackmanns All Steel gryder, men er alligevel i
tvivl. Jeg er jo så glad for min støbejerns pande, så jeg overvejer også Le
Creusets gryder...

Men hvordan er forskellen i praksis - hvad vil i gøre? Skal man have begge
dele eller udelukker den ene den anden eller hvad?

Kåre

Fra : Goofey

Dato : 30-01-03 16:48

Hej Kåre

Jeg har prøvet mange pander/gryder med diverse belægninger , duer ikke i det
lange løb!

Mine jernpander holder nærmest "evigt" , bliver bedre for gang de
bruges(Rigtigt jern ikke støbegods).
Og støbejernsgryder er en must , til stegning/simring og gryderetter(Holder
også længe)
Stålgryder til kogning også syreholdige madvarer.
Tykbundede Alugryder til saucer og grød.
Så et lille men godt udvalg af forskellige materialer , fungerer bedst.
Jeg kan anbefale HW-Larsen , GODE ting og billige priser , plus topservice!
http://www.hwl.dk/

MVH Goofey

Fra : Anders

Dato : 30-01-03 16:53

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@NOSPAMhum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvordan er forskellen i praksis - hvad vil i gøre? Skal man have begge
> dele eller udelukker den ene den anden eller hvad?

Lad være med at lægge dig fast på en bestemt serie. Det er funktionaliteten,
der er den afgørende, ikke om de er ens.
Selv har jeg både Copco støbejernsgryder, EvaTrio teflon gryder, EvaTrio
støbejern, Hackmann pander, Tefal pande,
Raadvad pande, Polaris kobber osv.......
Det er rart at have både støbejern og teflon, synes jeg................

Anders