Jumpmenu
Fra : Henrik Woer

Dato : 17-03-01 17:39

Hej

Kan man lave en jumpmenu der kan åbne en popupside ?

Henrik Woer
-------
Hvis du keder dig så giv mig kritik af
www.woer.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-03-01 03:23

Sat, 17 Mar 2001 17:39:07 +0100, skrev "Henrik Woer"
<henrik@woer.dk>:

>Kan man lave en jumpmenu der kan åbne en popupside ?

Puha - det var en styg en, men en udfordring at tage op.

Nej, det er ikke lykkedes mig at finde ud af det.

Som et alternativ, og hvis man er tilfreds med at det virker i IE og
Netscape 6, så kan man bruge noget med overflow.

Jeg har lavet noget på
<http://smedeparken.mobilixnet.dk/webhjaelp/popup/popup11.htm>, du kan
jo se, om det er noget du kan bruge.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 17. marts 2001.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-03-01 13:36

"Henrik Woer" <henrik@woer.dk> wrote
> Kan man lave en jumpmenu der kan åbne en popupside ?

Jeg er ikke sikker på at det er dette du mener men jeg har lige lavet denne:

<FORM>
<SELECT NAME="adresse"
onChange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value , 'NytVin')">
<OPTION VALUE="http://www.jubii.dk">Jubii
<OPTION VALUE="http://www.html.dk">Html.dk
<OPTION VALUE="http://www.microsoft.dk">Microsoft
<OPTION VALUE="http://www.google.com">Google
</SELECT>
</FORM>

OBS: Jeg har kun testet i IE5.5, da jeg pt. ikke sidder på min pind...

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-03-01 13:45

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote

> OBS: Jeg har kun testet i IE5.5, da jeg pt. ikke sidder på min pind...

Sørme jo, den virkede også i NN6 og NN4, men jeg har endnu ikke testet med
Opera
--
Jakob Andersen

Fra : Henrik Woer

Dato : 18-03-01 15:11

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> wrote in message
> "Henrik Woer" <henrik@woer.dk> wrote
>
> Jeg er ikke sikker på at det er dette du mener men jeg har lige lavet
denne:>
Nej jeg mener en jumpmenu hvor man åbner nogle pop up filer i et vindu hvor
man selv definerer størrelsen m.v.

Henrik
henrik

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-03-01 15:29

"Henrik Woer" <henrik@woer.dk> wrote
> Nej jeg mener en jumpmenu hvor man åbner nogle pop up filer i et vindu
hvor
> man selv definerer størrelsen m.v.

Nu er jeg altså også lidt fat svag men der er lige to ting jeg vil have på
det rene:

1.) Når du siger jumpmanu mener du en <select> ikke?
2) Du vil have at hvert enkelt <option> åbner et vindue med et særskilt navn
og individuel bredde og højde.

--
Jakob Andersen

Fra : Henrik Woer

Dato : 18-03-01 16:39

ja

--
-----
Henrik Woer

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-03-01 21:47

"Henrik Woer" <henrik@woer.dk> wrote
> ja

Så skulle denne gøre det (Huggede lige en popup funktion fra knud så man har
delene adskilt):

<http://www.effectus.dk/jakob/droppopup/>

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-03-01 22:50

Sun, 18 Mar 2001 21:47:19 +0100, skrev "Jakob Andersen"
<jakob@andersen.as>:

>Så skulle denne gøre det (Huggede lige en popup funktion fra knud så man har
>delene adskilt):

Jeg sad ellers også og rodede med det, men kunne ikke finde ud af at
kombinere det.

Må jeg stjæle det og ligge i popupsektionen?

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 18. marts 2001.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-03-01 22:59

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote
> Jeg sad ellers også og rodede med det, men kunne ikke finde ud af at
> kombinere det.

Nogle gange kan man ikke se skoven for bare træer..

> Må jeg stjæle det og ligge i popupsektionen?

Selvfølgelig....

Fra : Henrik Woer

Dato : 18-03-01 23:00

Takker mange gange for hjælpen. Virker både i netscape og i IE

Mange venlige tanker

Henrik